Документ z0229-02, поточна редакція — Редакція від 01.09.2016, підстава - z0645-16


 
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
 
Н А К А З
 
 N 128 від 20.02.2002                 Зареєстровано в Міністерстві 
м. Київ юстиції України
6 березня 2002 р.
за N 229/6517

Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних
навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів
спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп
подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних
закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні 
окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002 Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 921 ( z1482-12 ) від 17.08.2012 Наказом Міністерства освіти і науки N 401 ( z0645-16 ) від 08.04.2016 }

 
     На виконання статті 14 Закону України "Про дошкільну освіту" ( 2628-14 ) та статті 14 Закону України "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ) Н А К А З У Ю:
 
     1. Затвердити Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах згідно з додатками 1 та 2.
 
     2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти України від 10.09.97 N 341 ( z0453-97 ) "Про нормативи граничної наповнюваності класів, груп, гуртків і нормативи поділу класів при вивченні окремих предметів у середніх закладах освіти", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.97 за N 453/2257.
 
     3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Державного секретаря Богомолова А.Г. та Науменка Г.Г.
 
 Державний секретар                                     В.О.Зайчук 

Додаток 1
до наказу
Міністерства освіти і науки
України від 20.02.2002 N 128
 
Нормативи
наповнюваності груп дошкільних навчальних
закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів
спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів),
груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх
навчальних закладів усіх типів
 
------------------------------------------------------------------
|                                             |  Наповнюваність  |
|            Показники                        |   не повинна     |
|                                             |  перевищувати    |
|---------------------------------------------+------------------|
|1. Дошкільні навчальні заклади (ясла-садки)  |                  |
|   компенсуючого типу:                       |                  |
|                 спеціальні                  |                  |
|    групи для дітей:                         |                  |
|      глухих, сліпих, із складними вадами    |                  |
|      розвитку                               |        6         |
|      зі зниженим слухом, з порушенням       |                  |
|      опорно-рухового апарату, глибоко       |                  |
|      розумово відсталих                     |        8         |
|      з важкими порушеннями мови,            |                  |
|      затримкою психічного розвитку,         |                  |
|      косоокістю і амбліопією, зі зниженим   |                  |
|      зором, розумово відсталих і хворих на  |                  |
|      сколіоз                                |        10        |
|      з фонетико-фонематичним                |                  |
|      недорозвитком мови                     |        12        |
|                 санаторні                   |                  |
|    групи для дітей:                         |                  |
|      до трьох  років                        |        15        |
|      від  трьох  і старше років             |        20        |
|---------------------------------------------+------------------|
|2. Загальноосвітні школи-інтернати           |                  |
|    групи для дітей дошкільного віку         |        20        |
|    1-12-й класи та виховні групи для дітей  |                  |
|    шкільного віку                           |        25        |
|---------------------------------------------+------------------|
|3.  Навчальні інтернатні заклади  для        |                  |
|    дітей-сиріт і дітей, позбавлених         |                  |
|    батьківського піклування                 |                  |
|     дошкільні групи для дітей одного віку   |        20        |
|     дошкільні групи різновікові             |        15        |
|     1 - 9-й класи та виховні групи          |        25        |
|     10 - 12-й класи та виховні групи        |        20        |
|---------------------------------------------+------------------|
|4. Спеціальні загальноосвітні школи          |                  |
|    (школи-інтернати) *                      |                  |
|     1-12-й класи та виховні                 |                  |
|     групи для дітей:                        |                  |
|      глухих,  сліпих                        |        8         |
|      зі зниженим слухом, з наслідками       |                  |
|      поліомієліту і церебральним            |                  |
|      паралічем, глибоко                     |                  |
|      розумово відсталих                     |        10        |
|      зі зниженим зором, з важкими           |                  |
|      порушеннями мови,                      |                  |
|      розумово відсталих, із затримкою       |                  |
|      психічного розвитку                    |        12        |
|      із складними вадами розвитку           |        6         |
|---------------------------------------------+------------------|
|5. Школи соціальної реабілітації             |                  |
|      групи (класи)                          |        18        |
|---------------------------------------------+------------------|
|6. Загальноосвітні санаторні школи           |                  |
|    (школи-інтернати)                        |                  |
|    1 - 12-й класи та виховні групи          |        20        |
|---------------------------------------------+------------------|
|7. Групи подовженого дня                     |        30        |
------------------------------------------------------------------
____________ 
* Наповнюваність дошкільних груп спеціальних загальноосвітніх
шкіл (шкіл-інтернатів) відповідає наповнюваності груп спеціальних
дошкільних закладів для дітей з відповідними вадами розвитку.
     Мінімальна наповнюваність груп при проведенні факультативних занять та курсів за вибором у загальноосвітніх навчальних закладах міської місцевості становить 8 чоловік, сільської місцевості - 4 чоловіки.
 
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002 )

 
Додаток 2
до наказу
Міністерства освіти і науки
України від 20.02.2002 N 128
 
Порядок
поділу класів на групи при вивченні окремих
предметів у загальноосвітніх навчальних закладах
 
     При вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах для посилення індивідуальної роботи з учнями запроваджується поділ класів на групи.
 
------------------------------------------------------------------
| Предмети, при вивченні яких класи підлягають   |  При кількості|
|               поділу на групи                  |  учнів у класі|
|------------------------------------------------+---------------|
|1. При  проведенні  уроків з трудового навчання |               |
|(крім загальноосвітніх  шкіл-інтернатів для     |               |
|дітей-сиріт і дітей, позбавлених  батьківського |               |
|піклування,  санаторних та спеціальних          |               |
|загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)         |               |
|       5 - 9-й класи:                           |               |
|           міська місцевість                    |    більше 27  |
|           сільська місцевість                  |    більше 25  |
|       10 - 12-й класи                          |    більше 27  |
|------------------------------------------------+---------------|
|2. При вивченні української мови, яка           |               |
|вивчається як предмет:                          |               |
|    у загальноосвітніх навчальних закладах      |               |
|(крім закладів з навчанням болгарською,         |               |
|кримськотатарською, польською, словацькою,      |               |
|молдовською, румунською та угорською мовами)    |   більше 27   |
|    у загальноосвітніх навчальних закладах з    |               |
|навчанням болгарською, кримськотатарською,      |               |
|польською, словацькою, молдовською, румунською  |               |
|та угорською мовами у:                          |               |
|        міській місцевості -                    |  23 і більше  |
|        сільській місцевості -                  |  16 і більше  |
|------------------------------------------------+---------------|
|При вивченні інших мов (включаючи               |               |
|іноземну мову), які не є мовами навчання в      |               |
|закладі, а вивчаються як предмет                |   більше 27   |
|------------------------------------------------+---------------|
|3. При вивченні мов національних меншин         |  дві групи    |
|(наприклад, російської та  кримсько-татарської, |  з кількістю  |
|молдавської та угорської, російської та         |  не менше 8   |
|болгарської тощо)                               | учнів у кожній|
|------------------------------------------------+---------------|
|4. При вивченні різних іноземних мов            |  дві групи    |
|                                                |  з кількістю  |
|                                                |  не менше 8   |
|                                                | учнів у кожній|
|------------------------------------------------+---------------|
|5. При проведенні семінарських, лабораторних і  |               |
|практичних занять за лекційною формою навчання  |               |
|з профільних дисциплін у спеціалізованих школах |               |
|(школах-інтернатах), гімназіях, ліцеях,         |               |
|колегіумах *                                    |    більше 27  |
|------------------------------------------------+---------------|
|6. При проведенні уроків з основ здоров'я та    |    більше 27, |
|фізичної  культури                              | але не менше 8|
|у 10-12-му класах (окремо для хлопців і дівчат) |  учнів у групі|
|------------------------------------------------+---------------|
|7. При проведенні практичних занять             |  клас ділиться|
|   з інформатики з використанням комп'ютерів    |   на 2 групи, |
|                                                |  але не менше |
|                                                |8 учнів у групі|
|------------------------------------------------+---------------|
|8. При поглибленому вивченні іноземної мови     | клас ділиться |
|з  1-го класу                                   | на групи з    |
|       1-12-й класи                             | 8 - 10 чол. у |
|                                                | кожній (не    |
|                                                |більше 3 груп) |
|------------------------------------------------+---------------|
|9. При поглибленому вивченні іноземної мови     |               |
|з 7-го класу                                    |               |
|       7 - 12-й класи                           |    більше 27  |
|------------------------------------------------+---------------|
|10. При проведенні уроків з трудового           |               |
|навчання у 5 - 12-му класах у спеціальних       |               |
|загальноосвітніх школах (школах-інтернатах)     |               |
|у спеціальних загальноосвітніх школах           |               |
|(школах-інтернатах) для розумово відсталих      |               |
|дітей - у 4 - 10(11)-му класах )                |    більше 7   |
|------------------------------------------------+---------------|
|11. При вивченні державної мови та інших мов,   |               |
|що вивчаються як предмет (включаючи іноземну    |               |
|мову), при проведенні уроків з трудового        |               |
|навчання і основ здоров'я та фізичної культури  |               |
|    у загальноосвітніх санаторних школах        |               |
|         (школах-інтернатах)                    |    20         |
|    у загальноосвітніх школах-інтернатах для    |               |
|дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського  |               |
|піклування:                                     |               |
|       1- 9-й класи                             |    25         |
|       10 -12-й класи                           |    20         |
------------------------------------------------------------------
____________ 
* Поділ здійснюється за рішенням педагогічної ради закладу за
умови, що граничнодопустиме навчальне навантаження на учня не
перевищуватиме загальну кількість годин, передбачених навчальним
планом для даного класу з урахуванням поділу.
     Заняття з лікувальної фізкультури в загальноосвітніх санаторних школах (школах-інтернатах) проводяться за групами з кількістю учнів не менше 7 чоловік.
     Заняття з лікувальної фізкультури в спеціальних загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) проводяться за групами та індивідуально. Наповнюваність груп 4 - 6 чоловік згідно з медичними показаннями учнів.
     Наповнюваність груп та поділ їх на підгрупи при організації трудової підготовки учнів у міжшкільному навчально-виробничому комбінаті встановлюється в межах коштів, передбачених комбінату загальноосвітніми навчальними закладами на таку підготовку учнів.
     Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів розповсюджується і на вечірні (змінні) школи.
 
{ Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002, Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 921 ( z1482-12 ) від 17.08.2012, Наказом Міністерства освіти і науки N 401 ( z0645-16 ) від 08.04.2016 }



вгору