Про затвердження Положення про виведення неплатоспроможного банку з ринку
Фонд гарант.вкладів фізич.осіб; Рішення, Положення, Картка [...] від 05.07.20122
Документ z1581-12, чинний, поточна редакція — Редакція від 24.11.2018, підстава - z1258-18

заборгованості перед банком, заборгованості банку;

володіння будь-якими майновими правами щодо майна банку;

відносин за попередні п’ять років з банком як його пов’язаною особою;

невиконання будь-яких зобов’язань по відношенню до будь-якого банку за останні п’ять років;

володіння майном, яке конкурує з майном банку;

перебування у трудових відносинах з банком за останні п’ять років;

інших інтересів, що можуть зашкодити неупередженому виконанню функцій у межах здійснення тимчасової адміністрації.

4.4. Виконавча дирекція Фонду зобов’язана переконатися у відсутності конфлікту інтересів з неплатоспроможним банком у працівника Фонду, який призначається уповноваженою особою Фонду на тимчасову адміністрацію.

4.5. У разі виявлення обставин, що становлять конфлікт інтересів, після початку здійснення тимчасової адміністрації виконавча дирекція Фонду зобов’язана не пізніше наступного робочого дня:

відсторонити відповідного працівника Фонду від виконання обов’язків уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію;

призначити з числа працівників Фонду іншу уповноважену особу Фонду на тимчасову адміністрацію, у якої відсутній конфлікт інтересів.

4.6. Рішення виконавчої дирекції Фонду про відкликання повноважень однієї уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію і делегування повноважень іншій уповноваженій особі Фонду на тимчасову адміністрацію приймаються обов’язково, крім випадків виконання всіх повноважень тимчасового адміністратора безпосередньо Фондом, у разі:

виникнення/виявлення конфлікту інтересів, що став відомий Фонду, якщо такий конфлікт інтересів впливає на неупередженість уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію при виконанні своїх обов’язків;

смерті уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію;

пред’явлення уповноваженій особі Фонду на тимчасову адміністрацію обвинувачення у вчиненні злочину, набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо неї;

{Абзац четвертий пункту 4.6 глави 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

{Абзац п'ятий пункту 4.6 глави 4 розділу II виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

втрати уповноваженою особою Фонду на тимчасову адміністрацію громадянства України;

припинення трудових відносин з Фондом.

4.7.  На період неможливості виконання своїх обов’язків уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію за станом здоров’я, а також на час перебування у відпустці або у відрядженні виконавча дирекція Фонду може делегувати ці повноваження іншій уповноваженій особі Фонду на тимчасову адміністрацію. Такій уповноваженій особі Фонду на тимчасову адміністрацію делегуються повноваження в порядку, встановленому для делегування повноважень уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію. Делеговані повноваження такій уповноваженій особі Фонду на тимчасову адміністрацію припиняються в день виходу на роботу уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію.

{Главу 4 розділу II доповнено новим пунктом 4.7 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 212 від 30.11.2015}

4.8. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію, якій делеговано Фондом повноваження рішенням виконавчої дирекції Фонду відповідно до пункту 4.7 цієї глави, приступає до виконання своїх обов’язків не пізніше наступного робочого дня після прийняття відповідного рішення виконавчою дирекцією Фонду.

Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію, якій делеговано повноваження Фонду відповідно до:

1) абзацу третього пункту 4.6 цієї глави, приймає від працівників неплатоспроможного банку майно (активи і зобов'язання), документи банку за актом про приймання (підписаним нею);

2) абзаців другого, п’ятого, шостого пункту 4.6 цієї глави, приймає від уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію, повноваження якої припинено, майно (активи і зобов'язання), документи банку за актом про передавання-приймання (підписаним обома уповноваженими особами Фонду). У цьому разі проводиться ревізія банкнот, монет та інших цінностей. У будь-якому разі ревізія та передавання майна і документів мають бути закінчені не пізніше 30 днів з дня початку тимчасової адміністрації.

{Пункт 4.8 глави 4 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

4.9. Інформація про зміну уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію доводиться до відома заінтересованих осіб у порядку, встановленому абзацом третім пункту 3.6, пунктами 3.7 - 3.9 глави 3 цього розділу для інформування про призначення уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію.

4.10. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію діє від імені Фонду та неплатоспроможного банку, щодо якого здійснюється тимчасова адміністрація, відповідно до Закону та цього Положення.

4.11. Фонд або уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію (у разі делегування їй частини або всіх повноважень Фонду) приступає до виконання своїх обов'язків з дня, зазначеного в рішенні виконавчої дирекції Фонду.

З початку виконання обов'язків уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію працівник(и), призначений(і) уповноваженою особою Фонду на тимчасову адміністрацію, зобов'язаний(і) вчинити (в межах делегованих повноважень) всі необхідні дії з метою:

встановлення контролю над неплатоспроможним банком;

оцінки реального фінансового стану неплатоспроможного банку для підготовки плану врегулювання.

4.12. При виконанні своїх обов'язків уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію має право:

вчиняти будь-які дії та приймати рішення, що належали до повноважень органів управління і органів контролю банку;

укладати від імені банку будь-які договори (вчиняти правочини), необхідні для забезпечення операційної діяльності банку, здійснення ним банківських та інших господарських операцій, з урахуванням вимог, встановлених Законом;

продовжувати, обмежувати або припиняти здійснення банком будь-яких операцій;

повідомляти сторони за договорами, зазначеними у частині другій статті 38 Закону, про нікчемність цих договорів та вчиняти дії щодо застосування наслідків нікчемності договорів;

заявляти від імені банку позови майнового та немайнового характеру до суду, у тому числі позови про винесення рішення, відповідно до якого боржник банку має надати інформацію про свої активи;

звертатися до правоохоронних органів із заявою про вчинення кримінального правопорушення у разі виявлення фактів шахрайства та інших протиправних дій працівників банку або інших осіб стосовно банку;

залучати до роботи у процесі здійснення тимчасової адміністрації за рахунок банку на підставі цивільно-правових договорів інших осіб (радників, суб’єктів аудиторської діяльності, юристів, оцінювачів та інших) у межах кошторису витрат, затвердженого виконавчою дирекцією Фонду. Такі договори можуть бути розірвані в односторонньому порядку у день повідомлення уповноваженою особою Фонду другої сторони про таке розірвання з наслідками, встановленими цивільним законодавством;

призначати проведення аудиторських перевірок та юридичних експертиз з питань діяльності банку за рахунок банку в межах кошторису витрат, затвердженого виконавчою дирекцією Фонду;

приймати на роботу, звільняти з роботи чи переводити на іншу посаду будь-кого з керівників чи працівників банку, переглядати їх службові обов’язки, змінювати розмір оплати їх праці з додержанням вимог законодавства України про працю;

зупиняти розподіл капіталу банку чи виплату дивідендів у будь-якій формі;

розпоряджатися акціями (паями) банку від імені будь-якої особи, яка є учасником банку, без необхідності додаткового оформлення повноважень на продаж акцій (паїв) з дня затвердження плану врегулювання, яким передбачено продаж неплатоспроможного банку інвестору;

вчиняти дії, спрямовані на виконання плану врегулювання, відповідно до Закону, цього Положення та інших нормативно-правових актів Фонду.

4.13. На виконання своїх повноважень уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію:

діє без довіреності від імені банку, має право підпису будь-яких договорів (правочинів), інших документів від імені такого банку;

видає накази та розпорядження, дає доручення, обов’язкові до виконання працівниками неплатоспроможного банку;

звітує за результатами здійснення тимчасової адміністрації банку перед виконавчою дирекцією Фонду.

4.14. Уповноважена особа Фонду діє від імені банку в межах повноважень Фонду.

Уповноважена особа Фонду має право:

призначати на посаду, звільняти з посади чи переводити на іншу посаду будь-кого з керівників чи працівників банку, переглядати їхні службові обов’язки, змінювати розмір оплати праці з додержанням вимог законодавства про працю;

здійснювати інші повноваження, встановлені Законом та делеговані їй Фондом.

4.15. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію протягом виконання своїх обов’язків не має права:

приймати прямо або опосередковано будь-які послуги, подарунки та інші цінності від осіб, заінтересованих у здійсненні будь-яких дій, пов’язаних з діяльністю банку, щодо якого здійснюється тимчасова адміністрація;

використовувати або дозволяти використовувати майно банку, щодо якого здійснюється тимчасова адміністрація, у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб;

давати обіцянки або приймати зобов’язання від імені Фонду без попереднього письмового дозволу;

користуватися будь-якими послугами банку, щодо якого здійснюється тимчасова адміністрація;

розголошувати банківську таємницю, інформацію, що становить комерційну таємницю, та іншу службову інформацію, якщо це не пов’язано із здійсненням тимчасової адміністрації.

4.16. Вжиття будь-якою особою дій, які перешкоджають доступу Фонду та уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію до банку та/або унеможливлюють здійснення тимчасової адміністрації, є підставою для звернення Фонду до НБУ з пропозицією про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.

{Абзац другий пункту глави 4 розділу II виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 89 від 11.09.2014}

4.17. Під час здійснення тимчасової адміністрації Фондом або уповноваженою особою Фонду на тимчасову адміністрацію у разі делегування їй відповідних повноважень Фонду з числа обраних Фондом осіб для виконання робіт (надання послуг) неплатоспроможним банкам або банкам, що ліквідуються, можуть залучатися такі особи відповідно до нормативно-правових актів Фонду.

У разі виведення неплатоспроможного банку з ринку за участю держави Фонд або уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію (у разі делегування їй відповідних повноважень) приймає рішення про залучення міжнародно визнаної аудиторської фірми.

4.18. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію зобов’язана забезпечити функціонування інформаційного приміщення, наявність у ньому правової та фінансової інформації щодо неплатоспроможного банку, надати доступ попередньо кваліфікованим особам, які допущені до участі у відкритому конкурсі до такого інформаційного приміщення (за відповідним договором щодо нерозголошення банківської таємниці, інформації, що становить комерційну таємницю, та іншої службової інформації).

{Абзац другий пункту 4.18 глави 4 розділу II виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 370 від 18.03.2016}

III. Дії Фонду щодо виведення неплатоспроможного банку з ринку протягом тимчасової адміністрації неплатоспроможного банку

1. Послідовність дій Фонду після запровадження тимчасової адміністрації в неплатоспроможному банку

1.1.  Фонд або уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію (у разі делегування їй Фондом відповідних повноважень) набуває всіх повноважень органів управління та органів контролю неплатоспроможного банку з дня запровадження тимчасової адміністрації до її припинення у такому банку.

Здійснення повноважень органів управління банку може бути делеговано тільки одній уповноваженій особі Фонду на тимчасову адміністрацію.

1.2. Протягом 15 днів, але не пізніше строків, встановлених Фондом або уповноваженою особою Фонду (у разі делегування їй Фондом відповідних повноважень), керівники банку забезпечують передачу Фонду (уповноваженій особі Фонду) печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей банку, а також протягом трьох днів - передачу бухгалтерської та іншої документації банку.

1.3. На період дії тимчасової адміністрації усі структурні підрозділи, органи та посадові особи банку підпорядковуються у своїй діяльності Фонду та уповноваженій особі Фонду на тимчасову адміністрацію в межах повноважень, встановлених Законом та делегованих Фондом, і діють у визначених Фондом/уповноваженою особою Фонду на тимчасову адміністрацію межах та порядку.

1.4. Правочини, вчинені органами управління та керівниками банку після початку процедури виведення Фондом банку з ринку, є нікчемними.

1.5. Оплата праці уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію здійснюється Фондом у межах затвердженого штатного розпису.

1.6. За рахунок коштів Фонду підлягає страхуванню життя та здоров'я уповноваженої особи Фонду в її інтересах.

Життя та здоров'я уповноваженої особи Фонду страхуються від нещасних випадків.

1.7. Фонд та уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію протягом періоду виведення банку з ринку та/або ліквідації банку мають право користуватися технічними можливостями такого банку (технічними засобами, серверами, кол-центром, приміщеннями тощо) з метою мінімізації своїх витрат.

{Пункт 1.7 глави 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 212 від 30.11.2015}

1.8. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію призначає відповідального за безпеку, у тому числі приміщень неплатоспроможного банку.

1.9. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію зобов’язана ужити заходів щодо захисту службової інформації та технічного оснащення неплатоспроможного банку. У разі неможливості продовження діяльності неплатоспроможного банку в приміщеннях або використання технічного оснащення такого банку за призначенням уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію не пізніше наступного робочого дня повідомляє про це директора-розпорядника Фонду.

1.10. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію з метою скорочення адміністративно-господарських витрат може прийняти рішення про внесення змін до штатного розпису, скорочення чисельності персоналу неплатоспроможного банку, зміни умов оплати праці.

Приймаючи ці рішення, уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію керується законодавством про працю.

1.11. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію має право розірвати трудові договори з працівниками неплатоспроможного банку з дотриманням законодавства про працю та укласти нові трудові договори зі звільненими працівниками на нові строки та на нових умовах (за потреби) або іншими особами, залученими на підставі конкурсу.

Уповноважена особа Фонду може приймати на роботу працівників банку, необхідних для виконання конкретних завдань, якщо такі завдання не можуть бути виконані наявними працівниками банку або залученими радниками, суб’єктами аудиторськоїї діяльності, юристами, оцінювачами тощо, у межах кошторису витрат, затвердженого виконавчою дирекцією Фонду.

У разі виведення неплатоспроможного банку з ринку за участю держави Фонд або уповноважена особа Фонду (у разі делегування їй Фондом відповідних повноважень) за поданням Міністерства фінансів України призначає членів правління та ради неплатоспроможного банку, які приступають до виконання своїх обов’язків після завершення тимчасової адміністрації.

1.12. Зміни розміру оплати праці шляхом зменшення заробітної плати з метою скорочення адміністративно-господарських витрат здійснюються шляхом зменшення додаткової заробітної плати, заохочувальних та компенсаційних виплат тощо.

1.13. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію у разі порушення окремими працівниками виконавської та/або трудової дисципліни звільняє їх з роботи відповідно до законодавства України про працю (крім матеріально відповідальних осіб, які уповноваженою особою Фонду на тимчасову адміністрацію не можуть бути звільнені до закінчення процедури передавання-приймання матеріальних цінностей і підписання ними акта про передавання-приймання цих цінностей).

1.14. Запровадження тимчасової адміністрації не є підставою для припинення, розірвання або невиконання договорів про надання послуг (виконання робіт), які забезпечують операційну діяльність банку, зокрема, договорів про оренду нерухомого майна, надання комунальних послуг, послуг зв’язку, охорони. У разі припинення, розірвання або порушення умов таких договорів з боку контрагентів банку Фонд має право вимагати відшкодування збитків у порядку, встановленому законодавством України.

1.15. Під час тимчасової адміністрації не здійснюються:

задоволення вимог вкладників та інших кредиторів банку;

примусове стягнення майна (у тому числі коштів) банку, накладення арешту та звернення стягнення на майно (у тому числі кошти) банку (виконавче провадження щодо банку зупиняється, у тому числі знімаються арешти, накладені на майно (у тому числі кошти) банку, а також скасовуються інші вжиті заходи примусового забезпечення виконання рішення щодо банку);

нарахування неустойки (штрафів, пені), інших фінансових (економічних) санкцій за невиконання чи неналежне виконання зобов’язань перед кредиторами та зобов’язань щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), а також зобов’язань перед кредиторами, у тому числі не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошових зобов’язань банку;

зарахування зустрічних вимог, у тому числі зустрічних однорідних вимог, припинення зобов’язань за домовленістю (згодою) сторін (у тому числі шляхом договірного списання), поєднання боржника і кредитора в одній особі;

нарахування відсотків за зобов'язаннями банку перед вкладниками та кредиторами.

1.16. Обмеження, встановлені абзацом другим пункту 1.15 цієї глави, не поширюються на зобов’язання банку щодо:

виплати коштів за вкладами вкладників за договорами, строк яких закінчився, та за договорами банківського рахунку вкладників. Зазначені виплати здійснюються в межах суми відшкодування, що гарантується Фондом, у національній валюті України. Вклади в іноземній валюті перераховуються в національну валюту України за офіційним курсом гривні, встановленим НБУ до іноземних валют на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку та здійснення тимчасової адміністрації відповідно до статті 36 Закону;

сплати регулярного збору до Фонду;

витрат, пов’язаних із забезпеченням його господарської діяльності відповідно до частини четвертої статті 36 Закону;

виплати заробітної плати, авторської винагороди, відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров’ю працівників банку;

виплати аліментів, пенсій, стипендій, інших соціальних, державних виплат, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, ушкодженням здоров’я або смертю, тощо, що надійшли до банку з дня початку здійснення процедури виведення банку з ринку;

виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, що надійшли на спеціальний рахунок у банку, відкриття якого передбачено законодавством України для юридичної особи, починаючи з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку;

виконання операцій з виплати переказу коштів фізичних та юридичних осіб, що надійшли на їхні рахунки з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку;

здійснення купівлі-продажу валюти фізичними та юридичними особами для погашення ними зобов’язань за кредитними договорами, виконання вимог, встановлених законодавством, для обов’язкового продажу валюти.

{Абзац десятий пункту 1.16 глави 1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 212 від 30.11.2015}

Зобов’язання банку, передбачені абзацами четвертим, дев’ятим цього пункту, виконуються банком у межах його фінансових можливостей у такому порядку:

здійснення купівлі-продажу валюти фізичними та юридичними особами для погашення ними зобов’язань за кредитними договорами, виконання вимог, встановлених законодавством, для обов’язкового продажу валюти;

{Абзац дванадцятий пункту 1.16 глави 1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 212 від 30.11.2015}

оплата комунальних послуг, енерго- та водопостачання, орендних платежів, послуг зв’язку, витрат на охорону та утримання майна банку та його приміщень, витрат на забезпечення проходження платежів;

{Абзац тринадцятий пункту 1.16 глави 1 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 212 від 30.11.2015}

інші витрати для забезпечення господарської діяльності неплатоспроможного банку.

Протягом тимчасової адміністрації неплатоспроможний банк має право надавати фінансові послуги з переказу коштів без відкриття рахунку в такому банку та інші фінансові послуги, а також здійснювати діяльність, передбачену частиною восьмою статті 47 Закону України «Про банки і банківську діяльність», якщо надання таких послуг є економічно вигідним для банку та з дозволу виконавчої дирекції Фонду. З цією метою уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію подає на розгляд виконавчої дирекції Фонду відповідні прогнозні розрахунки надходжень від таких фінансових послуг та діяльності.

1.17. Протягом здійснення тимчасової адміністрації Фонд або уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію в межах повноважень, делегованих Фондом, вживає заходів щодо стягнення простроченої заборгованості позичальників та інших боржників банку.

1.18. Фонд безпосередньо (або уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію у разі делегування їй повноважень) зобов’язаний (зобов’язана):

забезпечити збереження активів та документації банку;

протягом дії тимчасової адміністрації забезпечити перевірку правочинів (у тому числі договорів), вчинених (укладених) банком протягом одного року до дня запровадження тимчасової адміністрації банку, на предмет виявлення правочинів (у тому числі договорів), що є нікчемними з таких підстав:

банк безоплатно здійснив відчуження майна, прийняв на себе зобов’язання без встановлення обов’язку контрагента щодо вчинення відповідних майнових дій, відмовився від власних майнових вимог;

банк до дня визнання банку неплатоспроможним взяв на себе зобов’язання, внаслідок чого він став неплатоспроможним або виконання його грошових зобов’язань перед іншими кредиторами повністю чи частково стало неможливим;

банк здійснив відчуження чи передав у користування або придбав (отримав у користування) майно, оплатив результати робіт та/або послуги за цінами, нижчими або вищими від звичайних (якщо оплата на 20 відсотків і більше відрізняється від вартості товарів, послуг, іншого майна, отриманого банком), або зобов’язаний здійснити такі дії в майбутньому відповідно до умов договору;

банк оплатив кредитору або прийняв майно в рахунок виконання грошових вимог у день, коли сума вимог кредиторів банку перевищувала вартість майна;

банк прийняв на себе зобов’язання (застава, порука, гарантія, притримання, факторинг тощо) щодо забезпечення виконання грошових вимог у порядку іншому, ніж здійснення кредитних операцій відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність»;

банк уклав кредитні договори, умови яких передбачають надання клієнтам переваг (пільг), прямо не встановлених для них законодавством чи внутрішніми документами банку;

банк уклав правочини (у тому числі договори), умови яких передбачають платіж чи передачу іншого майна з метою надання окремим кредиторам переваг (пільг), прямо не встановлених для них законодавством чи внутрішніми документами банку;

банк уклав правочин (у тому числі договір) з пов’язаною особою банку, якщо такий правочин не відповідає вимогам законодавства України;

банк, віднесений до категорії проблемних, здійснив операції, уклав (переоформив) договори, що призвело до збільшення витрат, пов’язаних із виведенням банку з ринку, з порушенням норм законодавства.

1.19. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію має право запланувати у кошторисі витрат, пов’язаних зі здійсненням тимчасової адміністрації, витрати на залучення суб’єкта(ів) аудиторської діяльності для проведення спільної перевірки правочинів (у тому числі договорів) на предмет виявлення таких, що є нікчемними, та інвентаризації банківських активів.

У разі необхідності залучення суб’єкта(ів) аудиторської діяльності для неплатоспроможного банку та оплати їх послуг уповноважена особа Фонду після затвердження виконавчою дирекцією Фонду кошторису витрат, пов’язаних зі здійсненням тимчасової адміністрації, вносить на розгляд виконавчої дирекції Фонду відповідно до цього Положення зміни до такого кошторису після обрання Фондом суб’єкта(ів) аудиторської діяльності у порядку, встановленому нормативно-правовими актами Фонду.

Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію залучає суб’єкта(ів) аудиторської діяльності, які визначені Фондом для такого банку, у межах кошторису витрат, пов'язаних зі здійсненням тимчасової адміністрації.

За умови недостатності коштів у банку для оплати витрат, пов’язаних із залученням до роботи суб’єкта(ів) аудиторської діяльності, виконавча дирекція Фонду може прийняти рішення про надання цільової позики на оплату таких витрат банку за рахунок коштів Фонду.

У разі виведення неплатоспроможного банку з ринку за участю держави Фонд або уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію (у разі делегування їй відповідних повноважень) у випадках, передбачених Законом, залучає міжнародно визнану аудиторську фірму для проведення у тримісячний строк оцінки фінансового стану банку, визначення капіталу банку та потреби у його додатковій капіталізації з урахуванням консервативних сценаріїв економічного розвитку, визначених НБУ.

1.20. Фонд безпосередньо (або уповноважена особа Фонду у разі делегування їй повноважень) зобов’язаний (зобов’язана) вжити заходів для витребування (повернення) майна (коштів) банку, переданого(их) за договорами, визначеними у пункті 1.18 цієї глави, а також має право вимагати відшкодування збитків, спричинених їх укладенням.

Фонд безпосередньо або уповноважена особа Фонду (у разі делегування їй Фондом відповідних повноважень) направляє письмове повідомлення про нікчемність правочину (у тому числі договору) контрагенту за таким правочином (у тому числі договором) із посиланням на відповідну норму закону, у якій зазначені підстави нікчемності.

У разі отримання повідомлення Фонду або уповноваженої особи Фонду (у разі делегування їй Фондом відповідних повноважень) про нікчемність правочину на підставах, визначених у пункті 1.18 цієї глави, кредитор зобов’язаний повернути банку майно (кошти), яке (які) він отримав від такого банку, а у разі неможливості повернути майно в натурі - відшкодувати його вартість у грошових одиницях за ринковими цінами, що існували на момент вчинення правочину.

1.21. Фонд (або уповноважена особа Фонду у разі делегування їй Фондом відповідних повноважень) зобов’язаний (зобов’язана) забезпечити проведення інвентаризації банківських активів і зобов’язань на дату початку процедури виведення неплатоспроможного банку з ринку.

Під час інвентаризації перевіряються наявність і відповідність балансової вартості фактичній вартості таких активів та зобов’язань неплатоспроможного банку:

{Пункт глави 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

готівки у касі та матеріальних цінностей у сховищі банку;

{Пункт глави 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

заборгованості за кредитними договорами перед банком, у тому числі наявності забезпечення виконання зобов’язань за кредитними договорами;

{Пункт глави 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 89 від 11.09.2014}

заборгованості за цінними паперами перед банком;

{Пункт глави 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

заборгованості за зобов’язаннями банку перед кредиторами;

{Пункт глави 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 89 від 11.09.2014}

вимог банку до клієнта за списаною безнадійною заборгованістю (у тому числі наявності забезпечення виконання зобов’язань за такою заборгованістю).

{Пункт глави 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 89 від 11.09.2014}

{Пункт глави 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

1.22. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію вживає заходів за результатами інвентаризації активів і зобов’язань неплатоспроможного банку щодо врегулювання виявлених розбіжностей відповідно до нормативно-правових актів НБУ з питань бухгалтерського обліку в банках.

У разі відсутності документів, які необхідні для проведення інвентаризації, уживаються заходи щодо їх відновлення.

Інвентаризація готівки в касі неплатоспроможного банку та заборгованості за зобов’язаннями перед кредиторами, у тому числі у його відокремлених підрозділах, проводиться без залучення суб’єкта(ів) аудиторської діяльності (крім випадків виведення неплатоспроможного банку з ринку за участю держави).

Для проведення інвентаризації заборгованості за кредитами перед банком та за списаними кредитами (у тому числі наявності забезпечення виконання зобов’язань за такими кредитами), за цінними паперами може(уть) залучатися суб’єкт(и) аудиторської діяльності, визначений(і) виконавчою дирекцією Фонду для такого банку відповідно до нормативно-правових актів Фонду.

1.23. Вартість повністю втрачених (зіпсованих або тих, які не можуть бути визнані активами) основних засобів та необоротних активів списується до складання відкоригованого балансу відповідно до законодавства України.

{Пункт глави 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

1.24. Уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію зобов'язана провести службове розслідування з метою встановлення осіб, які мають відшкодувати нестачі і втрати основних засобів та необоротних активів, виявлені під час інвентаризації активів та зобов’язань неплатоспроможного банку, та за наявності підстав має право звернутися до правоохоронних органів.

1.25. Заборгованість за активними операціями неплатоспроможного банку, що визнана уповноваженою особою Фонду на тимчасову адміністрацію безнадійною, списується неплатоспроможним банком відповідно до вимог, установлених нормативно-правовими актами НБУ.

{Пункт глави 1 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 42 від 30.12.2013}

1.26. Під час виконання своїх повноважень Фонд або уповноважена особа Фонду на тимчасову адміністрацію у разі делегування їй повноважень:

може залучати суб’єкта(ів) аудиторської діяльності для проведення інвентаризації майна банку за умови прийняття такого рішення виконавчою дирекцією Фонду;

може залучати до оцінки активів неплатоспроможного банку суб'єктів оціночної діяльності;

приймає звіт про оцінку майна від суб'єктів оціночної діяльності;

за потреби, відповідно до законодавства України, може прийняти рішення про рецензування звіту про оцінку майна, або про проведення повторної оцінки активів, або про доопрацювання (актуалізацію) звіту й висновку про вартість оцінюваних активів на нову дату;

вживає заходів для встановлення фактичного розміру заборгованості:

перед неплатоспроможним банком щодо зобов'язань, строк яких настав або настане;



вгору