Документ vl593874-16, поточна редакція — Прийняття від 13.06.2016

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

ЛИСТ

13.06.2016  № 5930/16.3.2/7-16


Луганський обласний лабораторний центр
Держсанепідслужби України
м. Сєвєродонецьк,
Луганська обл.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), розглянула запит на інформацію Луганського обласного лабораторного центру Держсанепідслужби України від 03.06.2016 та, в межах компетенції, повідомляє наступне.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Разом з тим, частиною другою статті 2 Закону визначено, що цей Закон не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.

Враховуючи зазначене, запитувана у вашому листі інформація не є публічною.

Разом з тим, з 01.10.2015 введено в дію Закон України «Про ринок природного газу» (далі - Закон України), який визначає правові засади функціонування ринку природного газу України, заснованого на принципах вільної конкуренції, належного захисту прав споживачів та безпеки постачання природного газу, а також здатного до інтеграції з ринками природного газу держав - сторін Енергетичного Співтовариства.

Відповідно до положень частини першої статті 1 Закону України постачальник природного газу (далі - постачальник) - суб'єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ» (код ЄДРПОУ 36860996, м. Черкаси, вул. Гоголя, буд. 137) отримало ліцензію серії АЕ № 194582 на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом терміном дії з 28.03.2013 по 27.03.2018, видану Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.

Товариство з обмеженою відповідальність «УКРГАЗПЕТРОЛЕУМ» (код ЄДРПОУ 39450145, м. Київ, вул. Предславницька, буд. 43/2, офіс 9) отримало ліцензію серії АЕ № 288170 на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом терміном дії з 25.12.2014 по 24.12.2019, видану Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Товариство з обмеженою відповідальністю «УКР-АЛЬЯНС ГРУП» (код ЄДРПОУ 39377647, м. Київ, вул. Георгія Кірпи, буд. 2-а, офіс 212) отримало ліцензію серії АЕ № 295550 на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом терміном дії з 23.10.2014 по 22.10.2019, видану Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

При цьому звертаємо увагу, що відповідно до положень статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», який набрав чинності 28 червня 2015 року (далі - Закон), ліцензуванню підлягає діяльність, зокрема, з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ, крім постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом.

Відповідно до частини другої статті 8 Закону у разі скасування ліцензування виду господарської діяльності орган ліцензування втрачає повноваження органу ліцензування, а ліцензії, видані на здійснення цього виду діяльності, вважаються недійсними.

Отже, з 28 червня 2015 року ліцензії, видані ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ», ТОВ «УКРГАЗПЕТРОЛЕУМ» та ТОВ «УКР-АЛЬЯНС ГРУП» на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом, вважаються недійсними, а НКРЕКП позбавлена повноважень здійснювати ліцензування діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом.

Разом з тим, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про здійснення державних закупівель», відповідно до частини першої статті 12 якого, закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з процедур, передбачених цією статтею.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

НКРЕКП у своїй діяльності керується, зокрема, Законом України «Про ринок природного газу», та Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженим Указом Президента України від 10.09.2014 № 715.

Відповідно до Закону України та Положення питання надання роз’яснень в сфері державних закупівель не відноситься до компетенції НКРЕКП.

Згідно з абзацом сьомим підпункту 1 пункту 3 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459, питання забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері державних закупівель відноситься до компетенції Мінекономрозвитку України.

Таким чином, з питань надання роз’яснень щодо проведення процедури державних закупівель природного газу бюджетними організаціями та установами доцільно звертатись до Мінекономрозвитку України.

Голова Комісії

Д. Вовк



вгору