Про стягнення коштів
Вищий господарський суд; Постановление, Дело от 15.12.200416/100-04
Документ va100600-04, текущая редакция — Принятие от 15.12.2004

                                                          
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.12.2004 Справа N 16/100-04
(ухвалою Судової палати у господарських справах
Верховного Суду України від 28.04.2005
відмовлено у порушенні провадження з перегляду)

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів: головуючого - Полякова Б.М. суддів: Ткаченко Н.Г., Удовиченка О.С. за участю: представника Харківського обласного центру
зайнятості Лесик О.І.; представника ПСП "Маяк" - Поташової О.Ю. розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві
касаційну скаргу Харківського обласного центру зайнятості -
робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування
України на випадок безробіття на постанову Харківського апеляційного господарського суду
від 17.08.2004 р. по справі N 16/100-04 за позовом Прокурора
Великобурлуцького району Харківської області в інтересах держави в
особі Харківського обласного центру зайнятості - робочого органу
виконавчої дирекції Фонду соціального страхування на випадок
безробіття до Приватного сільськогосподарського підприємства
"Маяк" про стягнення 34269,67 грн. В С Т А Н О В И В:
Позивач - Прокурор Великобурлуцького району Харківської
області 05.04.2004 р. звернувся з позовом до суду в інтересах
держави в особі Харківського обласного центру зайнятості про
стягнення з ПСП "Маяк" заборгованість по сплаті страхових внесків
в сумі 32238,83 грн. та нараховану на неї пеню в розмірі
2030,84 грн., всього 34269,67 грн.
Рішенням господарського суду Харківської області від
11 травня 2004 р. по справі N 16/100-04 /суддя Здоровко Л.М./
позовні вимоги було задоволено, стягнуто з відповідача на користь
Харківського обласного центру зайнятості суму заборгованості
32238,83 грн. та нараховану на неї пеню в розмірі 2030,84 грн.,
всього 34269,67 грн., стягнуто з відповідача на користь державного
бюджету України 342,70 грн. - витрат по сплаті державного мита, на
користь ДП "Судовий інформаційний центр" 118,00 грн. витрат на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Постановою Харківського апеляційного господарського суду від
17 серпня 2004 р. по справі N 16/100-04 /судді: Л.В. Слюсарева,
Н.Д. Білоконь, В.О. Фоміна/ рішення господарського суду
Харківської області від 11.05.2004 р. було змінено, стягнуто з
відповідача на користь Харківського обласного центру зайнятості
6478,93 грн. заборгованості, на користь державного бюджету України
64,93 грн., на користь ДП "Судовий інформаційний центр" 22,31 грн.
витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
В задоволенні решти позову відмовлено.
В касаційній скарзі позивач - Харківський обласний центр
зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду соціального
страхування України на випадок безробіття просить постановлену по
справі постанову Харківського апеляційного господарського суду від
17.08.2004 р. скасувати, посилаючись на те, що вона постановлена з
неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального
права, а рішення господарського суду Харківської області від
11.05.2004 р. залишити без змін.
У відзиві на касаційну скаргу відповідач - Приватне
сільськогосподарське підприємство "Маяк" просить залишити скаргу
без задоволення, а оскаржувану постанову - без змін, посилаючись
на те, що висновки суду відповідають вимогам чинного
законодавства.
Заслухавши доповідь судді Ткаченко Н.Г., пояснення
представників сторін, перевіривши матеріали справи та обговоривши
доводи касаційної скарги, колегія суддів прийшла до висновку, що
касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається із матеріалів справи і було встановлено судами
попередніх інстанції, 26.06.2003 р. Великобурлуцьким центром
зайнятості Фонду загальнообов'язкового соціального страхування
України на випадок безробіття була проведена перевірка ПСП "Маяк"
щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти
перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне
соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду
загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок
безробіття за період з 01.01.2002 р. по 31.03.2003 р. За
результатами перевірки був складений акт від 26.06.2003 р. за
N 31, в якому зазначено, що прострочена заборгованість
підприємства відповідача по страховим внескам за період, що
перевіряється, становить 32238,83 грн. та на неї нарахована пеня в
розмірі 2030,84 грн. Позивачем було винесено розпорядження N 285
від 11.09.2003 р. про стягнення простроченої заборгованості по
сплаті страхових внесків в сумі 32238,83 грн. та нарахованої на
неї пені в розмірі 2030,84 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, виходив з
того, що зазначена сума заборгованості, підтверджена директором та
головним бухгалтером відповідача, про що свідчать підписи в акті
перевірки N 31 від 26.06.2003 р. Відповідно до ст. 38 Закону
України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на
випадок безробіття" ( 1533-14 ) роботодавець несе відповідальність
за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків,
несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому
числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через
рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків
страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як
платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники
сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових
внесків (недоїмки), штраф та пеню. Отже, господарський суд
Харківської області дійшов до висновку, що оскільки відповідач
суму заборгованості визнає, не надав суду доказів погашення суми
боргу, то позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають
задоволенню.
Змінюючи рішення суду першої інстанції, Харківський
апеляційний господарський суд, виходив з того, що відповідач є
платником фіксованого сільськогосподарського податку. Відповідно
до ст. 1 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський
податок" ( 320-14 ) фіксований сільськогосподарський податок
сплачується в рахунок в тому числі збору на обов'язкове державне
пенсійне страхування. Згідно зі ст.6 зазначеного Закону платники
податку перераховують у визначений строк кошти на окремий рахунок
відділень Державного казначейства України у районах за місцем
розташування земельної ділянки. Відділення Державного казначейства
України у районах наступного дня після надходження коштів
перераховують суми фіксованого сільськогосподарського податку у
таких розмірах: до місцевого бюджету - 30 відсотків, на
обов'язкове державне пенсійне страхування - 68 відсотків, на
обов'язкове соціальне страхування - 2 відсотки. Зазначені
відділення повідомляють відповідний орган державної податкової
служби про загальну суму податку та її розмежування. Статтею 9
вищезазначеного Закону встановлено, що він набирає чинності з
01.01.1999 р. і діє до 31.12.2009 р. Для можливого функціонування
Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок"
зупинено дію законодавчих актів, перелік яких зазначено в
статті 4, а саме Закону України "Про систему оподаткування"
( 1251-12 ) у частині сплати сум податків і зборів, включених до
складу фіксованого сільськогосподарського податку, передбаченого
цим Законом, Закону України "Про збір на обов'язкове державне
пенсійне страхування" ( 400/97-ВР ).
Також, господарський суд апеляційної інстанції, виходив з
того, що протягом листопада 2003 р. - квітня 2004 р. відповідач
зайво сплатив позивачеві кошти в сумі 7173,79 грн. Визначена та
погоджена позивачем та відповідачем сума перерахувань складає
13652,72 грн. (0,5% від заробітної плати застрахованих осіб
підприємства), а тому відповідач визнає заборгованість в сумі
6478,93 грн. і позов в цій частині підлягає задоволенню.
Таким чином, Харківський апеляційний господарський суд,
дійшов до правильного висновку, що позовні вимоги підлягають
задоволенню в частині стягнення 6478,93 грн., тобто суми, яка
визнана відповідачем, та відхиленню в частині задоволення решти
позовних вимог, оскільки відповідач є платником фіксованого
сільськогосподарського податку, а статтею 1 Закону України "Про
фіксований сільськогосподарський податок" ( 320-14 ) визначено, що
фіксований сільськогосподарський податок сплачується в рахунок
чотирьох податків і шести зборів, в тому числі в рахунок збору на
обов'язкове державне пенсійне страхування.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що
постанова Харківського апеляційного господарського суду від
17.08.2004 р. по справі N 16/100-04 відповідає вимогам закону та
фактичним обставинам справи і підстав для її скасування не
вбачається.
Доводи касаційної скарги не спростовують висновків суду, які
викладені в оскаржуваній апеляційній постанові суду.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 111-5,
111-7 - 111-9, 111-11 Господарського процесуального кодексу
України ( 1798-12 ), Вищий господарський суд України, -
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Харківського обласного центру зайнятості -
робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування
України на випадок безробіття залишити без задоволення.
Постанову Харківського апеляційного господарського суду від
17.08.2004 р. по справі N 16/100-04 залишити без змін.



вверх