Документ z0310-07, попередня редакція — Редакція від 06.05.2016, підстава - z0519-16
( Увага! Це не поточна редакція документу. Перейти до поточної? )

У разі пред'явлення перевізних документів менше ніж за 9 годин до часу відправлення поїзда виплачується вартість перевезення з вирахуванням 10 відсотків.

{Абзац пункту 31.1 розділу 31 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 44 від 25.01.2013}

Якщо зданий багаж отримано пасажиром на одній з проміжних залізничних станцій, то провізні платежі за непрослідувану відстань не повертаються.

Якщо зданий багаж або вантажобагаж затримано на залізничній станції митними або слідчими органами, то провізні платежі за перевезення багажу або вантажобагажу пасажиру не повертаються.

31.2. За не здійснене з вини перевізника перевезення багажу та вантажобагажу повернення провізних платежів здійснюється у повному розмірі, без стягнення будь-яких плат.

31.3. Повернення провізних платежів, сплачених за багажною квитанцією із записом на лицьовому боці "Багаж на руках пасажира", здійснюється до відправлення поїзда. При пред'явленні перевізних документів після відправлення поїзда (не пізніше однієї години) разом із багажною квитанцією повертаються проїзні документи, до яких вона оформлена.

{Пункт 31.3 розділу 31 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 44 від 25.01.2013}

31.4. Повернення провізних платежів, стягнених за багажною квитанцією із записом на лицьовому боці "Багаж на руках пасажира", при припиненні поїздки на шляху прямування, у тому числі з позначкою на проїзному документі про зупинку, не здійснюється.

31.5. Провізні платежі за нездійснені перевезення автомобілів повертаються у повному розмірі, якщо перевізні документи пред'явлені до каси повернення не пізніше ніж за 9 годин до відправлення поїзда.

{Абзац перший пункту 31.5 розділу 31 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011}

При пред'явленні перевізних документів на автомобілі менше ніж за 9 годин до відправлення поїзда, але не більше ніж через 1 годину після відправлення поїзда, виплачується вартість перевезення з вирахуванням 10 відсотків.

{Абзац другий пункту 31.5 розділу 31 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 252 від 04.03.2008; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011}

31.6. Повернення провізних платежів за перевізні документи, пред'явлені пізніше однієї години після відправлення поїзда, як правило, не здійснюється. За наявності особливих причин розгляд питання повернення провізних платежів можливий у претензійному порядку. Рішення щодо повернення платежів чи відмови приймається перевізником.

{Пункт 31.6 розділу 31 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 649 від 02.11.2012}

31.7. Повернення провізних платежів за перевізними документами, що містять відмітку про прийняття автомобіля до перевезення, не здійснюється.

Якщо відповідальному працівнику перевізника, що прийняла автомобіль до перевезення, заявлено про відмову в перевезенні і є можливість повернення автомобіля відправнику, у перевізних документах при поверненні автомобіля закреслюється інформація про прийняття і здійснюється запис відповідальною особою: "Автомобіль повернено відправнику, зазначається час, число, місяць, рік, прізвище та ініціали та проставляється підпис". Відправник підтверджує отримання автомобіля своїм підписом. Аналогічний запис здійснюється у дорожній відомості.

{Абзац другий пункту 31.7 розділу 31 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 649 від 02.11.2012, № 107 від 15.03.2016}

31.8. У разі втрати автомобіля перевізник відшкодовує дійсну вартість автомобіля.

31.9. У разі пошкодження автомобіля перевізник відшкодовує суму, що відповідає відсотку зниження цінності автомобіля внаслідок пошкодження.

31.10. У випадках повного відшкодування за втрачений чи пошкоджений автомобіль перевізник повертає повністю провізні та інші платежі, які були сплачені відправником.

У разі пошкодження чи втрати автомобіля експертну оцінку відповідно стану пошкодженого автомобіля чи дійсної вартості автомобіля із урахуванням дати випуску здійснюють відповідні експертні організації.

31.11. Повернення вартості невикористаних перевізних документів без пред'явлення до каси їх оригіналів не здійснюється.

Розділ 32. Організація перевезення пасажирів та оформлення квитків у приміському сполученні

32.1. Проїзд у приміському сполученні здійснюється за приміськими одноособовими, груповими та абонементними квитками. На бажання пасажирів приміські квитки продаються як в напрямку "туди", "назад", так і "туди і назад".

32.2. Одноосібні та групові квитки для проїзду в приміському сполученні оформляються через реєстратори розрахункових операцій та вручну.

{Пункт 32.2 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

32.3. Абонементні квитки бувають повні, пільгові, дитячі, студентські та "вихідного дня". У залежності від місцевих умов перевізник може надати право проїзду за абонементними квитками в загальних вагонах окремих пасажирських поїздів з нумерованими місцями.

{Пункт 32.3 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

32.4. Оформлення повних та дитячих квитків у приміському сполученні здійснюється без пред'явлення паспорта чи іншого документа, який посвідчує особу.

Особам, які мають право на пільговий чи безкоштовний проїзд, оформлюються безплатні або пільгові квитки в квиткових касах за пред'явленням дійсного документа, який посвідчує право на пільги.

32.5. Повні абонементні квитки продаються фізичним або юридичним особам у готівковому або безготівковому порядку, без зазначення в квитку прізвища, імені та по батькові пасажира, на будь-яку кількість місяців, але не більше ніж на один рік.

32.6. Пільгові абонементні квитки є іменними, продаються фізичним або юридичним особам у готівковому або безготівковому порядку із зазначенням на квитку прізвища, імені та по батькові повністю зі слів замовника, на будь-яке число місяців, але не більше ніж на один рік.

На бажання фізичних або юридичних осіб продаж повних та пільгових абонементних квитків може здійснюватись на 15 днів.

32.7. Студентські абонементні квитки продаються у готівковому або безготівковому порядку студентам вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів із зазначенням у квитку прізвища студента та номера студентського (учнівського) квитка. Студентські абонементні квитки дійсні для проїзду тільки в період дії пільги, передбаченої законодавством.

32.8. Дитячі абонементні квитки продаються для дітей віком від 6 до 14 років.

32.9. Абонементні квитки "вихідного дня" продаються пасажирам незалежно від віку та наявності пільг.

32.10. Продаж приміських квитків, у т. ч. абонементних, здійснюється за маршрутами прямування поїздів приміського сполучення.

Допускається оформлення проїзду не більше ніж з однією пересадкою.

32.11. Продаж квитків на станціях та зупинкових пунктах організовує перевізник залежно від місцевих умов.

{Абзац перший пункту 32.11 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

На всіх станціях і зупинкових пунктах приміської зони, де кількість проданих квитків становить 50 і більше за добу, відкриваються квиткові каси.

На станціях і зупинкових пунктах, де обсяг продажу менший 50 квитків, перевізник може встановлювати інший порядок продажу з урахуванням місцевих умов (на окремих дільницях провідниками пасажирських вагонів, квитковими касирами (роз’їзними)).

{Абзац третій пункту 32.11 розділу 32 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

Про порядок оформлення проїзду зі станцій, зупинкових пунктів, де відсутні квиткові каси, перевізник зобов'язаний інформувати пасажирів.

{Абзац четвертий пункту 32.11 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

32.12. За наявності технічних засобів перевізник може організовувати продаж приміських квитків, у тому числі абонементних, попередньо із зазначенням дати виїзду.

{Пункт 32.12 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

32.13. Залежно від величини пасажиропотоку та кількості діючих квиткових кас можуть відкриватись спеціалізовані каси для певної пільгової категорії пасажирів для продажу абонементних квитків та квитків на окремі напрямки.

{Абзац перший пункту 32.13 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

Якщо пасажиропотік є недостатнім для безперервної роботи спеціалізованої каси у денному чи змінному режимі, допускається змішана спеціалізація роботи приміських кас (для інвалідів та пенсіонерів, для одиночних та абонементних квитків тощо).

32.14. Дитина до 6 років перевозиться з дорослим пасажиром безплатно без придбання квитка. При прямуванні більшої кількості дітей до 6 років пасажир повинен додатково придбати дитячий квиток на кожну дитину, крім однієї.

32.15. Для перевезення дитини від 6 до 14 років пасажир повинен придбати дитячий квиток, який дає право проїзду нарівні з дорослими пасажирами.

32.16. Діти до 14 років допускаються до перевезення в приміських поїздах тільки в супроводі дорослих.

32.17. Вартість пільгового проїзду для дітей віком від 6 до 14 років становить 75 відсотків від вартості проїзду дорослого пасажира (повного квитка).

32.18. Для проїзду пасажирів з дітьми, інвалідів та пасажирів похилого віку в складі приміського поїзда можуть виділятись окремі купе, про що власники поїзда (вагона) інформують відповідними написами.

32.19. Перевезення пасажирів здійснюється в межах приміської зони між залізничними станціями та зупинковими пунктами, відкритими для посадки, висадки пасажирів, за розкладом руху приміських поїздів, затвердженим у встановленому порядку.

32.20. У період строку дії квитка пасажир може здійснити поїздку будь - яким приміським поїздом, що курсує у даному напрямку.

Здійснювати поїздку без сплати вартості за проїзд не дозволяється.

32.21. До закінчення поїздки приміським поїздом пасажир повинен зберігати квиток і пред'являти його за вимогою осіб, які здійснюють контроль, у тому числі на станції призначення пасажира.

32.22. На всьому шляху прямування пасажирам надається можливість користуватись наявними в поїзді санітарними вузлами.

32.23. Паління у вагонах (у тому числі в тамбурах) приміських поїздів (електро- і дизель-поїздів) забороняється.

32.24. Під час руху приміського поїзда пасажирам, на їх бажання, може бути надана обслуговувальним персоналом послуга з продажу періодичних видань. Стороннім особам вести торгівлю в поїздах не дозволяється.

32.25. У зимовий час вікна вагонів приміських поїздів відкривати забороняється. У літній та перехідний період вікна можуть відкриватися пасажирами з правого боку за рухом поїзда за згодою пасажирів.

32.26. Загублені квитки не поновлюються.

32.27. Пасажир видаляється з поїзда в таких випадках:

а) якщо пасажир перебуває в явно вираженому нетверезому стані та порушує при цьому правила проїзду і громадський порядок, заважає спокою інших пасажирів. Видалення такого пасажира провадиться провідником вагона або особами, які здійснюють контроль, а в разі виявлення опору і непокори - працівником міліції;

б) якщо пасажир перебуває в стані захворювання та потребує медичної допомоги. У цьому разі пасажира з його речами видаляють з поїзда на найближчій станції з медичним закладом за обов'язкової участі медичного персоналу;

в) при виявленні перевезення пасажиром заборонених до перевезення предметів та речовин.

32.28. Приміський квиток для проїзду "туди" чи "назад" дійсний до 24-ї години дня, зазначеного в квитку.

32.29. Приміський квиток для проїзду "туди і назад" дійсний: при прямуванні "туди" - до 24-ї години дня, указаного в квитку, для зворотного виїзду - упродовж доби, не рахуючи дня видачі, а також вихідних та святкових днів. У всіх випадках приміські квитки дають право проїзду на одну поїздку "туди" і одну поїздку "назад" у період їх дії.

32.30. Якщо строк дії приміського квитка, у тому числі абонементного, закінчується на шляху прямування пасажира, то квиток зберігає дію до прибуття пасажира на станцію призначення.

Строк дії абонементних квитків указується на квитках і вираховується, починаючи з дати, зазначеної пасажиром, і закінчується датою, що передує даті видачі відповідного місяця і року. Наприклад, квиток виданий 14.02.2007 діє до 13.03.2007; квиток, виданий 14.01.2007, дійсний до 13.02.2007. Абонементні квитки, видані 30, 31 січня терміном на 1 місяць, дійсні до кінця лютого включно.

32.31. Квитки "вихідного дня" дійсні для проїзду по п'ятницях, суботах, неділях, понеділках, передсвяткових і святкових днях на будь-якій дільниці між станціями, указаними у квитку.

32.32. Поїздка пасажира повинна розпочинатись від станції, указаної у квитку, або на одній з проміжних станцій на шляху прямування пасажира.

При проїзді в приміських поїздах контроль за наявністю в пасажирів квитків, як правило, здійснюється на шляху прямування поїзда. За рішенням перевізника контроль може здійснюватись посадковими бригадами з числа працівників перевізника при вході (виході) для посадки на (з) перон(у) або при посадці (висадці) до (з) вагона(у). Контроль за наявністю та дією квитків може також здійснюватись через автоматизовані (або механізовані) засоби контролю, у тому числі при вході (виході) до (з) вагона чи на (з) перон (у).

{Абзац другий пункту 32.32 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

32.33. При посадці в приміський поїзд, який обслуговується провідниками, пасажир зобов'язаний пред'явити провіднику квиток.

Пасажири, які здійснюють поїздку за пільговими, безплатними, службовими квитками, зобов'язані пред'явити також документ про право на такий проїзд.

32.34. Пасажири без квитків чи з такими квитками, які мають ознаки підробки, виправлення, з ручною поклажею більше встановлених норм та з перевищенням розмірів, установлених для ручної поклажі, у вагон не допускаються.

32.35. У приміських та поїздах без нумерації місць у вагоні кожний пасажир самостійно займає одне вільне сидяче чи стояче місце.

{Пункт 32.35 розділу 32 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 649 від 02.11.2012}

Розділ 33. Інформація про організацію руху приміських поїздів

33.1. У кожному вокзалі (пасажирській будівлі) та на зупиночній платформі вивішується стенд з розкладом руху приміських поїздів по даній станції.

{Абзац перший пункту 33.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 666 від 03.08.2007}

Інформація на стенді з розкладом руху приміських поїздів розміщується у хронологічному порядку - з 0 до 24 години, із зазначенням номера поїзда, маршруту прямування, часу відправлення, часу прибуття у кінцевий пункт, періодичності курсування та приміток (із зазначенням назв станцій, на яких приміський поїзд не має зупинок).

33.2. На станції відправлення поїзда та пункту продажу квитків пасажирів зобов'язані завчасно поінформувати про всі заплановані зміни в розкладі руху приміських поїздів.

33.3. Начальник вокзалу (станції) зобов'язаний забезпечити оперативне внесення змін до розкладу руху поїздів та інформацію про призначення додаткових поїздів шляхом оновлення інформації на стенді розкладу руху.

Інформація про одноразові зміни в розкладі руху, призначення приміського поїзда на один рейс вивішується на окремих оголошеннях поруч зі стендом розкладу руху та в інших місцях.

Інформація про щорічну зміну розкладу руху вивішується за 45 днів до введення їх в дію. Новий розклад руху приміських поїздів замість старого вивішується не пізніше ніж за добу введення нового розкладу руху.

33.4. Інформація про вартість проїзду до станцій, що користуються найбільшим попитом, подається у вигляді стенда або через електронну довідкову систему (автомати для довідок), на якому зазначаються назва станції, вартість проїзду в приміських поїздах, що прямують від даної станції, та розмір штрафу за безквитковий проїзд.

33.5. У приміщеннях вокзалу (пасажирській будівлі) вивішуються витяги з цих Правил.

33.6. Про запізнення приміського поїзда пасажири та особи, які його зустрічають, повинні бути повідомлені засобами зв'язку не пізніше ніж за 20 хвилин до часу та в час прибуття поїзда на станцію за розкладом.

33.7. Інформація про час та колію відправлення (прибуття), запізнення поїздів, зміну колії прибуття чи відправлення повинна передаватися пасажирам усіма наявними засобами інформації через гучномовці, електричні та електронні табло. Наприкінці передання інформації про запізнення приміського поїзда повинен указуватись час наступної передачі інформації.

33.8. Інформація через гучномовці оповіщувального зв'язку передається, як правило, за формою типових текстів, затверджених ПАТ "Укрзалізниця".

{Пункт 33.8 розділу 33 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

33.9. Перед відправленням приміських поїздів з пункту формування чи обороту пасажирам передається інформація про колію відправлення поїзда, порядок виходу до нього, а в разі затримки відправлення - тривалість затримки.

{Пункт 33.9 розділу 33 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 649 від 02.11.2012}

33.10. Усні та письмові довідки про запізнення поїздів видаються фізичним та юридичним особам безкоштовно.

Розділ 34. Приміський тариф

34.1. Вартість проїзду пасажирів у приміському сполученні визначається за приміським тарифом і складається з однієї частини - квитка.

Вартість проїзду пасажирів визначається залежно від відстані. Діапазон відстані визначається перевізником залежно від місцевих умов.

{Абзац другий пункту 34.1 розділу 34 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

34.2. Вартість пільгового абонементного квитка на один місяць становить, як правило, суму вартості 26 поїздок за встановленим тарифом, повного - 40 і "вихідного дня" - 14 поїздок. Перевізник на окремих дільницях може встановлювати меншу кількість поїздок при обчисленні вартості абонементного квитка.

{Пункт 34.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 666 від 03.08.2007, Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

34.3. Вартість абонементних квитків, виданих більше ніж на один місяць, визначається множенням вартості місячного квитка на кількість місяців.

Вартість студентських та дитячих абонементних квитків визначається множенням вартості квитка за відповідним пільговим тарифом на кількість поїздок, визначену для пільгового абонементного квитка.

{Абзац другий пункту 34.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 666 від 03.08.2007}

34.4. Вартість пільгового абонементного квитка на 15 днів становить половину місячної вартості цього квитка.

34.5. У разі проїзду з пересадками (не більше однієї) вартість проїзду стягується за загальну відстань прямування ( у т.ч. за абонементними квитками).

34.6. Продаж приміських квитків як в напрямку "туди", так і "назад" незалежно від відстані прямування здійснюється за приміськими тарифами, що діють у пункті продажу квитків.

34.7. Вартість перевезення ваги ручної поклажі понад встановлену норму в приміському поїзді (не більше 50 кг) становить вартість проїзду дорослого пасажира.

34.8. Вартість перевезення великих і малих собак (крім однієї особини), кімнатних тварин, кімнатних декоративних птахів та свійської птиці (крім одного ящика, корзини чи клітки), а також велосипедів становить половину вартості проїзду дорослого пасажира за кожну особину чи місце.

{Пункт 34.8 розділу 34 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011}

34.9. Перевезення собак-супровідників, що супроводжують інвалідів-сліпих, не оплачується.

34.10. Знижка вартості проїзду за студентськими та учнівськими квитками надається протягом року із урахуванням терміну дії відповідного квитка.

{Пункт 34.10 розділу 34 в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку № 1333 від 03.11.2008}

34.11. Дозволяється оформлення безплатного квитка тільки для супровідника, якщо вік дитини, що є інвалідом з дитинства, менше 6 років.

34.12. При оформленні проїзду в приміському сполученні з кожного пасажира (крім осіб, що мають право на безкоштовний проїзд) стягується страховий збір (страховий платіж).

34.13. Уважаються застрахованими без стягнення страхового збору пасажири, що мають право на безкоштовний проїзд, та діти менше 6 років, які здійснюють поїздку без квитка.

34.14. Розмір страхового збору при оформленні пільгових проїзних документів визначається із суми, яку фактично сплачує пасажир.

34.15. Розмір страхового збору на квитку зазначається окремо.

34.16. Повернення платежів за невикористані приміські квитки при відмові пасажира від поїздки, як правило, не проводиться.

34.17. У разі непередбачених завчасно великих перерв (більше двох годин) у русі приміських поїздів (унаслідок аварій, стихійного лиха та ін.) пасажирам за їх вимогою може бути повернена вартість квитків.

Повернення платежів проводиться пасажиру тільки в години перерви в русі приміських поїздів.

Повернення вартості не використаних повністю або частково абонементних квитків проводиться за рішенням перевізника, який видав квиток, на підставі заяви та доданих до неї документів, що є доказами підтвердження неможливості використання квитка повністю чи частково.

{Пункт 34.17 розділу 34 доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 1333 від 03.11.2008; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

34.18. Про всі нещасні випадки з пасажирами, а також травми, тілесні пошкодження, що сталися з пасажирами на вокзалі чи в поїзді, представник суб'єкта господарювання зобов'язаний скласти акт (додаток 3).

В акті зазначаються прізвище, ім'я та по батькові пасажира, номер поїзда, вагона та місця, у якому їхав (чи мав їхати) пасажир, номер і серія проїзного документа, дата та час випадку, його обставини, ким надана перша медична допомога.

Акт підписують відповідальний працівник перевізника, який склав цей акт, та свідки (не менше двох). Завіряється акт штампом начальника станції (начальника поїзда).

{Абзац третій пункту 34.18 розділу 34 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

Один примірник акта після підписання залишається у справах суб'єкта господарювання, а другий - видається пасажиру або у разі смерті пасажира або тяжких тілесних пошкоджень акт видається близьким родичам.

34.19. Представник суб'єкта господарювання повинен видати довідку потерпілому, що мав право на безплатний проїзд без проїзного документа, із зазначенням відомостей про страховика.

34.20. Не видається акт та довідка, коли нещасний випадок трапився з пасажиром за обставин, безпосередньо не пов'язаних з поїздкою.

Розділ 35. Перевезення ручної поклажі та живих тварин у приміському сполученні

35.1. Кожний пасажир має право безплатно перевозити із собою у вагоні ручну поклажу вагою до 36 кг.

Крім цього, у приміських поїздах кожний пасажир має право перевезти при собі додатково за окрему плату не більше 50 кг.

35.2. Кожен пасажир має право перевозити безплатно понад встановлену норму ручної поклажі інші дрібні речі - кімнатних, декоративних птахів в клітках (не більше однієї клітки), портфель, дипломат або дамську сумку, бінокль, лижі та палиці до них, вудочки, фотоапарат, відеокамеру тощо.

{Абзац перший пункту 35.2 розділу 35 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011}

Пасажири з обмеженими фізичними можливостями мають право перевозити безкоштовно при собі понад установлену норму ручної поклажі засоби переміщення (інвалідні коляски та ін.).

Дозволяється перевозити при собі за рахунок норми ручної поклажі пасажира дитячі коляски та інші речі, які за своїми розмірами можуть бути розташовані у вагоні на місцях, призначених для ручної поклажі.

35.3. Перевезення велосипедів у приміському сполученні здійснюється у тамбурі поїзда або виділених для цього місцях з оплатою перевезення.

35.4. До перевезення в ручній поклажі в приміському поїзді допускаються рослини, саджанці, кущі та ін. з обв'язаною кроною та упакованими кореневищами. Кожне місце такої поклажі не повинно перевищувати вагу 18 кг та висоту 1,5 м.

35.5. Перевезення електронної, побутової апаратури (телевізорів, відеокамер, радіоприймачів, комп'ютерів, пилососів, мікрохвильових печей та ін.) допускається за рахунок норми ручної поклажі, якщо розмір за сумою трьох вимірів не перевищує 200 см.

Ця апаратура розміщується:

у вагонах електро - та дизель - поїздів - на підлозі першого купе;

у приміських поїздах, сформованих з класних пасажирських вагонів, - на верхній полиці вагона чи рундуках під нижньою полицею.

35.6. Не дозволяється перевезення ручної поклажі, розміри якої за сумою трьох вимірів перевищують 200 см.

35.7. Великі собаки (вищі 45 см) перевозяться у тамбурі вагона поїзда (не більше одного собаки в тамбурі) у намордниках на металевій чи міцній шкіряній прив'язі під наглядом супровідника.

Малі собаки (не більше двох собак) перевозяться в приміських поїздах на руках або під сидінням власника собаки.

Великі та малі собаки перевозяться понад встановлену норму ручної поклажі.

{Пункт 35.7 розділу 35 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011}

35.8. Кімнатні тварини (не більше двох особин), свійська птиця (не більше двох місць ручної поклажі) допускаються до перевезення в ящиках, корзинах, клітках, розміри яких не перевищують розмірів, передбачених для ручної поклажі.

{Пункт 35.8 розділу 35 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011}

35.9. Великі і малі собаки (крім однієї особини), кімнатні тварини, кімнатні декоративні птахи та свійська птиця (крім одного ящика, корзини чи клітки) перевозяться за додатково придбаним квитком, що становить половину вартості проїзду дорослого пасажира.

{Пункт 35.9 розділу 35 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 1333 від 03.11.2008; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011}

35.10. До перевезення в ручній поклажі не допускаються:

речі, стан яких не відповідає санітарним нормам;

легкозаймисті (бензин, гас, ацетон тощо), самозаймисті, вибухові, радіоактивні, їдкі та отруйні речовини, вогнепальна зброя, бойові припаси;

газові балони, що були у вжитку.

Розділ 36. Загальні умови забезпечення контролю у приміському сполученні

36.1. Контроль у приміських поїздах здійснюється посадовими та службовими особами перевізника.

{Абзац перший пункту 36.1 розділу 36 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 235 від 22.07.2011; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

Ці особи перевіряють:

наявність у пасажирів квитків;

дотримання пасажирами громадського порядку в поїздах, на вокзалах і виконання ними, а також працівниками залізничного транспорту, вимог нормативно-правових актів, що регулюють перевезення пасажирів;

правильність видачі і оформлення квитків для проїзду;

організацію продажу квитків та обслуговування пасажирів на вокзалах, зупинкових пунктах і в поїздах;

правильність оформлення та перевезення ручної поклажі;

{Абзац сьомий пункту 36.1 розділу 36 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

правильність оформлення проїзду провідниками вагонів, роз'їзними квитковими касирами, правильність стягнення штрафів, повноту та своєчасність унесення грошових сум;

{Абзац восьмий пункту 36.1 розділу 36 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

виконання провідниками вагонів посадових інструкцій;

дотримання вимог санітарного законодавства.

36.2. Особи, які здійснюють контроль, повинні мати припис установленого зразка, посвідчення особи і пред'являти їх на вимогу пасажирів.

{Абзац пункту 36.2 розділу 36 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

Посадові особи Укрзалізниці, відповідальні за ту чи іншу ділянку роботи, можуть здійснювати перевірки в межах компетенції за пред'явленням посвідчення особи.

36.3. У разі виявлення перевезення пасажиром ручної поклажі понад установлену норму або з перевищенням габаритів ручної поклажі незалежно від ваги пасажир зобов'язаний сплатити штраф і провізну плату за весь шлях прямування.

36.4. Під час перевірки безплатних, пільгових, приміських пільгових абонементних квитків пасажири повинні пред'явити (на вимогу того, хто здійснює контроль) документ, що підтверджує право на пільги.

{Пункт 36.4 розділу 36 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 252 від 04.03.2008}

36.5. Якщо під час здійснення контролю виявлено пасажира без квитка або з безплатним квитком, не підтвердженим документом про право на безплатний проїзд, то він повинен сплатити штраф та оплатити проїзд від станції посадки до місця призначення.

Сплата штрафу оформляється квитанцією, а проїзду - квитком.

36.6. Квитки з виправленнями, зробленими не уповноваженими на це особами, уважаються недійсними, а пасажири з такими квитками вважаються безквитковими.

36.7. Якщо пасажир здійснював поїздку на підставі пільгового квитка без документа, що підтверджує право на таку пільгу, то він повинен сплатити штраф та різницю вартості повного та пільгового квитка від станції посадки до станції призначення, зазначених у квитку.

36.8. Якщо пасажир не має грошей для оплати штрафу та проїзду, то він повинен залишити поїзд на найближчій станції чи зупинковому пункті.

36.9. Квитки, визнані недійсними під час посадки в поїзд чи під час поїздки пасажирів, не дають права на здійснення поїздки.

36.10. У разі перевезення дітей віком від 6 до 14 років без дитячих квитків супровідник дитини повинен сплатити штраф та вартість проїзду дитини.

36.11. При перевезенні за дитячими квитками дітей віком старше 14 років супровідник сплачує штраф та різницю між вартістю повного і дитячого квитка від станції відправлення до станції призначення.

36.12. Абонементні квитки без компостера та квитки без зазначення станції призначення, з невірними назвами станцій та іншими неправильностями, які сталися з вини працівників залізничного транспорту, визнаються дефектними і вилучаються, про що складається акт.

У разі виявлення дефектного абонементного квитка в приміському поїзді цей квиток відбирають і складають акт за формою ЛУ-4 (у трьох примірниках). Перший примірник вручають пасажиру. На підставі акта в квитковій касі видають безплатно новий квиток, на корінці роблять відмітку "Виданий замість вилученого дефектного". Дефектні квитки, вилучені особами, які здійснюють контроль, долучаються до двох інших екземплярів актів, які передаються перевізнику для розслідування і вжиття заходів.

{Абзац другий пункту 36.12 розділу 36 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

Розділ 37. Обов'язки і права пасажира та перевізника

37.1. Пасажир має право на:

безпечне і своєчасне перевезення до місця призначення, указаного в проїзному документі, та належне обслуговування під час перевезення;

перевезення із собою безплатно однієї дитини віком до 6 років;

безплатне перевезення із собою 36 кг ручної поклажі;

перевезення багажу (вантажобагажу) згідно з розкладом руху багажних вагонів;

переоформлення проїзного документа на поїзд, який відходить раніше;

користування за окрему плату постільною білизною, матрацом, подушкою та ковдрою належної якості в усіх вагонах пасажирських та швидких поїздів (крім загальних вагонів);

поновлення проїзних документів у разі запізнення на поїзд з вини перевізника;

{Абзац восьмий пункту 37.1 розділу 37 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

відшкодування за втрачений чи пошкоджений багаж або вантажобагаж;

одержання на вокзалі та в поїзді інформації про розклад руху поїздів, про перелік послуг, які надаються, їхню вартість та ін.;

перевезення з собою домашніх тварин;

придбання у квитковій касі проїзного документа для проїзду на будь-який поїзд, у якому є вільні місця, до будь-якої станції за маршрутом руху поїзда;

користування залами чекання та іншими облаштуваннями на вокзалі, призначеними для пасажирів;

продовження дійсності проїзного документа;

переривання поїздки на шляху прямування поїзда (зупинки);

повернення проїзного документа в будь-якому пункті продажу квитків у разі відмови від поїздки.

37.2. Пасажир зобов'язаний:

здійснювати посадку в поїзд за наявності проїзного документа та документа, що підтверджує право на пільговий чи безплатний проїзд (для осіб, що мають таке право);

{Абзац другий пункту 37.2 розділу 37 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 252 від 04.03.2008}

дотримуватись Правил поведінки громадян на залізничному транспорті, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.95 № 903, та цих Правил;

займати місце у вагоні згідно з придбаним проїзним документом;

на вимогу осіб, що здійснюють контроль, пред'являти документи, що підтверджують право на пільговий чи безплатний проїзд;

{Абзац п'ятий пункту 37.2 розділу 37 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 252 від 04.03.2008}

сплатити перевізнику встановлену плату за перевезення багажу (вантажобагажу).

37.3. Перевізник зобов'язаний:

безпечно та своєчасно перевезти пасажира від пункту виїзду до пункту призначення, указаного в проїзному документі, надавши йому місце згідно з придбаним проїзним документом;

перевезти багаж (вантажобагаж) до пункту призначення, указаного в перевізному документі, та видати його пасажиру особисто або вповноваженій ним особі;

надавати безплатно користувачам інформацію про розклад руху поїздів, вартість проїзду, перевезення багажу, вантажобагажу, перелік та вартість послуг, наявність вільних місць у поїздах та іншу;

своєчасно доводити до пасажирів та осіб, які зустрічають, інформацію про запізнення поїзда, зміну колії прибуття чи відправлення;

оформляти за запитом пасажирів проїзні документи на будь-який поїзд, у якому є вільні місця, до будь-якої станції призначення, на якій поїзд зупиняється;

переоформлювати проїзні документи на поїзд, який відходить раніше, та поновлювати проїзні документи в разі запізнення поїзда до пункту пересадки з вини перевізника;

{Абзац сьомий пункту 37.3 розділу 37 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

надавати пільги пасажирам, які мають на це право, згідно із законодавством України;

повертати платежі в разі відмови від поїздки чи перевезення багажу (вантажобагажу);

забезпечувати збереження багажу та вантажобагажу пасажирів;

надавати пасажирам з обмеженими фізичними можливостями безкоштовно допомогу при посадці до вагона, при перебуванні у вагоні, на вокзалі та при виході з вагона, перенесенні ручної поклажі;

надавати за вимогою пасажирів для ознайомлення ці Правила;

вживати заходів для створення безпечних умов для користування особами з обмеженими фізичними можливостями вокзалами (залами очікування, квитковими касами, камерами схову, таксофонами, туалетами, транспортними засобами тощо), привокзальними територіями, переходами через залізничні колії.

37.4. Перевізник має право:

вимагати від пасажира дотримання Правил поведінки громадян на залізничному транспорті, Порядку обслуговування громадян на залізничному транспорті, Правил пожежної безпеки на залізничному транспорті, цих Правил;

вимагати розпакування багажу в разі виникнення сумніву щодо правильності оголошеної цінності;

розпорядитись багажем пасажира, якщо він не був затребуваний у встановлений Правилами термін;

відмовити в прийманні вантажобагажу, якщо відправник відмовився оголосити його цінність;

відмовити в посадці в поїзд при відсутності проїзних документів чи пред'явленні пасажиром недійсних проїзних документів;

{Абзац шостий пункту 37.4 розділу 37 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 252 від 04.03.2008}

відмовити в поверненні платежів за недійсні проїзні документи та за наявності на них позначок про порушення правил перевезень;

видалити пасажира з поїзда у випадках, передбачених цими Правилами.

Розділ 38. Особливості перевезення інвалідів

38.1. Обслуговування інвалідів регулюється Угодою про взаємне визнання прав на пільговий проїзд для інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, а також осіб, прирівняних до них від 12.03.93, Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", іншими нормативно-правовими актами, в тому числі цими Правилами.

38.2. Відповідальні працівники перевізника вживають належних заходів для забезпечення інвалідам доступу до поїздів, інформації, інших об'єктів з обслуговування пасажирів.

{Пункт 38.2 розділу 38 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

38.3. Працівники вокзалу (пункту обслуговування пасажирів) повинні надавати допомогу особам, які пересуваються на колясках, в оформленні проїзних документів, розрахунках з касиром, визначенні маршруту прямування, пересування до/з поїзда тощо.

За зверненням інвалідів по зору працівники залізничного транспорту зобов'язані усно і безплатно надавати інформацію, що стосується придбання проїзного документа, перевезення у вагоні, розміщення у кімнатах відпочинку, роботи камер схову та багажних відділень тощо, а за необхідності - безоплатно надати необхідну допомогу.

{Пункт 38.3 розділу 38 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 1333 від 03.11.2008}

38.4. На позакласних вокзалах та першого-третього класу можуть виділятись окремі працівники, відповідальні за обслуговування інвалідів.

Інформація про посаду працівника, відповідального за обслуговування інвалідів, його телефон та номер кімнати (вікна) розміщується на дошці інформації у приміщеннях вокзалів (кас).

38.5. Для обслуговування інвалідів, які пересуваються на колясках, на вокзалах виділяються, як правило, каси, вікна для продажу проїзних документів яких розміщені на висоті, що є зручною для спілкування з ними.

38.6. На вокзалах позакласних та першого класу для інвалідів та їх супровідників можуть виділятися окремі приміщення для очікування поїзда.

38.7. Прийом інвалідів та їх законних представників з питань користування залізничним транспортом здійснюється позачергово начальником вокзалу, начальником пасажирської станції чи вповноваженою особою у години, визначені для прийому пасажирів. У часи, коли зазначеними особами прийом не здійснюється, на вокзалах (пунктах продажу) забезпечується можливість вирішення питань іншою уповноваженою особою (черговим адміністратором, черговим по залу, старшим квитковим касиром тощо).

Оформлення інвалідів та їх супровідників до кімнат відпочинку вокзалу здійснюється позачергово.

38.8. За заявою інваліда, який пересуваються на колясці, або його законного представника перевізник, за можливості, здійснює причеплення спеціальних вагонів, що мають обладнання для посадки інваліда до поїзда та спеціалізоване купе для проїзду.

{Пункт 38.8 розділу 38 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

38.9. У заяві зазначається інформація про необхідність допомоги в піднятті (зніманні) інвалідної коляски з (до) вагона.

Заяви на включення до складу поїзда спеціального вагона для перевезення інваліда, який пересувається на колясці, подаються письмово або за телефоном начальнику залізничного вокзалу (станції) у містах (обласних та районних центрів) від 45 до 5 діб до відправлення поїзда.

У заяві або по телефону інвалід, який пересувається на колясці (його представник), надає такі відомості: прізвище, ім'я, по батькові, номер та серію посвідчення про право на пільгу, номер довідки органу праці та соціального захисту населення або медичного закладу, що особа пересувається на колясці, дату та час відправлення поїзда, станцію відправлення та призначення, дату зворотного виїзду та час відправлення поїзда, бажане розташування купе (місця), місце проживання та номер телефону.

38.10. При групових перевезеннях інвалідів вагони причіплюються однією групою.

38.11. У разі відсутності спеціального вагона при прийнятті уповноваженим представником перевізника декількох заяв на одну дату заявнику пропонується перенести дату поїздки.

{Пункт 38.11 розділу 38 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

38.12. Заявник не пізніше як за 2 доби до відправлення поїзда інформується щодо дати причеплення спеціального вагона та оформлення проїзних документів.

38.13. Інвалід має право придбати пільговий проїзний документ для себе особисто. Це право поширюється і на особу, яка супроводжує інваліда першої групи або дитину-інваліда (не більше однієї особи, яка супроводжує інваліда або дитину-інваліда).

38.14. Перевізник зобов'язаний забезпечити оформлення проїзного документа на нижнє місце у вагонах з місцями для лежання. При оформленні проїзних документів враховуються побажання інваліда з метою надання найбільш зручних умов для перевезення.

{Пункт 38.14 розділу 38 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016}

38.15. Страхування інвалідів здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.96 № 959 "Про затвердження Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті". Страховий платіж за придбані безкоштовно проїзні документи не справляється. Якщо поїздка здійснюється за безкоштовними проїзними документами з доплатою за перевищення категорії чи проїзними документами зі знижкою вартості проїзду, страховий збір розраховується від тарифу, що сплачує інвалід.

38.16. Якщо інвалід потребує допомоги в посадці до вагона, він особисто або уповноважена ним особа повинні письмово або по телефону попередити про це відповідальну особу на вокзалі (начальника вокзалу, пасажирської станції, чергового по вокзалу, чергового по залу тощо), а в день від'їзду підтвердити це.

Інформація про необхідність надання допомоги зазначається у спеціально заведеному журналі, передбаченому технологічним процесом роботи відповідного пункту продажу.

Якщо аналогічну допомогу необхідно надати при висадці, обов'язок про надання інформації в пункт висадки покладається на пункт відправлення, а забезпечення організації висадки - на пункт висадки пасажира.

38.17. При посадці/висадці провідник, за потреби, надає допомогу в доставці ручної поклажі інваліда до/з вагона.

За необхідності працівники вокзалу надають допомогу в супроводженні інваліда територією вокзалу.

Плата за зазначені послуги не справляється.

38.18. Провідник зобов'язаний допомогти інваліду по зору, та інваліду, який пересувається на колясці, якщо такі особи здійснюють поїздку без супроводжуючого, зайняти своє місце у вагоні згідно із зазначеним у проїзному документі.



вгору