Документ v-8-3662-08, текущая редакция — Принятие от 06.05.2008

            МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО 
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Додаток
до листа Мінжитлокомунгоспу
06.05.2008 N 12/20-8-3

ІНФОРМАЦІЯ
Мінжитлокомунгоспу України для розміщення
на веб-сторінці "Уряд і громадськість"
Урядового порталу

До рубрики "Ви запитуєте"
----------------------------------------------------------------------- | N | Дата | Автор | Зміст | Прізвище, ім'я, по | | з/п|надходження| запитання | запитання | батькові посадової | | | звернення | (прізвище, | | особи, яка надала | | | | ім'я та по | |відповідь (роз'яснення)| | | | батькові, | | зміст даної відповіді | | | | адреса, | | (роз'яснення) | | | | професія, | | | | | | пенсіонер, | | | | | | де | | | | | | навчається) | | | |----+-----------+---------------+------------+-----------------------| | 1 |04.04.2008 |Смирнова С.І. |Щодо |Заявникам надано | | | |та інші м. Нова|приватизації|роз'яснення листом від | | | |Каховка, |кімнат у |15.04.2008 N 8/7-74 за | | | |Херсонська |гуртожитку |підписом першого | | | |область | |заступника | | | | | |Міністра | | | | | |О.Б.Лотоцького. | | | | | |Повідомлено, що згідно | | | | | |із статтями 127 - 131 | | | | | |Житлового кодексу УРСР | | | | | |( 5464-10 ) та | | | | | |Примірним положенням | | | | | |про гуртожитки, | | | | | |затвердженим | | | | | |постановою Ради | | | | | |Міністрів УРСР від | | | | | |03.06.86 N 208 | | | | | |( 208-86-п ), | | | | | |гуртожитки | | | | | |є спеціально | | | | | |збудованими або | | | | | |переобладнаними для | | | | | |цієї мети житловими | | | | | |будинками, які | | | | | |призначені для | | | | | |проживання робітників, | | | | | |службовців, студентів, | | | | | |учнів, а також | | | | | |громадян у період | | | | | |роботи чи навчання. | | | | | |Питання приватизації | | | | | |житлових приміщень | | | | | |гуртожитку його | | | | | |мешканцями може бути | | | | | |вирішено за умови | | | | | |передачі гуртожитку до | | | | | |комунальної власності | | | | | |за рішенням його | | | | | |власників та приведення| | | | | |його шляхом | | | | | |реконструкції у | | | | | |відповідність до вимог | | | | | |ДБН В.2.2-15-2005 | | | | | |"Житлові будинки. | | | | | |Основні положення" | | | | | |( n0007509-05 ). | | | | | |Набуття права | | | | | |на приватизацію | | | | | |житла за таких умов | | | | | |наступає з моменту | | | | | |видачі ордерів | | | | | |виконавчим органом | | | | | |влади його мешканцям. | | | | | |Пріоритетним правом на | | | | | |одержання цього житла | | | | | |користуються громадяни,| | | | | |які згідно із | | | | | |законодавством не | | | | | |можуть бути виселені з | | | | | |гуртожитків без надання| | | | | |їм іншого житла. | | | | | |Оскільки норми | | | | | |законодавства в частині| | | | | |захисту житлових прав | | | | | |мешканців гуртожитків | | | | | |поширюються на останні | | | | | |незалежно від форми їх | | | | | |власності, питання | | | | | |виселення з гуртожитку | | | | | |регулюється статтею 132| | | | | |Житлового кодексу | | | | | |Української РСР та | | | | | |розділом VII Примірного| | | | | |положення про | | | | | |гуртожитки, якими | | | | | |визначено перелік осіб,| | | | | |яких не може бути | | | | | |виселено без надання їм| | | | | |іншого житла. | | | | | |Нині до Верховної Ради | | | | | |України внесено | | | | | |законопроекти, | | | | | |підготовлені народними | | | | | |депутатами України, які| | | | | |передбачають | | | | | |врегулювання питання | | | | | |приватизації кімнат у | | | | | |гуртожитках, які | | | | | |відносяться до | | | | | |державного житлового | | | | | |фонду. | | | | | |Щодо гуртожитків, що | | | | | |були включені до | | | | | |статутних фондів | | | | | |підприємств, акти | | | | | |органів приватизації із| | | | | |включення вартості | | | | | |гуртожитків до вартості| | | | | |цілісних майнових | | | | | |комплексів, що | | | | | |підлягають приватизації| | | | | |можуть бути визнані | | | | | |недійсними в судовому | | | | | |порядку, оскільки | | | | | |відповідно до статті 3 | | | | | |Закону України "Про | | | | | |приватизацію майна | | | | | |державних підприємств" | | | | | |( 2163-12 ) (в редакції| | | | | |Закону від 15.02.95) | | | | | |дія цього Закону не | | | | | |поширюється на | | | | | |приватизацію об'єктів | | | | | |державного житлового | | | | | |фонду. | | | | | |Водночас заявникам | | | | | |повідомлено, що | | | | | |відповідно до | | | | | |законодавства | | | | | |повноваження щодо | | | | | |здійснення контролю за | | | | | |технічним станом, | | | | | |використанням та | | | | | |утриманням нерухомого | | | | | |майна усіх форм | | | | | |власності, а також за | | | | | |дотриманням | | | | | |законодавства щодо | | | | | |захисту прав споживачів| | | | | |покладено на органи | | | | | |місцевого | | | | | |самоврядування | |----+-----------+---------------+------------+-----------------------| | 2 |07.03.2008 |Грошева А.Д. |Щодо |Заявнику надано | | | |м. Черкаси |основних |роз'яснення листом від | | | | |напрямів |07.04.2008 N 8/7-35 за | | | | |реформування|підписом першого | | | | |ЖКГ та |заступника Міністра | | | | |стосовно |О.Б.Лотоцького. | | | | |питань |Повідомлено, що основні| | | | |діяльності |напрями реформування | | | | |ОСББ |житлово-комунального | | | | | |господарства визначено | | | | | |Законом України "Про | | | | | |Загальнодержавну | | | | | |програму реформування і| | | | | |розвитку | | | | | |житлово-комунального | | | | | |господарства на 2004 - | | | | | |2010 роки" ( 1869-15 ).| | | | | |Мета цієї Програми | | | | | |полягає у здійсненні | | | | | |державної політики з | | | | | |реформування | | | | | |житлово-комунального | | | | | |господарства, | | | | | |підвищення | | | | | |ефективності та | | | | | |надійності його | | | | | |функціонування, | | | | | |забезпечення сталого | | | | | |розвитку для | | | | | |задоволення потреб | | | | | |населення і | | | | | |господарського | | | | | |комплексу в | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послугах відповідно до | | | | | |встановлених нормативів| | | | | |і національних | | | | | |стандартів. | | | | | |Розпорядженням Кабінету| | | | | |Міністрів України від | | | | | |26.06.2006 N 363-р | | | | | |( 363-2006-р ) | | | | | |затверджено комплекс | | | | | |першочергових заходів | | | | | |щодо реформування | | | | | |житлово-комунального | | | | | |господарства, згідно з | | | | | |яким здійснюється | | | | | |удосконалення системи | | | | | |управління у сфері | | | | | |утримання житлового | | | | | |фонду за такими | | | | | |напрямами: | | | | | |- утворення керуючих | | | | | |житловим фондом | | | | | |кампаній та служб | | | | | |єдиного замовника - | | | | | |замовників | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг; | | | | | |- залучення на | | | | | |конкурсних засадах | | | | | |підприємств різних форм| | | | | |власності до | | | | | |обслуговування | | | | | |житлового фонду; | | | | | |- формування інституту | | | | | |власника житла шляхом | | | | | |створення об'єднань | | | | | |співвласників | | | | | |багатоквартирного | | | | | |будинку та призначення | | | | | |управителів. | | | | | |Одним з основних | | | | | |пріоритетних напрямів | | | | | |діяльності | | | | | |Мінжитлокомунгоспу на | | | | | |2008 рік згідно з | | | | | |розпорядженням Кабінету| | | | | |Міністрів України від | | | | | |22.02.2008 N 366-р | | | | | |( 366-2008-р ) | | | | | |визначено | | | | | |формування та | | | | | |стимулювання | | | | | |ефективного власника | | | | | |житла - досягнення | | | | | |прориву в утворенні | | | | | |об'єднань співвласників| | | | | |багатоквартирних | | | | | |будинків. | | | | | |Державна політика | | | | | |реформування | | | | | |житлово-комунального | | | | | |господарства повинна | | | | | |забезпечити доступ усіх| | | | | |верств населення до | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг, які | | | | | |відповідають вимогам | | | | | |державних стандартів, | | | | | |та забезпечення | | | | | |беззбиткового | | | | | |функціонування | | | | | |підприємств галузі. | | | | | |Відповідно до Закону | | | | | |України "Про органи | | | | | |самоорганізації | | | | | |населення" ( 2625-14 ) | | | | | |орган самоорганізації | | | | | |населення є однією з | | | | | |форм участі членів | | | | | |територіальних громад | | | | | |сіл, селищ, міст, | | | | | |районів у містах у | | | | | |вирішенні окремих | | | | | |питань місцевого | | | | | |значення. | | | | | |Для забезпечення участі| | | | | |населення у вирішенні | | | | | |питань щодо задоволення| | | | | |соціальних, культурних,| | | | | |побутових, | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг, проведення у | | | | | |житлових будинках | | | | | |ремонтних робіт тощо за| | | | | |підтримки органів | | | | | |місцевого | | | | | |самоврядування, | | | | | |створюються органи | | | | | |самоорганізації | | | | | |населення: будинкові, | | | | | |вуличні, квартальні | | | | | |комітети, комітети | | | | | |мікрорайонів, комітети | | | | | |районів у містах, | | | | | |сільські, селищні | | | | | |комітети та об'єднання | | | | | |співвласників | | | | | |багатоквартирного | | | | | |будинку. | | | | | |Основна діяльність | | | | | |об'єднання | | | | | |співвласників | | | | | |багатоквартирного | | | | | |будинку полягає у | | | | | |здійсненні функцій, що | | | | | |забезпечують реалізацію| | | | | |прав власників | | | | | |приміщень на володіння | | | | | |та користування | | | | | |спільним майном членів | | | | | |об'єднання, належне | | | | | |утримання будинку та | | | | | |прибудинкової території| | | | | |сприяння членам | | | | | |об'єднання в отриманні | | | | | |житлово-комунальних та | | | | | |інших послуг належної | | | | | |якості за | | | | | |обґрунтованими цінами | | | | | |та виконання ними своїх| | | | | |зобов'язань, пов'язаних| | | | | |з діяльністю | | | | | |об'єднання. | | | | | |Правові та | | | | | |організаційні умови | | | | | |діяльності об'єднання | | | | | |співвласників | | | | | |багатоквартирного | | | | | |будинку визначено | | | | | |нормами Закону України | | | | | |"Про об'єднання | | | | | |співвласників | | | | | |багатоквартирного | | | | | |будинку" ( 2866-14 ), | | | | | |постанови Кабінету | | | | | |Міністрів України від | | | | | |11.10.2002 N 1521 | | | | | |( 1521-2002-п ) "Про | | | | | |реалізацію Закону | | | | | |України "Про об'єднання| | | | | |співвласників | | | | | |багатоквартирного | | | | | |будинку". | | | | | |Важливим моментом у | | | | | |реформуванні | | | | | |житлово-комунального | | | | | |господарства є | | | | | |забезпечення прозорості| | | | | |надходжень і витрат | | | | | |коштів на утримання | | | | | |кожного будинку. | | | | | |З цією метою | | | | | |впроваджується їх | | | | | |побудинковий облік, | | | | | |завдяки цьому споживач | | | | | |зможе отримувати повну | | | | | |інформацію щодо | | | | | |витрачання коштів у | | | | | |конкретному будинку. | | | | | |З метою розмежування | | | | | |функцій замовника і | | | | | |виконавця послуг на | | | | | |місцях запроваджується | | | | | |служба єдиного | | | | | |замовника. | | | | | |Законом України "Про | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги" ( 1875-15 ) | | | | | |врегульовано права і | | | | | |обов'язки споживача та | | | | | |виконавця | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг. Взаємовідносини| | | | | |між виконавцем послуг | | | | | |та споживачем | | | | | |регулюються виключно на| | | | | |договірних засадах. | | | | | |Споживач зобов'язаний | | | | | |укласти договір на | | | | | |надання | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг, підготовлений | | | | | |виконавцем на основі | | | | | |типового договору. | | | | | |Порядок надання | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг, їх якісні та | | | | | |кількісні показники | | | | | |мають відповідати | | | | | |умовам договору та | | | | | |вимогам законодавства. | | | | | |Згідно із вищезгаданим | | | | | |Законом споживач має | | | | | |право на отримання у | | | | | |встановленому | | | | | |законодавством порядку | | | | | |необхідної інформації | | | | | |про перелік послуг, їх | | | | | |вартість, загальну | | | | | |вартість місячного | | | | | |платежу, структуру | | | | | |ціни/тарифу, норми | | | | | |споживання тощо. | | | | | |Згідно із типовим | | | | | |договором споживач, | | | | | |зокрема, має право на | | | | | |відшкодування збитків, | | | | | |завданих його майну | | | | | |та/або приміщенню, | | | | | |шкоди, завданої його | | | | | |життю чи здоров'ю | | | | | |внаслідок неналежного | | | | | |надання послуг або їх | | | | | |ненадання. | | | | | |У разі порушення | | | | | |виконавцем умов | | | | | |договору споживач має | | | | | |право викликати його | | | | | |представника для | | | | | |складання та підписання| | | | | |акта-претензії | | | | | |споживача, в якому | | | | | |зазначаються строки, | | | | | |види, показники | | | | | |порушень тощо. Спори | | | | | |щодо задоволення | | | | | |претензій споживачів | | | | | |вирішуються в суді. | | | | | |Споживач має право на | | | | | |досудове вирішення | | | | | |спору шляхом | | | | | |задоволення | | | | | |пред'явленої претензії.| | | | | |Враховуючи, що 85% | | | | | |громадян України набули| | | | | |право власності на | | | | | |житло, актуальним для | | | | | |багатьох з них є | | | | | |врегулювання питання | | | | | |використання приватних | | | | | |приміщень для | | | | | |здійснення діяльності, | | | | | |не забороненої | | | | | |законодавством. | | | | | |Відсутність такого | | | | | |врегулювання значно | | | | | |звужує право громадян | | | | | |на розпорядження | | | | | |власністю, що не | | | | | |допускається | | | | | |Конституцією України | | | | | |( 254к/96-ВР ). | | | | | |Для вирішення цієї | | | | | |проблеми Урядом | | | | | |розроблено проект нової| | | | | |редакції Житлового | | | | | |кодексу України | | | | | |( 5464-10 ). | | | | | |Необхідність | | | | | |його прийняття, в першу| | | | | |чергу, зумовлена зміною| | | | | |соціально-політичного | | | | | |устрою у державі, | | | | | |переходом України до | | | | | |ринкової економіки та | | | | | |сучасних світових норм | | | | | |і стандартів, у тому | | | | | |числі і в житловій | | | | | |галузі. Нині цей проект| | | | | |опрацьовується з | | | | | |центральними органами | | | | | |виконавчої влади. | | | | | |Відповідно до Законів | | | | | |України "Про місцеві | | | | | |державні адміністрації"| | | | | |( 586-14 ) та "Про | | | | | |місцеве самоврядування | | | | | |в Україні" | | | | | |( 280/97-ВР ) | | | | | |здійснення контролю | | | | | |за використанням та | | | | | |утриманням нерухомого | | | | | |майна усіх форм | | | | | |власності, управління | | | | | |об'єктами | | | | | |житлово-комунального | | | | | |господарства, | | | | | |забезпечення їх | | | | | |належного утримання та | | | | | |ефективної експлуатації| | | | | |покладено на органи | | | | | |місцевого | | | | | |самоврядування і | | | | | |державні адміністрації,| | | | | |які і повинні | | | | | |здійснювати заходи з | | | | | |реалізації основних | | | | | |напрямів реформування | | | | | |житлово-комунального | | | | | |господарства | |----+-----------+---------------+------------+-----------------------| | 3 |27.03.2008 |Молчанова В.П. |Щодо |Автору надано відповідь| | | | |неякісного |листом від 24.04.2008 | | | | |надання |N 8/5-17 за підписом | | | | |житлово- |першого заступника | | | | |комунальних |Міністра | | | | |послуг |О.Б.Лотоцького. | | | | | |Учасниками відносин у | | | | | |сфері | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг є виробник, | | | | | |виконавець, споживач. | | | | | |Відповідно до ч. 1 ст. | | | | | |19 Закону України "Про | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги" ( 1875-15 ) | | | | | |(далі - Закон) | | | | | |відносини між | | | | | |учасниками договірних | | | | | |відносин у сфері | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг здійснюються | | | | | |виключно на договірних | | | | | |засадах. | | | | | |Так, існують типові | | | | | |договори, які регулюють| | | | | |відносини у сфері | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг. | | | | | |Відповідно до положень | | | | | |постанови Кабінету | | | | | |Міністрів від | | | | | |21.07.2005 N 630 | | | | | |( 630-2005-п ) "Про | | | | | |затвердження Правил | | | | | |надання послуг з | | | | | |централізованого | | | | | |опалення, постачання | | | | | |холодної та гарячої | | | | | |води і водовідведення | | | | | |та типового договору | | | | | |про надання послуг з | | | | | |централізованого | | | | | |опалення, постачання | | | | | |холодної та гарячої | | | | | |води і водовідведення",| | | | | |постанови Кабінету | | | | | |Міністрів України від | | | | | |12.07.2005 N 560 | | | | | |( 560-2005-п ) "Про | | | | | |затвердження тарифів на| | | | | |послуги з утримання | | | | | |будинків споруд та | | | | | |прибудинкових територій| | | | | |і типового договору про| | | | | |надання послуг з | | | | | |утримання будинків і | | | | | |споруд та прибудинкових| | | | | |територій" та постанови| | | | | |Кабінету Міністрів | | | | | |України від 05.07.2006 | | | | | |N 938 ( 938-2006-п ) | | | | | |"Про затвердження | | | | | |Типового договору про | | | | | |надання населенню | | | | | |послуг з | | | | | |газопостачання" | | | | | |договори укладаються | | | | | |між виконавцем та | | | | | |фізичною особою, яка є | | | | | |власником квартири. | | | | | |Відповідно до ст. 32 | | | | | |Закону плата за | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги нараховується | | | | | |щомісячно відповідно до| | | | | |умов договору. | | | | | |Порядок надання | | | | | |комунальних послуг, | | | | | |права та | | | | | |відповідальність | | | | | |споживачів і виконавців| | | | | |послуг встановлено | | | | | |Правилами надання | | | | | |послуг з | | | | | |централізованого | | | | | |опалення, постачання | | | | | |холодної та гарячої | | | | | |води і водовідведення, | | | | | |затвердженими | | | | | |постановою Кабінету | | | | | |Міністрів України від | | | | | |21.07.2005 N 630. | | | | | |Відповідно до Правил | | | | | |споживач має право на | | | | | |зменшення розміру плати| | | | | |у разі тимчасової | | | | | |відсутності споживача | | | | | |на підставі письмової | | | | | |заяви споживача та | | | | | |офіційного документа, | | | | | |що підтверджує його | | | | | |відсутність (довідка з | | | | | |місця тимчасового | | | | | |проживання, роботи, | | | | | |лікування, навчання, | | | | | |проходження військової | | | | | |служби, відбування | | | | | |покарання). | | | | | |Також згідно з | | | | | |постановою Кабінету | | | | | |Міністрів України від | | | | | |12.07.2005 N 560 "Про | | | | | |затвердження Порядку | | | | | |формування тарифів на | | | | | |послуги з утримання | | | | | |будинків і споруд та | | | | | |прибудинкових територій| | | | | |і типового договору про| | | | | |надання послуг з | | | | | |утримання будинків і | | | | | |споруд та прибудинкових| | | | | |територій" розмір | | | | | |тарифів (нормативних | | | | | |витрат, пов'язаних з | | | | | |утриманням будинків і | | | | | |споруд та прибудинкових| | | | | |територій) визначається| | | | | |по кожному будинку | | | | | |окремо залежно від | | | | | |кількісних показників | | | | | |фактичного надання | | | | | |послуг з урахуванням | | | | | |забезпечення належного | | | | | |санітарно-гігієнічного,| | | | | |протипожежного, | | | | | |технічного стану | | | | | |будинків і споруд та | | | | | |прибудинкових територій| | | | | |згідно з типовим | | | | | |переліком послуг. Слід | | | | | |зазначити, що | | | | | |невід'ємною частиною | | | | | |договору є копія | | | | | |рішення органу | | | | | |місцевого | | | | | |самоврядування про | | | | | |затвердження тарифів на| | | | | |послуги, що додається | | | | | |до договору. Виконавець| | | | | |надає послуги | | | | | |відповідно до | | | | | |затвердженого органом | | | | | |місцевого | | | | | |самоврядування рішення | | | | | |про структуру тарифів, | | | | | |періодичність та | | | | | |строки виконання робіт,| | | | | |копія якого додається | | | | | |до договору. | | | | | |Одночасно заявнику | | | | | |повідомлено, що | | | | | |встановлення | | | | | |цін/тарифів на | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги та здійснення | | | | | |контролю за дотриманням| | | | | |законодавства щодо | | | | | |захисту прав споживачів| | | | | |у сфері | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг належить до | | | | | |компетенції органів | | | | | |місцевого | | | | | |самоврядування | | | | | |відповідно до положень | | | | | |Законів України "Про | | | | | |місцеве самоврядування | | | | | |в Україні" | | | | | |( 280/97-ВР ) та "Про | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги". | | | | | |Стосовно неякісної | | | | | |роботи | | | | | |житлово-експлуатаційної| | | | | |контори, то споживач, у| | | | | |разі порушення | | | | | |виконавцем умов | | | | | |договору, має право | | | | | |викликати його | | | | | |представника для | | | | | |складення та підписання| | | | | |акта-претензії | | | | | |споживача, в якому | | | | | |зазначаються строки, | | | | | |види, показники | | | | | |порушень тощо. | | | | | |Акт-претензія | | | | | |складається споживачем | | | | | |та представником | | | | | |виконавця і | | | | | |скріплюється їхніми | | | | | |підписами. У разі | | | | | |неприбуття представника| | | | | |виконавця в погоджений | | | | | |умовами договору строк | | | | | |або необґрунтованої | | | | | |відмови від підписання | | | | | |акта-претензії він | | | | | |вважається дійсним, | | | | | |якщо його підписали не | | | | | |менш як два споживачі | | | | | |(ст. 18 Закону). | | | | | |Конституцією України | | | | | |( 254к/96-ВР ) | | | | | |передбачено, що кожному| | | | | |гарантується право на | | | | | |оскарження в суді | | | | | |рішень, дій чи | | | | | |бездіяльності органів | | | | | |державної влади, | | | | | |органів місцевого | | | | | |самоврядування, | | | | | |посадових і службових | | | | | |осіб. | | | | | |Тобто громадяни, права | | | | | |яких порушено, мають | | | | | |право звернутись до | | | | | |органів судової влади з| | | | | |позовом з метою захисту| | | | | |порушених прав та | | | | | |законних інтересів | |----+-----------+---------------+------------+-----------------------| | 4 |06.03.2008 |Грек В.В. |Щодо повірки|Заявнику надано | | | |м. Харків |лічильника |роз'яснення листом від | | | | | |07.04.2008 N 8/20-12 за| | | | | |підписом заступника | | | | | |Міністра | | | | | |О.В.Мазурчака. | | | | | |Відповідно до частини 3| | | | | |статті 28 Закону | | | | | |України "Про метрологію| | | | | |та метрологічну | | | | | |діяльність" | | | | | |( 113/98-ВР ) | | | | | |порядок подання | | | | | |фізичними особами, що | | | | | |не є суб'єктами | | | | | |підприємницької | | | | | |діяльності, - | | | | | |власниками засобів | | | | | |вимірювальної техніки | | | | | |(результати вимірювань | | | | | |якими використовуються | | | | | |для здійснення | | | | | |розрахунків за спожиті | | | | | |для побутових потреб | | | | | |електричну і теплову | | | | | |енергію, газ і воду) на| | | | | |періодичну повірку цих | | | | | |засобів та оплати за | | | | | |роботи, пов'язані з | | | | | |повіркою, | | | | | |встановлюється | | | | | |Кабінетом Міністрів | | | | | |України. Періодична | | | | | |повірка, обслуговування| | | | | |та ремонт (у тому числі| | | | | |демонтаж, | | | | | |транспортування та | | | | | |монтаж) зазначених | | | | | |засобів вимірювальної | | | | | |техніки здійснюються за| | | | | |рахунок підприємств і | | | | | |організацій, які | | | | | |надають послуги з | | | | | |електро-, тепло-, газо-| | | | | |і водопостачання". | | | | | |Ця стаття потребує | | | | | |додаткового механізму | | | | | |дії, а саме для | | | | | |врегулювання відносин | | | | | |між підприємствами і | | | | | |організаціями, які | | | | | |надають послуги з | | | | | |електро-, тепло-, газо-| | | | | |і водопостачання | | | | | |(виконавцями послуг), | | | | | |та споживачами цих | | | | | |послуг потрібно | | | | | |встановити певні | | | | | |правила надання та | | | | | |оплати зазначених | | | | | |послуг. | | | | | |З метою урегулювання | | | | | |цього питання було | | | | | |розроблено постанову | | | | | |Кабінету Міністрів | | | | | |України від 21.07.2005 | | | | | |N 630 ( 630-2005-п ) | | | | | |"Про затвердження | | | | | |Правил надання послуг з| | | | | |централізованого | | | | | |опалення, постачання | | | | | |холодної та гарячої | | | | | |води і водовідведення | | | | | |та типового договору | | | | | |про надання послуг з | | | | | |централізованого | | | | | |опалення, постачання | | | | | |холодної та гарячої | | | | | |води і водовідведення" | | | | | |(далі - Правила). | | | | | |Пунктом 1 цих Правил | | | | | |встановлено, що Правила| | | | | |регулюють відносини між| | | | | |суб'єктом | | | | | |господарювання, | | | | | |предметом діяльності | | | | | |якого є надання | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг (далі - | | | | | |виконавець), і фізичною| | | | | |особою (далі - | | | | | |споживач), яка має | | | | | |намір отримувати | | | | | |послуги з | | | | | |централізованого | | | | | |опалення, постачання | | | | | |холодної та гарячої | | | | | |води і водовідведення. | | | | | |Відповідно до пункту 8 | | | | | |Правил послуги | | | | | |надаються споживачеві | | | | | |згідно з договором, що | | | | | |оформляється на основі | | | | | |типового договору про | | | | | |надання послуг з | | | | | |централізованого | | | | | |опалення, постачання | | | | | |холодної та гарячої | | | | | |води і водовідведення. | | | | | |Пункт 9 Правил | | | | | |передбачає, що | | | | | |періодична повірка та | | | | | |ремонт (у тому числі | | | | | |демонтаж, | | | | | |транспортування та | | | | | |монтаж) квартирних | | | | | |засобів обліку | | | | | |проводяться за рахунок | | | | | |виконавця. Проте в | | | | | |даному випадку не | | | | | |передбачено механізму | | | | | |відшкодування понесених| | | | | |виконавцем витрат. | | | | | |Згідно зі статтею 31 | | | | | |Закону України "Про | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги" ( 1875-15 ) | | | | | |органи місцевого | | | | | |самоврядування | | | | | |затверджують | | | | | |ціни/тарифи на | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги у розмірі | | | | | |економічно | | | | | |обґрунтованих витрат на| | | | | |їх виробництво. Витрати| | | | | |що понесені | | | | | |підприємством | | | | | |(виконавцем), мають | | | | | |бути відшкодовані | | | | | |споживачами через тариф| | | | | |(ціну) на відповідні | | | | | |послуги або дотацією з | | | | | |бюджету. | | | | | |Постановою Кабінету | | | | | |Міністрів України від | | | | | |12.07.2005 N 560 | | | | | |( 560-2005-п ) | | | | | |затверджено Порядок | | | | | |формування тарифів на | | | | | |послуги з утримання | | | | | |будинків і споруд | | | | | |прибудинкових територій| | | | | |(далі - Порядок). | | | | | |Відповідно до Типового | | | | | |переліку послуг з | | | | | |утримання будинків і | | | | | |споруд та прибудинкових| | | | | |територій періодична | | | | | |повірка, обслуговування| | | | | |та ремонт (у тому числі| | | | | |демонтаж, | | | | | |транспортування та | | | | | |монтаж після повірки) | | | | | |квартирних засобів | | | | | |обліку води та теплової| | | | | |енергії входять до | | | | | |складу послуг, які | | | | | |отримує споживач з | | | | | |утримання будинків і | | | | | |споруд та прибудинкових| | | | | |територій. | | | | | |Відповідно до Закону | | | | | |України "Про | | | | | |житлово-комунальні | | | | | |послуги" | | | | | |виконавець - суб'єкт | | | | | |господарювання, | | | | | |предметом діяльності | | | | | |якого є надання | | | | | |житлово-комунальної | | | | | |послуги споживачу | | | | | |відповідно до умов | | | | | |договору; | | | | | |споживач - фізична чи | | | | | |юридична особа, яка | | | | | |отримує або має намір | | | | | |отримати | | | | | |житлово-комунальну | | | | | |послугу. | | | | | |Згідно ст. 31 цього | | | | | |Закону виконавець | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг здійснює | | | | | |розрахунки економічно | | | | | |обґрунтованих витрат на| | | | | |виробництво | | | | | |житлово-комунальних | | | | | |послуг і подає їх на | | | | | |затвердження органам | | | | | |місцевого | | | | | |самоврядування в | | | | | |установленому | | | | | |законодавством порядку.| | | | | |Таким чином, | | | | | |підприємства, які | | | | | |надають послуги | | | | | |населенню з утримання | | | | | |будинків і споруд та | | | | | |прибудинкових територій| | | | | |повинні включати | | | | | |оплату такої послуги як| | | | | |періодична повірка, | | | | | |обслуговування та | | | | | |ремонт (у тому числі | | | | | |демонтаж, | | | | | |транспортування та | | | | | |монтаж після повірки) | | | | | |квартирних засобів | | | | | |обліку води та теплової| | | | | |енергії у тариф на | | | | | |оплату послуг з | | | | | |утримання будинків і | | | | | |споруд та прибудинкової| | | | | |території. | | | | | |Оплата споживачем цієї | | | | | |послуги повинна | | | | | |здійснюватись згідно з | | | | | |укладеним договором між| | | | | |виконавцем і | | | | | |споживачем. | -----------------------------------------------------------------------



вверх