Document 129-2019-п, valid, current version — Adoption on February 27, 2019
( Last event — Entry into force, gone February 28, 2019. Take a look at the history? )

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 27 лютого 2019 р. № 129
Київ

Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Відповідно до частини восьмої статті 23 та частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки на 2019 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподіл деяких видатків шляхом:

зменшення обсягу видатків розвитку за програмою 2211220 “Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами” на 50052,5 тис. гривень та збільшення обсягу видатків за програмою 2201170 “Здійснення методичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності навчальних закладів, забезпечення діяльності експертних рад з питань проведення експертизи дисертацій” на 50052,5 тис. гривень, у тому числі видатки споживання - 850 тис. гривень, видатки розвитку - 49202,5 тис. гривень;

зменшення обсягу видатків споживання за програмою 2211220 “Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами” на 74022,4 тис. гривень та збільшення обсягу видатків розвитку за такою програмою на 74022,4 тис. гривень згідно з додатком 1.

2. Відповідно до частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України здійснити розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році згідно з додатком 2.

3. Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України затвердити Порядок використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що додається.

4. Внести до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 19, ст. 531, № 94, ст. 2852; 2018 р., № 19, ст. 638), зміни, що додаються.

5. Обласним державним адміністраціям розподілити у тижневий строк обсяг субвенції, передбачений додатками 1 і 2, між обласним бюджетом, бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад відповідно до вимог, визначених у Порядку та умовах надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.

6. Забезпечити:

Міністерству освіти і науки - погодження перерозподілу видатків та розподілу обсягу субвенції, передбачених пунктами 1 і 2 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;

Міністерству фінансів - внесення після зазначеного погодження відповідних змін до розпису державного бюджету.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73




Додаток 1
до постанови Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

ПЕРЕРОЗПОДІЛ
обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році

тис. гривень

Код бюджету

Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці

Обсяг субвенції (загальний фонд)

зменшення обсягу видатків

збільшення обсягу видатків

(видатки споживання)

(видатки розвитку)

02100000000

Обласний бюджет Вінницької області

1966,5

1966,5

03100000000

Обласний бюджет Волинської області

2837,7

2837,7

04100000000

Обласний бюджет Дніпропетровської області

4636,1

4636,1

05100000000

Обласний бюджет Донецької області

1033

1033

06100000000

Обласний бюджет Житомирської області

3229,7

3229,7

07100000000

Обласний бюджет Закарпатської області

3820,9

3820,9

08100000000

Обласний бюджет Запорізької області

7162,7

7162,7

09100000000

Обласний бюджет Івано-Франківської області

2395,9

2395,9

10100000000

Обласний бюджет Київської області

5320,7

5320,7

11100000000

Обласний бюджет Кіровоградської області

3914,3

3914,3

12100000000

Обласний бюджет Луганської області

1375,3

1375,3

13100000000

Обласний бюджет Львівської області

2731,9

2731,9

14100000000

Обласний бюджет Миколаївської області

1076,6

1076,6

15100000000

Обласний бюджет Одеської області

3901,8

3901,8

16100000000

Обласний бюджет Полтавської області

3397,8

3397,8

17100000000

Обласний бюджет Рівненської області

3248,4

3248,4

18100000000

Обласний бюджет Сумської області

1331,5

1331,5

19100000000

Обласний бюджет Тернопільської області

1655,3

1655,3

20100000000

Обласний бюджет Харківської області

3304,4

3304,4

21100000000

Обласний бюджет Херсонської області

2551,4

2551,4

22100000000

Обласний бюджет Хмельницької області

3217,3

3217,3

23100000000

Обласний бюджет Черкаської області

1667,8

1667,8

24100000000

Обласний бюджет Чернівецької області

2190,5

2190,5

25100000000

Обласний бюджет Чернігівської області

1767,3

1767,3

26000000000

Міський бюджет м. Києва

4287,6

4287,6


Усього


74 022,4

74 022,4


Додаток 2
до постанови Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

РОЗПОДІЛ
обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році

тис. гривень

Код бюджету

Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці

Обсяг субвенції (загальний фонд)

підтримка осіб з особливими освітніми потребами

оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів

у закладах дошкільної освіти

у закладах професійної (професійно-технічної) освіти

(видатки споживання)

(видатки розвитку)

(видатки розвитку)

(видатки розвитку)

02100000000

Обласний бюджет Вінницької області

902

492


2600

03100000000

Обласний бюджет Волинської області

561

306

637

1200

04100000000

Обласний бюджет Дніпропетровської області

704

384

3 095,7

3600

05100000000

Обласний бюджет Донецької області

825

450

3 465,1

400

06100000000

Обласний бюджет Житомирської області

1155

630

980,9

200

07100000000

Обласний бюджет Закарпатської області

627

342

114,7

1200

08100000000

Обласний бюджет Запорізької області

1551

846

1 477,8

1600

09100000000

Обласний бюджет Івано-Франківської області

748

408

713,4

1200

10100000000

Обласний бюджет Київської області

2959

1 614


1200

11100000000

Обласний бюджет Кіровоградської області

330

180

305,7

400

12100000000

Обласний бюджет Луганської області

484

264

114,6

400

13100000000

Обласний бюджет Львівської області

2717

1482

637

1000

14100000000

Обласний бюджет Миколаївської області

484

264

267,5

1600

15100000000

Обласний бюджет Одеської області

979

534

1 414,1

3400

16100000000

Обласний бюджет Полтавської області

968

528

1 872,7

3200

17100000000

Обласний бюджет Рівненської області

671

366

152,9

3000

18100000000

Обласний бюджет Сумської області

253

138

1 184,8

200

19100000000

Обласний бюджет Тернопільської області

286

156


1000

20100000000

Обласний бюджет Харківської області

1254

684

2 089,3

2000

21100000000

Обласний бюджет Херсонської області

231

126

1 133,8

1600

22100000000

Обласний бюджет Хмельницької області

1826

996

726,1

800

23100000000

Обласний бюджет Черкаської області

539

294

1 477,8

1000

24100000000

Обласний бюджет Чернівецької області

880

480

815,3

800

25100000000

Обласний бюджет Чернігівської області

330

180

178,3

2600

26000000000

Міський бюджет м. Києва

1826

996

2 000,1

2800


Усього


24 090

13 140

24 854,6

39 000


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

ПОРЯДОК
використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

1. Цей Порядок визначає механізм використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті МОН за програмою 2201170 “Здійснення методичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності навчальних закладів, забезпечення діяльності експертних рад з питань проведення експертизи дисертацій” на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (далі - бюджетні кошти).

2. Головним розпорядником бюджетних коштів є МОН, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальними виконавцями бюджетної програми - державні наукові установи “Інститут модернізації змісту освіти”, “Інститут освітньої аналітики”.

3. Бюджетні кошти спрямовуються:

1) державній науковій установі “Інститут модернізації змісту освіти” на закупівлю комплектів методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами згідно із затвердженими МОН їх технічними характеристиками з урахуванням прогнозованої кількості інклюзивно-ресурсних центрів;

2) державній науковій установі “Інститут освітньої аналітики” на забезпечення функціонування та технічне адміністрування системи автоматизованої роботи інклюзивно-ресурсних центрів, у тому числі на придбання обладнання, необхідного для роботи системи та її обслуговування (технічна підтримка, оплата послуг, пов’язаних із захистом інформації, обслуговуванням системи тощо), придбання послуг з проведення державної експертизи у сфері технічного захисту інформації. Власником зазначеної системи, а також виключних майнових та інтелектуальних прав на її програмне забезпечення є держава в особі МОН.

4. Бюджетні кошти використовуються у межах відповідних бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України на відповідний рік, з урахуванням необхідності виконання взятих на облік в органах Казначейства бюджетних зобов’язань минулих років та у разі їх відповідності паспорту бюджетної програми.

5. Закупівля товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти здійснюється в установленому законом порядку.

6. Попередня оплата товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.

7. Остаточний розрахунок здійснюється розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня на підставі актів приймання-передачі поставлених товарів, виконаних робіт і наданих послуг.

8. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються у порядку, встановленому законодавством.

9. Розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня надсилає щомісяця до 20 числа наступного періоду МОН інформацію про використання бюджетних коштів для узагальнення і подання відомостей Мінфіну до 30 числа зазначеного періоду.

10. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності, звітів про використання бюджетних коштів, а також контроль за цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів здійснюються в установленому законодавством порядку.



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

1. У пункті 3 слова “які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти (крім шкіл-інтернатів, спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів), санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) та навчально-реабілітаційних центрів)” замінити словами “які здобувають освіту в закладах дошкільної освіти (крім закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, будинків дитини, закладів дошкільної освіти (дитячих будинків) інтернатного типу), закладах загальної середньої освіти (крім спеціальних шкіл, санаторних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів), закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності”.

2. Пункт 4 викласти в такій редакції:

“4. За рахунок субвенції здійснюється оплата таких видатків:

проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) (додаток 1), що визначені індивідуальною програмою розвитку, особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів дошкільної та загальної середньої освіти;

придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що дають змогу опанувати навчальну програму, для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти, в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти, в спеціальних групах закладів професійної (професійно-технічної) освіти. На придбання зазначених засобів для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів загальної середньої, дошкільної освіти, використовується не більш як 35 відсотків загального обсягу субвенції. За наявності у закладі декількох осіб з особливими освітніми потребами з однаковими порушеннями у разі потреби можлива закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для спільного користування. Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для осіб з особливими освітніми потребами затверджується наказом МОН;

оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів для надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами (придбання методичного, навчального та програмного забезпечення, предметів, матеріалів і обладнання, у тому числі довгострокового користування) відповідно до вимог, затверджених МОН.

У разі необхідності закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів під час придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для осіб з особливими освітніми потребами та методичного, навчального, програмного забезпечення, предметів, матеріалів і обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку, можуть спрямовуватися на видатки споживання.”.

3. Абзац другий пункту 5 викласти в такій редакції:

“Облдержадміністрації здійснюють розподіл субвенції між обласним бюджетом, бюджетами районів, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад пропорційно кількості осіб з особливими освітніми потребами, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов, які здобувають освіту у відповідних закладах освіти; а на оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів - пропорційно кількості інклюзивно-ресурсних центрів, які утворені (або які планується утворити у 2019 році) та які не отримали кошти на оснащення кабінетів у 2018 році.”.

4. У пункті 6:

1) абзаци третій і четвертий викласти в такій редакції:

“Додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) проводяться (надаються) фахівцями (із числа працівників закладу освіти та у разі потреби - додатково залученими фахівцями), з якими заклад освіти або відповідний орган управління освітою укладають цивільно-правові договори (додаток 3). Перелік фахівців, які можуть проводити (надавати) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги), визначено у додатку 5.

Оплата праці зазначених фахівців за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1699; 2005 р., № 40, ст. 2544), підвищеними на 20 відсотків за роботу з особами з особливими освітніми потребами.”;

2) в абзаці шостому слова “корекційно-розвиткові заняття (послуги)” і “корекційно-розвиткових занять (послуг)” замінити відповідно словами “додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги)” і “додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг)”.

5. Доповнити Порядок та умови пунктом 11 такого змісту:

“11. Залишки субвенції на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції, зокрема на закупівлю обладнання для створення та оснащення ресурсних кімнат у закладах освіти, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов.”.

6. У додатках до Порядку та умов:

1) назву додатка 1 викласти в такій редакції:

“ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) для осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти”;

2) додаток 2 викласти в такій редакції:


“Додаток 2
до Порядку та умов
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129)

ІНФОРМАЦІЯ
щодо використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за ___ квартал 20___року

Регіон

Обсяг субвенції*, тис. гривень

Кількість осіб з особливими освітніми потребами

Обсяг видатків, використаних на проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг), тис. гривень

Обсяг видатків, використаних на придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, тис. гривень

Обсяг видатків, використаних на оснащення інклюзивно-ресурсних центрів, тис. гривень

в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти

у спеціальних класах закладів загальної середньої освіти

в інклюзив них групах закладів дошкільної освіти

у спеціальних групах закладів професійної (професійно-технічної) освіти

в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти

в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти

в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти

у спеціальних класах закладів загальної середньої освіти

у інклюзивних групах закладів дошкільної освіти

у спеціальних групах закладів професійної (професійно-технічної) освіти

____________
* Зазначається обсяг субвенції, що перерахований органами Казначейства на рахунки відповідних бюджетів за звітний період. Інформація за другий (і наступний) квартал включає дані з урахуванням попереднього періоду.”;

3) у додатку 3:

у назві та тексті додатка слова “корекційно-розвиткове заняття (послуга)” в усіх відмінках і формах числа замінити словами “психолого-педагогічне і корекційно-розвиткове заняття (послуга)” у відповідному відмінку і числі;

у пункті 1 слова “учнем (учнями)” і “учня” замінити відповідно словами “особою (особами) з особливими освітніми потребами” і “особи (осіб) з особливими освітніми потребами”, а слова “для учнів інклюзивних класів або робочого навчального плану класу (індивідуального навчального плану учня) для учнів спеціальних класів” - словами “особи з особливими освітніми потребами”;

у пункті 6:

у підпунктах 1 і 3 слова “учня (учнів)” замінити словами “особи (осіб) з особливими освітніми потребами”;

у підпункті 2 слова “для учнів інклюзивних класів, для учнів спеціальних класів - робочого навчального плану класу (індивідуального навчального плану учня)” замінити словами “осіб з особливими освітніми потребами”;

у тексті додатка слова “заклад загальної середньої освіти” в усіх відмінках замінити словами “заклад освіти” у відповідному відмінку;

4) у додатку 4:

у назві та тексті додатка слова “корекційно-розвиткове заняття (послуга)” в усіх відмінках і формах числа замінити словами “психолого-педагогічне і корекційно-розвиткове заняття (послуга)” у відповідному відмінку і числі;

слова “заклад загальної середньої освіти” і “закладу загальної середньої освіти” замінити відповідно словами “заклад освіти” і “закладу освіти”.

7. Доповнити Порядок та умови додатком 5 такого змісту:


“Додаток 5
до Порядку та умов

ПЕРЕЛІК ФАХІВЦІВ,
які проводять (надають) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) з особами з особливими освітніми потребами у закладах освіти

Фахівці, що здобули відповідний ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) у галузі знань:

01 Освіта/Педагогіка за спеціальностями:

012 Дошкільна освіта

013 Початкова освіта

016 Спеціальна освіта

017 Фізична культура і спорт

02 Культура і мистецтво:

024 Хореографія

025 Музичне мистецтво

05 Соціальні та поведінкові науки за спеціальністю:

053 Психологія

22 Охорона здоров’я за спеціальністю:

227 Фізична терапія, ерготерапія

Та/або фахівці, що мають професійну кваліфікацію:

2229.2 Ерготерапевт

2229.2 Лікар з лікувальної фізкультури

2229.2 Лікар з лікувальної фізкультури та спортивної медицини

2331 Вчителі початкової школи

2332 Вихователі дошкільних закладів

2340 Вчитель з корекційної освіти

2340 Вчитель-дефектолог

2340 Вчитель-логопед

2340 Вчитель-реабілітолог

2445.2 Практичний психолог

2445.2 Психолог

3226 Інструктор з трудової адаптації

3226 Інструктор з трудової терапії

3226 Фахівець з фізичної реабілітації”.



on top