Документ z0488-19, чинний, поточна редакція — Прийняття від 08.05.2019
( Остання подія — Набрання чинності, відбулась 28.05.2019. Подивитися в історії? )

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

НАКАЗ

08.05.2019  № 1060


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 травня 2019 р.
за № 488/33459

Про затвердження Критеріїв для розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами та форми первинної облікової документації «Висновок про стан функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дитини, що потребує інклюзивного навчання» та інструкції щодо її заповнення

Відповідно до статтей 3, 19 Закону України «Про освіту», пунктів 5, 6 Плану заходів із впровадження в Україні Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я та Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1008-р, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

Критерії для розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами;

форму первинної облікової документації № 031/о «Висновок про стан функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дитини, що потребує інклюзивного навчання»;

Інструкцію щодо заповнення форми первинної облікової документації № 031/о «Висновок про стан функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дитини, що потребує інклюзивного навчання».

2. Департаменту впровадження реформ (Гаврилюк А.О.) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Державного секретаря Янчука А.О.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

В.о. Міністра

У. Супрун

ПОГОДЖЕНО:

Керівник Секретаріату Уповноваженого
Верховної ради України з прав людини

Міністр освіти і науки України

Міністр соціальної політики України




Л. Левшун

Л. Гриневич

А. Рева



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров’я України
08 травня 2019 року № 1060


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 травня 2019 р.
за № 488/33459

КРИТЕРІЇ
для розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

Класифікація, що застосовується

Критерії підтримки*

перший рівень

другий рівень

третій рівень

четвертий рівень

п’ятий рівень

1. Особливі освітні потреби з урахуванням МКХ-10

зі зниженням слуху до 20 дБ;
зі зниженням гостроти зору не нижче 0,7 або рефракційними чи функціональними порушеннями органу зору, які усуваються корекційними засобами;
з дислексією, дисграфією;
з фонетико-фонематичними порушеннями мовлення;
з органічними ураженнями нервової системи, у тому числі з дитячим церебральним паралічем, першого рівня системи класифікації великих моторних функцій (GMFCS);
адаптаційні розлади (F43.2)

з першим ступенем (21-45 дБ) зниження слуху за Міжнародною класифікацією втрати слуху;
з незначною слабкозорістю (гострота зору від 0,6 до 0,3 умовних одиниць);
із затримкою психічного розвитку;
з органічними ураженнями нервової системи, у тому числі з дитячим церебральним паралічем, другого рівня системи класифікації великих моторних функцій (GMFCS);
із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності (F90,0)

з другим ступенем (46-55 дБ) зниження слуху за Міжнародною класифікацією втрати слуху;
з помірною слабкозорістю (гострота зору від 0,3 до 0,1 умовних одиниць);
з органічними ураженнями нервової системи, у тому числі з дитячим церебральним паралічем, третього рівня системи класифікації великих моторних функцій (GMFCS);
з тяжкими системними мовленнєвими порушеннями (алалія, дизартрія, ринолалія, афазія, заїкуватість, загальне недорозвинення мовлення І та II рівня);
F80.0 специфічні розлади артикуляційної мови;
F80.1 розлади експресивної мови;
F81.0 специфічні розлади читання;
F81.1 специфічні розлади спелінгування;
F81.2 специфічні розлади навичок рахування;
F84.5 синдром Аспергера;
F90.1 гіперкінетичні розлади поведінки

з третім ступенем (56-75 дБ) зниження слуху за Міжнародною класифікацією втрати слуху;
з важкою слабкозорістю (гострота зору від 0,1 до 0,05 умовних одиниць);
з органічними ураженнями нервової системи,
у тому числі з дитячим церебральним паралічем, четвертого рівня системи класифікації великих
моторних функцій (GMFCS);
спінальна м’язова атрофія та споріднені синдроми (G12) третього типу;
із синдромом Дауна;
з розладами аутистичного спектра;
з легкими інтелектуальними порушеннями (F 70.0, IQ 50-69);
F80.2 розлади рецептивної мови;
F81.03 змішані розлади шкільних навичок;
F82 специфічні розлади розвитку рухових функцій;
F83 змішані специфічні
розлади

зі зниженням слуху понад 76 дБ;
з гостротою зору 0,05-0,08Д на оці, яке краще бачить зі стерпною корекцією, у разі складних порушень зорових функцій, прогресуючих очних захворювань, що призводять до сліпоти;
з гостротою зору 0,04Д і нижче на оці, яке краще бачить зі стерпною корекцією;
з органічними ураженнями нервової системи, у тому числі з дитячим церебральним паралічем, п’ятого рівня системи класифікації великих моторних функцій (GMFCS);
F71.0 помірна розумова відсталість (F71.0, IQ 35-49);
спінальна м’язова атрофія та споріднені синдроми (G12) другого типу;
F81.8 інші розлади шкільних навичок;
84.1 атиповий аутизм;
F84.4 гіперактивні розлади, які поєднуються
з розумовою відсталістю та стереотипними рухами

2. Особливі освітні потреби з урахуванням Міжнародної класифікації функціонування**

з відсотком функціонування на рівні до 5 %

з відсотком функціонування на рівні 5-20 %

з відсотком функціонування на рівні 20-35 %

з відсотком функціонування на рівні 35-50 %

з відсотком функціонування на рівні 50-65 %

__________
* Рівні підтримки можуть коригуватися в інклюзивно-ресурсних центрах залежно від особливих освітніх потреб дитини.
** Застосовуються для встановлення рівнів підтримки з 01 січня 2020 року. До 01 січня 2020 року використовуються у разі відсутності нозологій, визначених пунктом 1 цих Критеріїв підтримки.

Директор Департаменту
впровадження реформ


А. Гаврилюк



вгору