Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку України; Лист, Висновок від 15.10.20133304-05/35914-12
Документ v5914731-13, поточна редакція — Прийняття від 15.10.2013

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ

15.10.2013  № 3304-05/35914-12


Комунальному підприємству
"Полтавська міська
шляхово-експлуатаційна дільниця"
Полтавської міської ради 36002,
м. Полтава, пров. Гончарова, 17

Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти машин й устаткування землерийних інших (автомобіль на шасі самоскида МАЗ-555102 або еквівалент з солерозкидальним устаткуванням МДКЗ-10 або еквівалент, відвалом поворотним, тентом, дозувальним пристроєм, системою зволоження (місткість кузова 6 м-3) (оголошення № 152915 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 29.07.2013 № 59 (802), проведеної комунальним підприємством "Полтавська міська шляхово-експлуатаційна дільниця" Полтавської міської ради (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".

I. Дата початку здійснення моніторингу: 19.09.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 19.09.2013 № 3304-05/32665-12).

II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.

III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.

IV. Результати здійснення моніторингу

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю машин й устаткування землерийних інших (автомобіль на шасі самоскида МАЗ-555102 або еквівалент з солерозкидальним устаткуванням МДКЗ-10 або еквівалент, відвалом поворотним, тентом, дозувальним пристроєм, системою зволоження (місткість кузова 6 м-3) (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 16.07.2013 № 95.

Пунктом 9 Інструкції з підготовки пропозиції конкурсних торгів (далі - Інструкція) документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати оригінал довідки з Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, надану Міністерством юстиції України (чи його територіальними органами з питань банкрутства) або державним підприємством "Державний центр з питань відновлення платоспроможності та банкрутства" (чи його філіями, представництвами тощо) не більше двомісячної давнини відносно дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Слід зазначити, що при складанні документації конкурсних торгів Замовником не ураховано, що відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395, Мін'юст є головним органом з питань банкрутства. Згідно з підпунктом 36 пункту 4 зазначеного Положення Міністерство веде єдину базу даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, встановлює та затверджує форму подання арбітражним керуючим інформації, необхідної для ведення зазначеної бази даних.

Наказом Мін'юсту "Про затвердження Положення про Єдину базу даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство" від 15.09.2011 № 3018/5, зареєстрованим 19.09.2011 за № 1106/19844, встановлено, що держатель Єдиної бази даних - Мін'юст, Адміністратор Єдиної бази даних - державне підприємство "Інформаційний центр" Мін'юсту. Адміністратор надає витяги з Єдиної бази даних.

Типовим стандартом надання адміністративної послуги з видачі довідок з Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженого наказом Мін'юсту від 11.11.2011 № 3305/5, зареєстрованим 14.11.2011 за № 1297/20035, передбачено, що інформаційні довідки з Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, надаються відповідними структурними підрозділами Головних управлінь юстиції Мін'юсту в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, що забезпечують реалізацію повноважень у сфері банкрутства, за місцезнаходженням боржника.

Пунктом 12 Інструкції документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати копію свідоцтва про державну реєстрацію.

Разом з цим Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця" (в редакції від 10.12.2011) свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця скасовано.

Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 29.08.2013 № 96 для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:

№ п/п

Назва учасника

Ціна пропозиції, грн.

1

ТОВ "Київський Республіканський автоцентр"

3319500,00

2

ТОВ "Торговий дім "Будшляхмаш"

3300000,00

3

Дочірнє підприємство "АвтоМАЗ-Україна"

1913400,00

4

ТОВ "Техноторг-Дон"

3633624,00

5

ТОВ "АВТО ЛІНІЯ"

849000

Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 17.09.2013 № 13 пропозицію конкурсних торгів ТОВ "АВТО ЛІНІЯ" відхилено як таку, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів.

Пунктом 5 Інструкції документації конкурсних торгів визначено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати довідку у довільній формі, завірену уповноваженою особою підприємства, яка підтверджує, що службову (посадову) особу учасника не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.

У складі пропозиції конкурсних торгів дочірнього підприємство "АвтоМАЗ-Україна" надано рішення № 1 ТОВ "ГЕС" (засновника вищезазначеного учасника), згідно з яким директором дочірнього підприємство "АвтоМАЗ-Україна" є Клименко І.Г.

Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів дочірнього підприємства "АвтоМАЗ-Україна" надано документи, підписані начальником відділу продаж Шостаком А. А. та директором Клименком І. Г. (зокрема, форма "Пропозиція конкурсних торгів").

Разом з тим у складі пропозиції конкурсних торгів дочірнього підприємства "АвтоМАЗ-Україна" відсутня довідка у довільній формі, завірена уповноваженою особою підприємства, яка підтверджує, що Клименка І. Г. не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.

Пунктом 20 Інструкції документації конкурсних торгів визначено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати довідку в довільній формі за підписом керівника підприємства, завірену печаткою підприємства про виконання аналогічних договорів протягом 2010-2013 рр., та копії даних договорів, завірені підписом та печаткою підприємства.

У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Торговий дім "Будшляхмаш" надано Довідку про виконання аналогічних договорів, згідно з якою контрагентами зазначеного учасника за договорами виступали ДП "Вінницький облавтодор" ВАТ ДАК "Автомобільні дороги України", ДП "Сумський облавтодор" ВАТ ДАК "Автомобільні дороги України", КП "Дорожньо-експлуатаційна служба" та МКП "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсона".

Водночас пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Торговий дім "Будшляхмаш" не містить копії договору з ДП "Сумський облавтодор" ВАТ ДАК "Автомобільні дороги України".

Пунктом 22 Інструкції документації конкурсних торгів визначено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати довідку у довільній формі про наявність бази технічного обслуговування машин та відповідно технічного персоналу.

При цьому у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Торговий дім "Будшляхмаш" зазначена довідка відсутня, а у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Київський Республіканський автоцентр" надано "Опис технічних можливостей учасника", який не містить інформації щодо технічного персоналу учасника.

Додатком 2 "Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі" (далі - додаток 2) до документації конкурсних торгів встановлено наступні технічні вимоги до предмета закупівлі, а саме:

1) До автомобіля на шасі самоскида МАЗ-555102 або еквівалент встановлено наступні технічні вимоги:

Комплектація з платформою з висотою борта 950 мм.

Допустима повна маса автомобіля, кг - 18200.

Розподілення повної маси:

- допустиме навантаження на передню вісь, кг - 6700;

- допустиме навантаження на задній міст, кг - 11500.

Маса спорядженого автомобіля, кг - 8000.

Допустима вантажопідйомність, кг - 10000.

Обсяг платформи, м-3 - 5,4.

Двигун - ЯМЗ-236НЕ2 (Євро-2).

Потужність двигуна, кВт (л. с.) - 169 (230).

Коробка передач - ЯМЗ-236П.

Число передач КП - 5.

Підвіска - ресора.

Передавальне число ведучого моста - 7,14.

Максимальна швидкість, км/год. - 91.

Паливний бак, л - 200.

Розмір шин - 12.00R20.

Тип кабіни - мала.

Автомобіль повинен бути новий, не раніше 2013 року випуску.

Гарантійний термін експлуатації - не менше 12 календарних місяців.

2) До солерозкидача типу KMS 90.00.000 або еквівалента встановлено наступні технічні вимоги:

Виконання кузова - нержавіюча сталь.

Привід гідравлічний від двигуна автомобіля автономного двигуна.

Дистанційне керування процесом роботи з пульта в кабіні водія.

Подача реагенту за допомогою транспортера на "тарілку" розкидача.

Датчики контролю руху:

- автомобіля;

- транспортера;

- "тарілки" розкидача;

- контролю піднятого обладнання.

Додаткове освітлення "тарілки" розкидача.

Два проблискові маяки на автомобілі та обладнанні.

Ширина зони, що покривається, м - 3...10.

Переміщення зони, що розкидується по осі симетрії автомобіля, м - плюс 3; мінус 3.

Густина розкидування: вологої солі, г/м-2 - 5...40; піску, г/м-2 - 20...300.

Пропорція солі до зволожуючої рідини (частинами ваги) - 1:4...1:3.

Точність автоматичних регулювань, % - 5.

Об'єм солевого бункера, м-3 - 3,6.

Об'єм баків, м-3 - 1,76.

Об'єм гідросистеми, л - 56.

Габаритні розміри, мм - 2500 х 4800 х 3400.

Дозування розкидування розморожуючого матеріалу, г/м-2 - 5...40 (сухий) ...20 (вологий).

Дозування розкидування матеріалу проти ковзання, г/м-2 - 20...300 (сухий) у вимірі 10 г/м-2.

Траєкторія розкидування, м - 2...8.

Солерозкидач повинен бути новий, не раніше 2013 року випуску.

Гарантійний термін експлуатації - не менше 12 календарних місяців.

3) До відвалу поворотного встановлено наступні технічні вимоги:

Габаритні розміри - 3120 х 730 х 1200.

Вага, кг - 250.

Висота відвалу над землею в транспортному положенні, мм - 400.

Робоча швидкість, км/ч, не більше - 40.

Ширина захоплення при куті повороту в плані 0°, мм - 3120, 30°, мм - 2700.

Снігоочисний відвал зварної конструкції. До нижньої частини відвала болтами прикріплені гумові накладки.

Снігоочисний відвал підіймається та опускається гідравлічно. Управління гідравлікою здійснюється з кабіни водія машини. В транспортному положенні відвал додатково фіксується механічно.

Є можливість нахилу відвала вліво або вправо шляхом перестановлення тяги вручну.

Відвал повинен бути новий, не раніше 2013 року випуску.

Постачальник гарантує забезпечення запасними частинами на гарантійний термін експлуатації для проведення технічного обслуговування.

Водночас пропозиція конкурсних торгів дочірнього підприємство "АвтоМАЗ-Україна" не містить інформації щодо наступних параметрів:

1) автомобіль на шасі самоскида МАЗ-555102 або еквівалент:

- комплектація з платформою з висотою борта 950 мм;

- обсяг платформи м-3 - 5,4;

- рік випуску та гарантійний термін експлуатації;

2) солерозкидач типу KMS 90.00.000 або еквівалент:

- переміщення зони, що розкидується по осі симетрії автомобіля: плюс 3; мінус 3;

- пропорція солі до зволожуючої рідини (частинами ваги) - 1:4...1:3;

- точність автоматичних регулювань % - 5;

- об'єм солевого бункера м-3 - 3,6;

- об'єм гідросистеми л - 56;

- габаритні розміри мм - 2500 х 4800 х 3400;

- дозування розкидування розморожуючого матеріалу г/м-2 - 5...40 (сухий) ...20 (вологий);

- дозування розкидування матеріалу проти ковзання г/м-2 - 20...300 (сухий) у вимірі 10 г/м-2;

- траєкторія розкидування м - 2...8;

- рік випуску та гарантійний термін експлуатації;

3) відвал поворотний:

- висота відвалу над землею в транспортному положенні - мм - 400;

- ширина захоплення при куті повороту в плані 0°, мм - 3120, 30°, мм - 2700;

- рік випуску та гарантійний термін експлуатації.

Згідно з абзацом другим пункту 1 та пунктом 3 частини першої статті 29 Закону у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, а також пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.

Частинами четвертою та п'ятою статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.

Слід звернути увагу, що відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку із тим, що учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, та у зв'язку з тим, що пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, є обов'язком замовника.

Проте відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 17.09.2013 № 99 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Київський Республіканський автоцентр", ТОВ "Торговий дім "Будшляхмаш", дочірнє підприємство "АвтоМАЗ-Україна" та ТОВ "Техноторг-Дон", а переможцем конкурсних торгів на основі критерію "Ціна" і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів, а саме у пункті 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу 5 "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" документації конкурсних торгів, визначено дочірнє підприємство "АвтоМАЗ-Україна", пропозиція конкурсних торгів якого визнана найбільш економічно вигідною та акцептованою.

V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником по процедурі закупівлі машин й устаткування землерийних інших (автомобіль на шасі самоскида МАЗ-555102 або еквівалент з солерозкидальним устаткуванням МДКЗ-10 або еквівалент, відвалом поворотним, тентом, дозувальним пристроєм, системою зволоження (місткість кузова 6 м-3), Мінекономрозвитку виявлено:

1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:

- при складанні документації конкурсних торгів Замовником не враховані зміни до законодавства у сфері господарської діяльності щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця та визначення уповноваженого органу з питань банкрутства.

2. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:

- пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Київський Республіканський автоцентр" не відповідає вимогам, передбаченим пунктом 22 Інструкції документації конкурсних торгів;

- пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Торговий дім "Будшляхмаш" не відповідає вимогам, передбаченим пунктами 20 і 22 Інструкції документації конкурсних торгів;

- пропозиція конкурсних торгів дочірнього підприємства "АвтоМАЗ-Україна" не відповідає вимогам, передбаченим пунктом 5 Інструкції документації конкурсних торгів та додатком 2 до документації конкурсних торгів.

Ураховуючи зазначене, виконання зобов'язань за договором про закупівлю машин й устаткування землерийних інших (автомобіль на шасі самоскида МАЗ-555102 або еквівалент з солерозкидальним устаткуванням МДКЗ-10 або еквівалент, відвалом поворотним, тентом, дозувальним пристроєм, системою зволоження (місткість кузова 6 м-3), що проведена з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, може призвести до нераціонального та неефективного використання державних коштів, що не відповідатиме меті Закону та принципам, за якими мають здійснюватися державні закупівлі, закріпленими в статті 3 Закону.

VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:

За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.

У разі неможливості їх усунення Міністерство рекомендує провести нову процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.

VII. Додаткова інформація

Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.

Пунктом 3.14 Порядку визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.

Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Мінекономрозвитку




А.Є. Рубан

{Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua}



вгору