Документ v1006290-10, поточна редакція — Прийняття від 26.10.2010


 
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
 
Н А К А З
 
26.10.2010 N 1006

 
Про проведення дослідно-експериментальної
роботи на базі загальноосвітньої школи
I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради
Автономної Республіки Крим

 
     На виконання Державної програми "Вчитель", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 р. N 379 ( 379-2002-п ), та враховуючи лист Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим від 17.08.2010 N 01-15/1832, висновки комісії з інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, з метою створення інноваційної моделі системи виховної роботи навчального закладу на основі традицій та історичної спадщини народів Криму Н А К А З У Ю:
 
     1. Затвердити Заявку на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою "Школа як центр виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму" на базі загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим, Програму дослідно-експериментальної роботи на 2010 - 2015 роки та Програму I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи на 2010 - 2011 роки, що додаються.
 
     2. Надати статус експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня загальноосвітній школі I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим (далі - загальноосвітня школа).
 
     3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
     надавати науково-методичну допомогу педагогічному колективу загальноосвітньої школи;
     заслухати звіт про завершення I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи у червні 2011 року.
 
     4. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим (Дзоз В.А.) надавати допомогу загальноосвітній школі у забезпеченні необхідних умов в організації та проведенні дослідно-експериментальної роботи.
 
     5. Розмістити наказ на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки www.mon.gov.ua.
 
     6. Контроль за виконанням даного наказу покласти на першого заступника Міністра Жебровського Б.М.
 
 Міністр                                              Д.В.Табачник 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки
26.10.2010 N 1006

 
ЗАЯВКА
на проведення дослідно-експериментальної
роботи за темою: "Школа як центр виховання
толерантної особистості на основі традицій
та історичної спадщини народів Криму" на базі
загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2
Євпаторійської міської ради Автономної
Республіки Крим на 2010 - 2015 роки

 
     Актуальність дослідження. Сьогодення вимагає від педагогів здійснювати роботу, спрямовану не тільки на прищеплення учням компетенцій з різноманітних навчальних дисциплін, але й на формування особистісних якостей, що дозволяють швидше й краще адаптуватися до життєвих умов.
     Прагнучи до самовдосконалення, успішної професійної кар'єри, досягнення певного соціального статусу, сучасний підліток зобов'язаний уміти продуктивно спілкуватися, результативно діяти в команді, вільно володіти технічними інноваціями, займатися самоосвітою й самовихованням, усвідомлено й самостійно приймати рішення, знати історію та культуру свого народу, розуміти й поважати особливості людей інших національностей і культур, інших релігійних конфесій для успішної співпраці з ними. Тому сучасний навчальний заклад зобов'язаний виховувати в учнях ці якості.
     З метою створення умов для реалізації потенціалу особистості кожної дитини, виховання в молоді цілісної системи цінностей й духовних пріоритетів, підтримки творчого, інтелектуального, духовного потенціалу необхідно здійснювати пошук, вивчення й впровадження новітніх форм, методів і прийомів виховання та навчання.
     Саме такі завдання ставлять Національна доктрина розвитку освіти, Закон України "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ), інші нормативно-правові акти забезпечення ефективного функціонування загальноосвітніх навчальних закладів у нових соціокультурних умовах, формування особистості учня на засадах загальнолюдських і національних цінностей тощо.
     У Декларації принципів толерантності ( 995_503 ), затвердженій резолюцією 5.61 Генеральної конференції ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року, зазначено:
     "Освіта повинна сприяти покращенню взаєморозуміння, зміцненню солідарності й терпимості в стосунках як між окремими людьми, так і між етнічними, соціальними, культурними, релігійними та мовними групами, а також націями". Тому вивчення історії і традицій рідного краю, формування особистості з глибоким почуттям любові й гордості за свою Батьківщину, робота з формування культури спілкування, толерантного ставлення до представників різних національностей, упередження фашизму і ксенофобії серед юнацтва є актуальними для полікультурного, поліетнічного соціуму, у якому живуть й виховуються діти й підлітки Криму.
     Об'єкт дослідження. Учасники навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим.
     Предмет дослідження. Зміст, технології та психолого-педагогічні умови процесу виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму.
     Мета дослідження полягає у створенні інноваційної моделі системи виховної роботи навчального закладу на основі традицій та історичної спадщини народів Криму в діалозі та інтеграції культур.
     На основі визначеної мети обґрунтовані наступні завдання експерименту:
     - розробити та здійснити експериментальну перевірку ефективності функціонально-змістової моделі виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - розробити зміст процесу виховання міжетнічної толерантності;
     - створити науково-методичне забезпечення діяльності педагогічних працівників щодо виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - апробувати інноваційні педагогічні технології виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму під час навчального процесу та в позаурочний час;
     - розробити основні напрями виховної роботи, заснованої на вивченні традицій та історичної спадщини народів Криму, "діалозі культур", у контексті Концепції пріоритетних напрямів виховної роботи навчальних закладів Автономної Республіки Крим;
     - розробити авторські навчальні програми, програми спецкурсів, факультативів, курсів за вибором з вивчення історії, культури, звичаїв і традицій народів Криму. Для вирішення завдань експерименту використовуються загальнонаукові методи: дослідження теоретичних даних; спостереження;
     моніторинг (діагностичний, діяльнісний, узгодженості управління);
     статистична обробка даних, отриманих у процесі дослідно-експериментальної роботи.
     База експерименту - загальноосвітня школа I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим.
     Достовірність результатів забезпечуватиметься теоретичним і методичним обґрунтуванням його вихідних позицій, застосуванням комплексу засобів, форм і методів, адекватних об'єкту, предмету, меті й завданням дослідження, якісною обробкою експериментальних даних;
     систематичним моніторингом експерименту, а також підтверджуватиметься їхньою широкою апробацією на всеукраїнських й обласних конференціях і науково-практичних семінарах, а також впровадженням у практику роботи педагогічних колективів навчальних закладів Автономної Республіки Крим та інших областей України.
 
Основний метод дослідження - комплексний експеримент
 
     Теоретико-методологічною основою дослідно-експериментальної роботи є положення Конституції України ( 254к/96-ВР ), Конституції Автономної Республіки Крим ( 350-14 ); Законів України: "Про освіту" ( 1060-12 ), "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ), "Про інноваційну діяльність" ( 40-15 ), "Про охорону культурної спадщини" ( 1805-14 ); Національної доктрини розвитку освіти; національні програми: виховання дітей та учнівської молоді, "Діти України" ( 63/96 ), "Діти Криму"; Державна програма "Вчитель" ( 379-2002-п ); концепції: національного виховання, національно-патріотичного виховання молоді; Декларація принципів толерантності ( 995_503 ).
     Науково-педагогічні принципи, на основі яких буде здійснюватися дослідно-експериментальна робота на базі загальноосвітнього навчального закладу:
     - когнітивний - забезпечення певних наукових знань про природу людину, історію, культуру як основи духовно-морального розвитку особистості кожного учня;
     - аксіологічний - формування загальнолюдських цінностей;
     - діяльнісно-творчий - формування в учнів творчих здібностей, навичок різноманітних видів діяльності;
     - особистісний - формування активної життєвої позиції, здібності до самопізнання, саморегуляції, самовизначення, самовдосконалення;
     - національної спрямованості - формування самосвідомості, виховання любові до рідної землі, свого народу, шанобливе ставлення до його культури, толерантність у ставленні до культури всіх народів, що мешкають в Україні;
     - культуровідповідальності - вихованець і педагог загальними зусиллями перетворюють зміст морально-етичного досвіду людства в систему відкритих проблем; проблематика моральної культури - джерело особистісного розвитку індивіда, умова отримання ним загальнокультурних знань і навичок, власне виховання - культурологічний процес, спрямований на формування базису культури особистості;
     - гуманізації виховного процесу - вихователь концентрує свою увагу особистості як найвищої цінності, враховує її вікові й індивідуальні особливості й можливості, формулює оптимістичну гіпотезу її розвитку, стимулює розвиток в особистості свідомого ставлення до власної поведінки, діяльності, життєвого вибору;
     - цілісності - виховання організується як цілісний педагогічний процес, який спрямовано на гармонійний і різнобічний розвиток особистості;
     - акмеологічний - виховний процес спрямовано на найвищі морально-духовні досягнення вихованця, створюються умови для оптимальної самореалізації особистості, розвиток можливостей і здібностей; напрями виховної роботи базуються на засвоєнні загальнолюдських і національних цінностей.
     Термін проведення експерименту: жовтень 2010 р. - квітень 2015 р.
 
Етапи дослідно-експериментальної роботи:
 
I. Підготовчий етап
(жовтень 2010 р. - травень 2011 р.):
 
     - визначення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи;
     - налагодження спільної діяльності з науковими установами, які здійснюють супроводження дослідно-експериментальною роботою;
     - налагодження співробітництва з місцевими культурними національними громадами;
     - вивчення кращого педагогічного досвіду загальноосвітніх навчальних закладів України з теми дослідження;
     - створення науково-методичної ради навчального закладу;
     - проведення вхідного моніторингу "Рівень готовності учасників навчально-виховного процесу до участі в експерименті";
     - розробка програми дослідно-експериментальної роботи;
     - програмно-методичного забезпечення для організації роботи етнографічних, культурознавчих гуртків навчального закладу;
     - формування творчих груп з проблеми дослідження для проведення експериментальної роботи;
     - створення науково-дослідних лабораторій на базі навчального закладу (моніторингу толерантності етносів Євпаторії; традицій і культурної спадщини полікультурного соціуму; історичного і духовно-морального значення громадських діячів Криму; комунікативно-інформаційного забезпечення; інтеграції традицій і культурної спадщини в полі культурному соціумі);
     - підведення підсумків I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи.
 
II. Діагностично-концептуальний етап
(червень 2011 р. - квітень 2012 р.):
 
     - розробка Концепції навчального закладу;
     - розробка теоретико-концептуальних засад дослідно-експериментальної роботи з теми дослідження;
     - розробка функціонально-змістової моделі виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - визначення критеріїв та методів оцінювання експериментальної моделі навчального закладу;
     - проведення діагностики рівня сформованості толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - моніторинг соціально-педагогічних потреб батьків, учнів, педагогів, соціальних партнерів, громадськості з метою формування толерантної особистості;
     - здійснення діагностики педагогічної компетентності вчителів навчального закладу з проблеми дослідження;
     - експериментальна діяльність науково-дослідних лабораторій за темою дослідження;
     - підведення підсумків II (діагностично-концептуального) етапу дослідно-експериментальної роботи.
 
III. Формувальний етап
(травень 2012 р. - квітень 2013 р.):
 
     - експериментальне впровадження, внесення коректив та доповнень у розроблену функціонально-змістову модель виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - розробка авторських програм, науково-методичних посібників з виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - розробка системи факультативів, спецкурсів, програм роботи гуртків та клубів як змісту діяльності загальноосвітнього навчального закладу;
     - розробка та практичне відпрацювання методики узгодження взаємодії всіх суб'єктів процесу виховання толерантної особистості;
     - практична апробація, корекція комплексу методів та технологій виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - реалізація комплексу заходів, спрямованих на формування міжетнічної толерантності;
     - робота науково-дослідних лабораторій з поглиблення знань учнів про культуру свого народу та інших етнокультур;
     - здійснення поточного моніторингу рівня вихованості міжетнічної толерантності;
     - накопичення набутого педагогічного досвіду з питань виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - підведення підсумків III (формувального) етапу експериментального дослідження.
 
IV. Контрольно-узагальнювальний етап
(травень 2013 р. - квітень 2014 р.):
 
     - порівняння результатів дослідно-експериментальної роботи з поставленою метою та завданнями;
     - кількісний та якісний аналізи, системне оцінювання ефективності впровадження моделі вихованості толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - впровадження у роботу навчального закладу, розроблених авторських програм, науково-методичних посібників;
     - створення банку даних перспективного педагогічного досвіду роботи науково-дослідних лабораторій;
     - підготовка методичних рекомендацій з виховання в учнів міжетнічної толерантності;
     - видання друкованої продукції з теми дослідно-експериментальної роботи;
     - поширення досвіду дослідно-експериментальної роботи із зазначеної проблеми шляхом публікацій у пресі;
     - підведення підсумків IV (контрольно-узагальнювального) етапу експериментального дослідження.
 
V. Коригувальний етап
(травень 2014 р. - квітень 2015 р.):
 
     - у разі необхідності - внесення коректив до створеної та апробованої моделі виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму, а також до прогнозованих результатів дослідно-експериментальної роботи;
     - поширення перспективного педагогічного досвіду у навчальних закладах Автономної Республіки Крим та України;
     - проведення всеукраїнської науково-практичної конференції за темою дослідження;
     - підготовка наукового звіту про підсумки проведення дослідно-експериментальної роботи за темою дослідження.
 
Очікувані результати:
 
     - розроблена та апробована функціонально-змістова модель виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - створення методики діагностування проявів міжетнічної толерантності учнів;
     - розроблений комплекс методик та технологій виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
     - створене навчально-методичне забезпечення загальноосвітнього навчального закладу, а саме: методичні посібники, рекомендації, матеріали для педагогів і батьків з проблеми дослідження;
     - підвищення професійної компетентності вчителів з виховання міжетнічної толерантності.
 
Організаційне й кадрове забезпечення
дослідно-експериментальної роботи:
 
     Наукові керівники:
     Рудяков О.М., ректор Кримського республіканського інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філологічних наук, професор;
     Бех І.Д., директор Інституту проблем виховання НАПН України, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук.
 
     Наукові консультанти:
     Кириленко С.В., начальник відділу педагогічних інновацій та виховної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, кандидат педагогічних наук;
     Якубов А.С, методист Кримського республіканського інституту післядипломної педагогічної освіти;
     Ведмецька М.А., секретар Євпаторійського міського виконавчого комітету.
 
 Наукові керівники                                     О.М.Рудяков 
І.Д.Бех
Директор С.О.Головко
Координатор О.П.Номеровська

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки
26.10.2010 N 1006

 
ПРОГРАМА
дослідно-експериментальної роботи
на 2010 - 2015 роки

 
-----------------------------------------------------------------------
| N |       Зміст роботи       |  Термін   |   Очікувані результати   |
|   |                          | виконання |                          |
|---------------------------------------------------------------------|
|                         I. Підготовчий етап                         |
|                (жовтень 2010 р. - травень 2011 р.):                 |
|---------------------------------------------------------------------|
|1. |Визначення та наукове     |Жовтень    |Готовність до роботи в    |
|   |обґрунтування теми, мети  |           |умовах експерименту.      |
|   |та завдань                |           |                          |
|   |дослідно-експериментальної|           |                          |
|   |роботи.                   |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|2. |Налагодження спільної     |Жовтень    |Складання угод про        |
|   |діяльності з науковими    |           |співробітництво, залучення|
|   |установами, які здійснюють|           |зацікавлених осіб, установ|
|   |супроводження             |           |до                        |
|   |дослідно-експериментальної|           |дослідно-експериментальної|
|   |роботи.                   |           |роботи.                   |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|3. |Налагодження              |Жовтень    |Залучення зацікавлених    |
|   |співробітництва з         |           |осіб місцевих культурних  |
|   |місцевими культурними     |           |національних громад до    |
|   |національними громадами.  |           |дослідно-експериментальної|
|   |                          |           |роботи.                   |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|4. |Створення                 |Жовтень -  |Внесення змін у           |
|   |науково-методичної ради   |листопад   |науково-методичну роботу  |
|   |навчального закладу.      |           |навчально-виховного       |
|   |                          |           |закладу.                  |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|5. |Вивчення кращого          |Вересень - |База даних за темою       |
|   |педагогічного досвіду     |грудень    |дослідження.              |
|   |загальноосвітніх          |           |                          |
|   |навчальних закладів       |           |                          |
|   |України з теми            |           |                          |
|   |дослідження.              |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|6. |Проведення вхідного       |Квітень    |Статистичні дані для      |
|   |моніторингу "Рівень       |           |аналітичної роботи.       |
|   |готовності учасників      |           |                          |
|   |навчально-виховного       |           |                          |
|   |процесу до участі в       |           |                          |
|   |експерименті".            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|7. |Формування творчих груп з |Січень -   |Системність в організації |
|   |проблеми дослідження для  |березень   |дослідно-експериментальної|
|   |проведення                |           |роботи, програми роботи   |
|   |дослідно-експериментальної|           |творчих груп.             |
|   |роботи.                   |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|8. |Програмно-методичне       |Протягом   |Перспективні плани        |
|   |забезпечення для          |етапу      |дослідно-експериментальної|
|   |організації роботи        |           |діяльності суб'єктів      |
|   |етнографічних,            |           |експерименту.             |
|   |культурознавчих гуртків   |           |                          |
|   |навчального закладу.      |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|9. |Розробка програми         |Протягом   |Навчальні плани та        |
|   |дослідно-експериментальної|етапу      |програми.                 |
|   |роботи.                   |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|10.|Створення                 |Січень -   |Програми роботи           |
|   |науково-дослідних         |квітень    |науково-дослідних         |
|   |лабораторій на базі       |           |лабораторій.              |
|   |навчального закладу.      |           |                          |
|---------------------------------------------------------------------|
|                II. Діагностично-концептуальний етап                 |
|                (червень 2011 р. - квітень 2012 р.):                 |
|---------------------------------------------------------------------|
|1. |Розробка                  |Протягом   |Науково-методичне         |
|   |теоретико-концептуальних  |етапу      |забезпечення експерименту,|
|   |засад                     |           |методична база для        |
|   |дослідно-експериментальної|           |комплексного моніторингу  |
|   |роботи за темою           |           |дослідження.              |
|   |дослідження, відбір       |           |                          |
|   |методик та технологій     |           |                          |
|   |дослідження, змісту       |           |                          |
|   |моніторингу експерименту. |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|2. |Розробка Концепції        |Протягом   |Концепція навчального     |
|   |навчального закладу.      |етапу      |закладу.                  |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|3. |Визначення критеріїв та   |Вересень - |Розробка                  |
|   |методів оцінювання        |грудень    |психодіагностичного       |
|   |експериментальної моделі  |           |інструментарію            |
|   |навчально-виховного       |           |дослідження.              |
|   |закладу.                  |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|4. |Діагностика педагогічної  |Березень - |Внесення змін до          |
|   |компетентності вчителів   |квітень    |планування методичної     |
|   |навчального закладу з     |           |роботи у підвищенні       |
|   |проблеми дослідження.     |           |фахового рівня            |
|   |                          |           |педагогічного колективу.  |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|5. |Проведення діагностики    |Протягом   |Отримання порівняльних    |
|   |рівня сформованості       |етапу      |аналітичних даних для     |
|   |толерантної особистості на|           |внесення відповідних змін |
|   |основі традицій та        |           |у хід експерименту.       |
|   |історичної спадщини       |           |                          |
|   |народів Криму.            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|6. |Розробка                  |Протягом   |Модель навчального        |
|   |функціонально-змістової   |етапу      |закладу.                  |
|   |моделі виховання          |           |                          |
|   |толерантної особистості на|           |                          |
|   |основі традицій та        |           |                          |
|   |історичної спадщини       |           |                          |
|   |народів Криму.            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|7. |Моніторинг                |Березень - |Поширення педагогічного   |
|   |соціально-педагогічних    |квітень    |досвіду за темою          |
|   |потреб батьків, учнів,    |           |дослідження, методичні    |
|   |педагогів, соціальних     |           |матеріали.                |
|   |партнерів, громадськості  |           |                          |
|   |формування толерантної    |           |                          |
|   |особистості.              |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|8. |Експериментальна          |Протягом   |Виховання толерантної     |
|   |діяльність                |етапу      |особистості на основі     |
|   |науково-дослідних         |           |традицій та історичної    |
|   |лабораторій за темою      |           |спадщини народів Криму.   |
|   |дослідження.              |           |                          |
|---------------------------------------------------------------------|
|                        III. Формувальний етап                       |
|                (травень 2012 р. - квітень 2013 р.):                 |
|---------------------------------------------------------------------|
|1. |Впровадження у практику   |Протягом   |Удосконалення             |
|   |роботи навчального закладу|етапу      |навчально-виховного       |
|   |розроблених авторських    |           |процесу з виховання       |
|   |програм,                  |           |толерантної особистості на|
|   |науково-методичних        |           |основі традицій та        |
|   |посібників.               |           |історичної спадщини       |
|   |                          |           |народів Криму.            |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|2. |Експериментальне          |Протягом   |Науково обґрунтована,     |
|   |впровадження, внесення    |етапу      |експериментальне          |
|   |коректив та доповнень у   |           |перевірена модель         |
|   |розроблену                |           |виховання толерантної     |
|   |функціонально-змістову    |           |особистості на основі     |
|   |модель виховання          |           |традицій та історичної    |
|   |толерантної особистості на|           |спадщини народів Криму.   |
|   |основі традицій та        |           |                          |
|   |історичної спадщини       |           |                          |
|   |народів Криму.            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|3. |Розробка та практичне     |Протягом   |Розробка схеми, алгоритму |
|   |відпрацювання методики    |етапу      |та змісту взаємодії всіх  |
|   |узгодження взаємодії всіх |           |суб'єктів процесу         |
|   |суб'єктів процесу         |           |формування національної   |
|   |виховання толерантної     |           |свідомості й              |
|   |особистості.              |           |самосвідомості учнів      |
|   |                          |           |засобами класичного та    |
|   |                          |           |національного мистецтва.  |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|4. |Розробка авторських       |Протягом   |Авторські програми,       |
|   |програм,                  |етапу      |науково-методичні         |
|   |науково-методичних        |           |посібники з теми          |
|   |посібників з виховання    |           |дослідження.              |
|   |толерантної особистості на|           |                          |
|   |основі традицій та        |           |                          |
|   |історичної спадщини       |           |                          |
|   |народів Криму.            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|5. |Розробка системи          |Протягом   |Програми факультативів,   |
|   |факультативів, спецкурсів,|етапу      |спецкурсів, гуртків та    |
|   |програм роботи гуртків та |           |клубів.                   |
|   |клубів як змісту          |           |                          |
|   |діяльності                |           |                          |
|   |загальноосвітнього        |           |                          |
|   |навчального закладу.      |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|6. |Практична апробація,      |Протягом   |Розробка та видання       |
|   |корекція комплексу        |етапу      |навчально-методичних      |
|   |методів та технологій     |           |посібників і методичних   |
|   |виховання толерантної     |           |рекомендацій з формування |
|   |особистості на основі     |           |готовності вихованців     |
|   |традицій та історичної    |           |дитячого будинку до       |
|   |спадщини народів Криму.   |           |особистої та соціальної   |
|   |                          |           |самореалізації у          |
|   |                          |           |подальшому дорослому      |
|   |                          |           |житті.                    |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|7. |Накопичення набутого      |Протягом   |Поширення педагогічного   |
|   |педагогічного досвіду з   |етапу      |досвіду з теми дослідження|
|   |питань виховання          |           |на сторінках фахової      |
|   |толерантної особистості на|           |преси.                    |
|   |основі традицій та        |           |                          |
|   |історичної спадщини       |           |                          |
|   |народів Криму.            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|8. |Реалізація комплексу      |Протягом   |Формування міжетнічної    |
|   |заходів, спрямованих на   |етапу      |толерантності учнів.      |
|   |формування міжетнічної    |           |                          |
|   |толерантності.            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|9. |Робота науково-дослідних  |Протягом   |Поглиблення знань учнів   |
|   |лабораторій з поглиблення |етапу      |про культуру свого народу |
|   |знань учнів про культуру  |           |та інших етнокультур.     |
|   |свого народу та інших     |           |                          |
|   |етнокультур.              |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|10.|Здійснення поточного      |Лютий -    |Методика та інструментарій|
|   |моніторингу рівня         |квітень    |моніторингу.              |
|   |вихованості міжетнічної   |           |                          |
|   |толерантності.            |           |                          |
|---------------------------------------------------------------------|
|                IV. Контрольно-узагальнювальний етап:                |
|                (травень 2013 р. - квітень 2014 р.):                 |
|---------------------------------------------------------------------|
|1. |Кількісний та якісний     |Протягом   |Аналітичні висновки про   |
|   |аналізи, системне         |етапу      |ефективність              |
|   |оцінювання ефективності   |           |запропонованої моделі,    |
|   |впровадження моделі       |           |розроблених методів і     |
|   |вихованості толерантної   |           |технологій.               |
|   |особистості на основі     |           |                          |
|   |традицій та історичної    |           |                          |
|   |спадщини народів Криму.   |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|2. |Порівняння результатів    |Вересень - |Аналітичні висновки про   |
|   |дослідно-експериментальної|листопад   |результативність          |
|   |роботи з поставленою метою|           |діяльності суб'єктів      |
|   |та завданнями.            |           |експерименту.             |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|3. |Створення банку даних     |Протягом   |Змістовий опис та         |
|   |перспективного            |етапу      |картотека передового      |
|   |педагогічного досвіду     |           |педагогічного досвіду з   |
|   |роботи науково-дослідних  |           |теми                      |
|   |лабораторій.              |           |дослідно-експериментальної|
|   |                          |           |роботи.                   |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|4. |Підготовка методичних     |Протягом   |Методичні рекомендації з  |
|   |рекомендацій з виховання в|етапу      |теми дослідження.         |
|   |учнів міжетнічної         |           |                          |
|   |толерантності.            |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|5. |Поширення досвіду         |Протягом   |Друк статей у             |
|   |дослідно-експериментальної|етапу      |науково-педагогічних      |
|   |роботи із зазначеної      |           |виданнях.                 |
|   |проблеми шляхом публікацій|           |                          |
|   |у пресі.                  |           |                          |
|---------------------------------------------------------------------|
|                        V. Коригувальний етап                        |
|                (травень 2014 р. - квітень 2015 р.):                 |
|---------------------------------------------------------------------|
|1. |Внесення коректив до      |Протягом   |Науково                   |
|   |                          |етапу      |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|   |створеної та апробованої  |           |обґрунтована,             |
|   |моделі виховання          |           |експериментальне          |
|   |толерантної особистості на|           |перевірена модель         |
|   |основі традицій та        |           |формування готовності     |
|   |історичної спадщини       |           |вихованців дитячого       |
|   |народів Криму, а також до |           |будинку до особистої та   |
|   |прогнозованих результатів |           |соціальної самореалізації |
|   |дослідно-експериментальної|           |у подальшому дорослому    |
|   |роботи.                   |           |житті.                    |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|2. |Поширення перспективного  |Протягом   |Статті у                  |
|   |педагогічного досвіду у   |етапу      |науково-педагогічних      |
|   |навчальних закладах       |           |виданнях.                 |
|   |Автономної Республіки Крим|           |                          |
|   |та України.               |           |                          |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|3. |Проведення всеукраїнської |Квітень    |Матеріали та рекомендації |
|   |науково-практичної        |           |конференції, збірки статей|
|   |конференції за темою      |           |за результатами           |
|   |дослідження.              |           |експерименту.             |
|---+--------------------------+-----------+--------------------------|
|4. |Підготовка наукового звіту|Травень    |Науковий звіт, додатки до |
|   |про підсумки проведення   |           |наукового звіту           |
|   |дослідно-експериментальної|           |(науково-методичне та     |
|   |роботи за темою           |           |програмне забезпечення    |
|   |дослідження.              |           |                          |
----------------------------------------------------------------------- 
Наукові керівники О.М.Рудяков
І.Д.Бех
Директор С.О.Головко
Координатор О.П.Номеровська

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки
26.10.2010 N 1006

 
ПРОГРАМА
I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної
роботи на 2010 - 2011 роки

 
------------------------------------------------------------------------------------
| N |       Зміст роботи       |   Дата   |         Кінцевий         |Відповідальні|
|з/п|                          |виконання |        результат         |  виконавці  |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|1. |Визначення та наукове     |Жовтень   |Наукове обґрунтування,    |Наукові      |
|   |обґрунтування теми, мети  |          |визначення проблем та     |керівники, і |
|   |та завдань                |          |основних напрямів         |консультанти,|
|   |дослідно-експериментальної|          |дослідно-експериментальної|директор,    |
|   |роботи.                   |          |роботи.                   |заступник    |
|   |                          |          |                          |директора.   |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|2. |Налагодження спільної     |Жовтень   |Підписання договорів про  |Наукові      |
|   |діяльності з науковими    |          |співпрацю.                |керівники,   |
|   |установами, які здійснюють|          |                          |директор.    |
|   |супроводження             |          |                          |             |
|   |дослідно-експериментальної|          |                          |             |
|   |роботи.                   |          |                          |             |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|3. |Налагодження              |Жовтень   |Підписання договорів про  |Директор,    |
|   |співробітництва з         |          |співпрацю.                |заступники   |
|   |місцевими культурними     |          |                          |директора.   |
|   |національними громадами.  |          |                          |             |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|4. |Створення                 |Жовтень - |План роботи               |Заступник    |
|   |науково-методичної ради   |листопад  |науково-методичної ради.  |директора,   |
|   |навчального закладу.      |          |                          |наукові      |
|   |                          |          |                          |керівники,   |
|   |                          |          |                          |консультанти |
|   |                          |          |                          |практичний   |
|   |                          |          |                          |психолог.    |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|5. |Вивчення кращого          |Вересень -|Банк даних з теми         |Наукові      |
|   |педагогічного досвіду     |грудень   |дослідження.              |керівники,   |
|   |загальноосвітніх          |          |                          |консультанти |
|   |навчальних закладів       |          |                          |директор,    |
|   |України з теми            |          |                          |заступник    |
|   |дослідження.              |          |                          |директора,   |
|   |                          |          |                          |вчителі.     |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|6. |Формування творчих груп з |Січень -  |Підвищення професійної    |Директор,    |
|   |проблеми дослідження для  |березень  |компетентності вчителів,  |заступники   |
|   |проведення                |          |методичні матеріали,      |директора,   |
|   |дослідно-експериментальної|          |статистичні дані для      |вчителі.     |
|   |роботи, анкетування учнів |          |аналітичної роботи.       |             |
|   |та вчителів.              |          |                          |             |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|7. |Програмно-методичне       |Протягом  |План роботи етнографічних,|Директор,    |
|   |забезпечення для          |етапу     |культурознавчих гуртків   |заступник    |
|   |організації роботи        |          |навчального закладу.      |директора.   |
|   |етнографічних,            |          |                          |             |
|   |культурознавчих гуртків   |          |                          |             |
|   |навчального закладу.      |          |                          |             |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|8. |Розробка програми         |Протягом  |Програма                  |Директор,    |
|   |дослідно-експериментальної|етапу     |дослідно-експериментальної|заступник    |
|   |роботи.                   |          |роботи.                   |директора,   |
|   |                          |          |                          |наукові      |
|   |                          |          |                          |керівники,   |
|   |                          |          |                          |             |
|   |                          |          |                          |консультанти.|
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|9. |Створення                 |Січень -  |План роботи               |Директор,    |
|   |науково-дослідних         |квітень   |науково-дослідних         |заступник    |
|   |лабораторій на базі       |          |лабораторій.              |директора,   |
|   |навчального закладу.      |          |                          |наукові      |
|   |                          |          |                          |керівники,   |
|   |                          |          |                          |вчителі.     |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|10.|Проведення вхідного       |Квітень   |Аналітична довідка за     |Заступники   |
|   |моніторингу "Рівень       |          |результатами              |директора,   |
|   |готовності учасників      |          |діагностування.           |наукові      |
|   |навчально-виховного       |          |                          |керівники,   |
|   |процесу до участі в       |          |                          |консультанти |
|   |експерименті".            |          |                          |практичний   |
|   |                          |          |                          |психолог,    |
|   |                          |          |                          |вчителі.     |
|---+--------------------------+----------+--------------------------+-------------|
|11.|Підведення підсумків I    |Травень   |Науковий звіт.            |Директор,    |
|   |(підготовчого) етапу      |          |                          |заступник    |
|   |дослідно-експериментальної|          |                          |директора.   |
|   |роботи.                   |          |                          |             |
------------------------------------------------------------------------------------ 
Наукові керівники О.М.Рудяков
І.Д.Бех
Директор С.О.Головко
Координатор О.П.Номеровська



вгору