Документ z0410-13, чинний, поточна редакція — Прийняття від 20.02.2013
( Остання подія — Набрання чинності, відбулась 05.04.2013. Подивитися в історії? )

12.8. Для миття та поточної дезінфекції бажано використовувати малотоксичні засоби (зі вмістом катіонних та амфолітних ПАР до 15%, без фосфатних сполук). Деззасоби на основі альдегіду, фенолу та активного хлору використовуються обмежено. Всі засоби, що використовуються в закладі, повинні мати документи, які підтверджують їх походження, якість та безпечність, зберігатись у приміщеннях, недосяжних для дітей.

12.9. Заміна постільної білизни в спеціальній школі (школі-інтернаті) та Центрі проводиться за необхідності, але не рідше ніж 1 раз на тиждень, наматрацників - 1 раз на квартал. Постіль (подушки, ковдри, наматрацники) повинна провітрюватись при кожному генеральному прибиранні, 1 раз на рік просушуватись й витріпуватись або оброблятись у дезкамері.

12.10. Усі педагоги, працівники харчоблоку, технічний персонал повинні регулярно проходити обов’язкове гігієнічне навчання.

12.11. У випадку отримання гуманітарної допомоги у вигляді одягу, іграшок необхідно: дитяче взуття, пальто, куртки, плащі, м’які іграшки перед використанням витріпувати та провітрювати не менше трьох днів, білизну та одяг - прати.

ХІІІ. Медико-санітарне забезпечення

13.1. Медичний персонал спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів) та Центрів забезпечує організацію лікувально-профілактичних заходів та медичної реабілітації учнів (вихованців); організацію та контроль за виконанням санітарно-гігієнічних і протиепідемічних заходів; контроль за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності.

13.2. Медичний персонал контролює своєчасність проходження медичних оглядів працівниками спеціальної школи (школи-інтернату) та Центру відповідно до чинного законодавства.

13.3. Керівник спеціальної школи (школи-інтернату) та Центру відповідає за забезпечення медичних приміщень необхідним обладнанням і лікарськими засобами.

13.4. Організація та проведення профілактичних щеплень, медичних оглядів вихованців здійснюються відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України від 16 вересня 2011 року № 595 «Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1159/19897, та відповідно до законодавства.

13.5. У медичному кабінеті повинні бути набори лікарських засобів для невідкладної медичної допомоги і протишокової терапії, стерильний перев'язувальний матеріал, засоби для обробки пошкоджених ділянок шкіри. В аптечній шафі, що замикається, зберігаються лікарські засоби окремо для зовнішнього та внутрішнього застосування, а також для надання невідкладної допомоги (обов'язковим є наявність інструкцій з надання невідкладної допомоги).

13.6. Лікар має право звільняти учнів за станом здоров'я від навчальних занять, суспільно корисної праці, за необхідності - рекомендувати щадний режим навчання.

13.7. Медичні працівники спеціальної школи (школи-інтернату) та Центру щоденно проводять амбулаторний прийом дітей. Звернення учнів реєструються у журналі амбулаторного прийому. Дітей з гострими формами захворювання тимчасово направляють до ізолятора.

13.8. З метою попередження виникнення і поширення інфекційних хвороб медичний персонал забезпечує протиепідемічні заходи: проведення профілактичних щеплень дітям за інформованою згодою одного із батьків дитини або іншого законного її представника, раннє виявлення та ізоляцію хворих, контроль за виконанням карантинних заходів, спостереження за дітьми, що були у контакті з інфекційними хворими, проведення профілактичної та поточної дезінфекції, інформування структурних підрозділів охорони здоров'я державних адміністрацій, територіальних органів Держсанепідслужби України про кожний випадок інфекційного захворювання.

13.9. При виникненні інфекційного захворювання або ускладнення санітарно-епідемічної ситуації проводиться щоденне вологе прибирання та дезінфекція приміщень і предметів дитячого вжитку. Керівництво і контроль за поточною дезінфекцією забезпечують медичні працівники.

13.10. З метою виявлення педикульозу медичні працівники щотижня проводять огляди дітей. Огляд волосяної частини голови і одягу проводиться в добре освітленому приміщенні з використанням лупи. Після кожного огляду гребні обробляються з використанням дезінфекційних засобів.

13.11. У медичному блоці повинен бути комплект протипедикульозних засобів: фартух клейончастий, косинки клейончасті (2-3 шт.), рукавички гумові, машинка для стрижки волосся, лупа, густий гребінь, спиртівка, вата, столовий оцет або 5-10% оцтова кислота, оцинковане відро для знезаражування або спалювання волосся, клейончастий або бавовняний мішок для одежі дитини, у якої встановлено педикульоз, протипедикульозні препарати.

13.12. Для попередження заносу інфекційних, контагіозних шкірних хвороб і педикульозу медичні працівники проводять профілактичні огляди учнів після вихідних, святкових днів і канікул. Усі випадки інфекційних хвороб реєструються у журналі.

13.13. Медичні працівники спільно з педагогами і вихователями проводять роботу з гігієнічного навчання учнів, розробляють плани медико-педагогічних заходів зміцнення здоров'я дітей, щодня контролюють виконання правил особистої гігієни дітьми.

13.14. Медичні працівники беруть участь у педагогічних нарадах та батьківських зборах, здійснюють санітарно-просвітницьку роботу серед учнів (вихованців), батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу, залучаються до проведення уроків «Основи здоров’я».

13.15. Медичні працівники регулярно контролюють умови життєдіяльності, навчання та виховання учнів: щодня - світловий, повітряно-тепловий, санітарно-протиепідемічний режим; двічі на рік - розсадження дітей за партами; один раз у навчальній чверті - організацію фізичного виховання та трудового навчання і виконання техніки безпеки на цих уроках.

13.16. Для контролю за адаптацією дітей до умов закладу лікар-педіатр щороку оцінює функціональні можливості організму учнів підготовчого, 1-го та 4-го класів в кінці навчального року, про що робиться медико-педагогічне заключення в медичній картці дитини.

Начальник управління
громадського здоров’я


А. Григоренко




Додаток 1
до Державних санітарних норм та правил
«Гігієнічні вимоги до улаштування,
утримання і режиму спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку,
та навчально-реабілітаційних центрів»

ПРИЗНАЧЕННЯ,
форма рифлення і місце розташування тактильних дорожніх покажчиків

№ з/п

Призначення покажчика

Форма і розміри покажчика

Форма рифлення

Місце розташування

1

Увага,
підземний перехід

Смуга завширшки 500 мм або 600 мм і завдовжки, що дорівнює ширині переходу, яка викладена на тротуарі перед початком переходу

Із конусоподібними рифами

На відстані 800 мм від крайки першої сходинки

2

Увага,
наземний перехід

Смуга завширшки 500 мм або 600 мм і завдовжки, що дорівнює ширині переходу, яка викладена на тротуарі перед початком переходу

Із поздовжніми рифами

На відстані 800 мм від крайки проїжджої частини

3

Увага,
наземний перехід під кутом 90°

Смуга завширшки 500 мм або 600 мм і завдовжки, що дорівнює ширині переходу, яка викладена на тротуарі з двох боків перед поворотом на перехід

Із рифами, розташованими по діагоналі

На відстані 800 мм від ліній, що є продовженням крайки переходу

4

Увага,
світлофор

Квадрат, що викладений навколо щогли світлофора і який складається із 4-х плит зі стороною плитки, що дорівнює 500х500 мм

Із квадратними рифами

Навколо щогли світлофора в обхват

5

Увага,
перешкода

Смуга, викладена по контуру перешкоди, завширшки 500 мм

Із квадратними рифами

На відстані 800 мм від перешкоди

6

Увага,
поворот ліворуч
(праворуч)

Плита зі стороною квадрату, що дорівнює 500х500 мм

Із рифами, розташованими по діагоналі

На місці повороту

Глибина рифлення для тактильних дорожніх покажчиків має бути 5-7 мм.

Дорожні покажчики із тротуарних плит, встановлені на тротуарі, повинні виступати над його поверхнею не більше ніж на 10 мм з плавним переходом, скосом. Як покажчики на території закладу можна застосовувати доріжки з гравійним покриттям.

У місцях перетину двох доріжок рекомендується влаштовувати майданчики, що підвищуються на 30 мм над полотном доріжок. Від майданчиків із чотирьох боків обладнують спуски-пандуси з кутом нахилу 3 %. Для полегшення орієнтування покриття доріжок, що перетинаються, у місці стику можуть відрізнятися одне від одного, наприклад, асфальт - гравій, асфальт - плитка або гравій із відмінними розмірами фракцій діаметром 20, 40, 60 мм.



Додаток 2
до Державних санітарних норм та правил
«Гігієнічні вимоги до улаштування,
утримання і режиму спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку,
та навчально-реабілітаційних центрів»

СКЛАД ТА ПЛОЩІ
приміщень їдальні на сировині для спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів (рекомендований)



Додаток 3
до Державних санітарних норм та правил
«Гігієнічні вимоги до улаштування,
утримання і режиму спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку,
та навчально-реабілітаційних центрів»

ОСВІТЛЕННЯ
приміщень спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) та Центрів

Приміщення

Поверхня:
Г-горизонтальна;
В-вертикальна;
нормування КПО,
висота поверхні над підлогою, м

При боковому освітленні в Україні, КПО, %

Штучне освітлення робочих поверхонь, лк

Класні кімнати, аудиторії, навчальні кабінети, кімнати самопідготовки, лабораторії, лаборантські

В-на середині дошки,
Г-0,8 на робочих столах, партах


1,5

500
300

Кабінети креслення, малювання

В-на середині дошки,
Г-0,8 на робочих столах, партах


2

500
500

Майстерні з обробки металу і дерева

Г-0,8

1,5

300

Інструментальна, кімната майстра, конструктора

Г-0,8

1

200

Кабінети обслуговуючих видів праці для дівчаток:




з обробки тканини

Г-0,8

1,5

400

кулінарії

Г-0,8

1

200

Спортивні зали

Підлога
В-на рівні 2 м від підлоги з обох сторін на подовжній осі приміщення

1
-

75
50

Інвентарні, господарчі приміщення

Г-0,8

-

150

Криті басейни

Г-на поверхні води

1

150

Актові зали, кіноаудиторії

підлога

-

200

Естради актових залів

В-1,5

-

300

Кабінети та кімнати для педагогів і вихователів

Г-0,8
підлога

1
1

200
150




Додаток 4
до Державних санітарних норм та правил
«Гігієнічні вимоги до улаштування,
утримання і режиму спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку,
та навчально-реабілітаційних центрів»

РОЗМІРИ
та розмірна сітка маркування стільців та столів з нахилами сидіння між мінус 5° і плюс 5°

Номер розміру стільців

0

1

2

3

4

5

6

7

Колір коду

Білий

Жовтогарячий

Фіолетовий

Жовтий

Червоний

Зелений

Блакитний

Коричневий

Підколінний діапазон (без взуття), мм

200-250

250-280

280-315

315-355

355-05

405-35

435-485

485+

Діапазон зросту (без взуття), мм

800-950

930-1160

1080-1210

1190-1420

1330-1590

1460-1765

1590-1880

1740-2070

Висота сидіння ±10 мм

210

260

310

350

380

430

460

510

Ефективна глибина сидіння ±10 мм (0-2) ±20 мм (3-7)

225

250

270

300

340

380

420

460

Мінімальна ширина сидіння, мм

210

240

280

320

340

360

380

400

Глибина поверхні сидіння (мінімум) , мм

20

20

20

30

30

30

30

30

Висота точки від -10 до +20 мм

140

150

160

180

190

200

210

220

Висота спинки (мінімум), мм

100

100

100

100

100

100

100

100

Мінімальна ширина спинки, мм

-

210

250

270

270

300

330

360

Мінімальний горизонтальний радіус спинки, мм

-

300

300

300

300

300

300

300

Кут нахилу спинки, градус


від 95° до 110°

від 95° до 110°

від 95° до 110°

від 95° до 110°

від 95° до110°

від 95° до 110°

від 95° до 110°

Номер розміру столів

0

1

2

3

4

5

6

7

Колір коду

Білий

Жовтогарячий

Фіолетовий

Жовтий

Червоний

Зелений

Блакитний

Коричне-вий

Підколінний діапазон (без взуття), мм

200-250

250-280

280-315

315-355

355-405

405-435

435-485

485+

Діапазон зростів (без взуття), мм

800-950

930-1160

1080- 1210

1190- 1420

1330- 1590

1460- 1765

1590-1880

1740- 2070

Висота, найвища точка, ± 10 мм

400

460

530

590

640

710

760

820

Мінімальна глибина стільниці, мм

-

500

500

500

500

500

500

500

Мінімальна довжина стільниці, на людину, мм

-

600

600

600

600

600

600

600

Мінімальна горизонтальна відстань між опорами конструкції (на людину), мм

-

500

500

500

500

500

500

500




Додаток 5
до Державних санітарних норм та правил
«Гігієнічні вимоги до улаштування,
утримання і режиму спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку,
та навчально-реабілітаційних центрів»

ЖУРНАЛ
здоров'я працівників харчоблоку

Дата

№ з/п

Прізвище, ім'я, по батькові

Особистий підпис працівника про відсутність дисфункції кишечнику і гострих респіраторних інфекцій

Підпис медсестри про відсутність гнійничкових захворювань









Додаток 6
до Державних санітарних норм та правил
«Гігієнічні вимоги до улаштування,
утримання і режиму спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку,
та навчально-реабілітаційних центрів»

РЕКОМЕНДОВАНИЙ РЕЖИМ ДНЯ

Час

1-й клас


2-4-й класи

7.00

підйом

7.00

підйом

7.00-7.10

ранкова зарядка

7.00-7.10

ранкова зарядка

7.10-7.30

ранковий туалет, прибирання спалень

7.10-7.30

ранковий туалет, прибирання спалень

7.30-8.00

сніданок

7.30-8.00

сніданок

8.00-8.20

прогулянка на відкритому повітрі, ранкові процедури

8.00-8.20

прогулянка на відкритому повітрі, ранкові процедури

8.20-8.30

підготовка до уроків

8.20-8.30

підготовка до уроків

8.30-9.05

1-й урок

8.30-9.10

1-й урок

9.20-9.55

2-й урок

9.25-10.10

2-й урок

10.10-10.30

ІІ сніданок

10.10-10.30

ІІ сніданок

10.30-11.05

3-й урок

10.30-11.10

3-й урок

11.20-11.55

4-й урок

11.10-11.35

прогулянка, індивідуальні корекційні заняття

12.10-12.45

корекційні заняття

11.35-12.15

4-й урок

12.45-13.30

прогулянка

12.30-13.15

5-й урок (корекційні заняття)

13.30-14.00

обід

13.15-13.30

відпочинок

14.00-15.00

денний відпочинок

13.30-14.00

обід

15.00-16.00

прогулянка

14.00-15.00

денний відпочинок, сон

16.00-16.15

підвечірок

15.00-16.00

прогулянка

16.20-18.00

корекційні заняття, ЛФК, вечірні процедури, прогулянка

16.00-16.15

підвечірок

18.00-18.30

виховна година

16.15-17.15

самопідготовка

18.00-18.30

гурткові заняття

17.15-18.00

гурткові, корекційні заняття (ЛФК, вечірні процедури)

18.30-19.00

вечеря

18.00-18.30

прогулянка

19.00-20.30

вільний час (прогулянка, бібліотека, ігри,ТБ)

18.30-19.00

вечеря

20.30-21.00

підготовка до сну, вечірній туалет

19.00-20.30

вільний час (прогулянка, бібліотека, ігри,ТБ)

21.00

сон

20.30-21.00

підготовка до сну, вечірній туалет



21.00

сон



вгору