Документ 481/95-ВР, чинний, поточна редакція — Редакція від 06.08.2019, підстава - 2639-VIII


{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002; із змінами, внесеними згідно із Законами № 2189-IV від 18.11.2004, № 2505-IV від 25.03.2005, № 5503-VI від 20.11.2012, № 2628-VIII від 23.11.2018}

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання спирту, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), для фізичних осіб - суб'єктів господарювання - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002; із змінами, внесеними згідно із Законом № 3205-VI від 07.04.2011}

До заяви додаються документ, що підтверджує право користування цим приміщенням, та довідка про відповідність місця зберігання спирту вимогам, встановленим центральним органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002; із змінами, внесеними згідно із Законами № 5463-VI від 16.10.2012, № 1638-VII від 12.08.2014}

Довідка про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру видається суб'єкту господарювання протягом п'яти календарних днів від дати подання заяви. Ведення Єдиного реєстру та видача довідок про внесення місць зберігання спирту до Єдиного реєстру здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України. Органи влади забезпечують вільний доступ до відомостей, які містяться в Єдиному реєстрі.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Виключення місць зберігання з Єдиного реєстру здійснюється органом доходів і зборів, який вносив його до Єдиного реєстру, на підставі письмової заяви суб'єкта господарювання, що був заявником такого місця зберігання спирту, або у разі анулювання ліцензії, виданої такому суб'єкту господарювання відповідно до цього Закону, шляхом прийняття відповідного письмового розпорядження не раніше ніж через 10 робочих днів з моменту виникнення передбачених цим Законом підстав.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Орган доходів і зборів повинен видати суб'єкту господарювання, що був заявником, засвідчену копію письмового розпорядження про виключення місця зберігання спирту з Єдиного реєстру протягом трьох робочих днів з моменту його прийняття.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Орган доходів і зборів за місцем розташування акцизного складу призначає свого представника (представників) на такому складі.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 2189-IV від 18.11.2004}

Копія рішення про призначення представника (представників) органу доходів і зборів у день прийняття такого рішення надсилається власнику акцизного складу.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 2189-IV від 18.11.2004}

Представник (представники) органу доходів і зборів здійснює (здійснюють) постійний безпосередній контроль за дотриманням встановленого порядку відпуску спирту етилового та сплати акцизного податку з нього.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 2189-IV від 18.11.2004}

Порядок роботи представників органу доходів і зборів на акцизному складі встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. При цьому розпорядок роботи представників органу доходів і зборів повинен відповідати режиму роботи акцизного складу, встановленому його власником.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 2189-IV від 18.11.2004; із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012}

Виробництво дистиляту виноградного спиртового і спирту-сирцю плодового здійснюється суб'єктами господарювання за наявності ліцензій незалежно від форми власності з правом реалізації як сировини іншим суб'єктам господарювання, які мають ліцензії на виробництво спирту етилового, спирту етилового ректифікованого виноградного або спирту етилового ректифікованого плодового.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Малі виробництва виноробної продукції здійснюють виробництво та розлив у споживчу тару вин виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв медових з виноматеріалів виключно власного виробництва (не придбаних), отриманих шляхом переробки плодів, ягід, винограду, меду власного виробництва.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 2360-VIII від 20.03.2018}

Нові марки вин виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв медових малих виробництв виноробної продукції затверджує керівник суб’єкта господарювання на підставі висновку Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості та/або дегустаційної комісії профільної наукової установи, та/або дегустаційної комісії галузевої громадської спілки, що діють відповідно до порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави.

{Статтю 2 доповнено частиною згідно із Законом № 2360-VIII від 20.03.2018}

Виробництво пального здійснюється суб’єктами господарювання незалежно від форми власності за умови наявності ліцензії на право виробництва пального.

{Статтю 2 доповнено частиною двадцять першою згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

{Стаття 2 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Стаття 2-1. Порядок ведення Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок

Обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, що відноситься до товарної підкатегорії 8478 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (обладнання для підготовки або обробки тютюну), яке імпортується на митну територію України, зберігається та використовується на митній території України, підлягає внесенню до Єдиного реєстру обладнання.

Відомості про обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок включаються до Єдиного реєстру обладнання на підставі відомостей, що надаються суб’єктами господарювання центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

В Єдиному реєстрі обладнання повинні міститися відомості про:

суб’єкта господарювання, який здійснив ввезення обладнання або є власником обладнання: для юридичних осіб - повне найменування, місцезнаходження, код Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), для фізичних осіб - суб’єктів господарювання - прізвище, ім’я, по батькові, місце реєстрації, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті);

суб’єкта господарювання, який здійснює зберігання або використання обладнання (у разі передачі обладнання на зберігання чи в користування іншим суб’єктам господарювання): для юридичних осіб - повне найменування, місцезнаходження, код Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), для фізичних осіб - суб’єктів господарювання - прізвище, ім’я, по батькові, місце реєстрації, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті);

підставу ввезення обладнання на митну територію України або набуття права власності на обладнання;

модель та серійний номер обладнання;

місцезнаходження обладнання;

дату включення обладнання до Єдиного реєстру обладнання;

дату внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання;

підставу та дату виключення обладнання з Єдиного реєстру обладнання.

Внесення даних до Єдиного реєстру обладнання здійснюється на підставі письмової заяви суб’єкта господарювання - імпортера або власника обладнання. До заяви додається документ, що підтверджує ввезення обладнання на митну територію України або право власності на обладнання.

Заява подається не пізніше 10 робочих днів з дня завершення митного оформлення обладнання, ввезеного на митну територію України, або набуття права власності на обладнання.

У разі зміни будь-яких відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, крім змін, пов’язаних із зміною права власності на обладнання, суб’єкт господарювання, за заявою якого відповідне обладнання внесено до Єдиного реєстру обладнання, має подати до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, заяву про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання.

Заява про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, подається не пізніше 10 робочих днів з дня зміни таких відомостей. Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, несе заявник.

У разі переходу права власності або знищення обладнання таке обладнання підлягає виключенню з Єдиного реєстру обладнання. Заява про виключення подається не пізніше 10 робочих днів з дня настання однієї з подій, зазначених у цій частині, суб’єктом господарювання, за заявою якого відповідне обладнання внесено до Єдиного реєстру обладнання. До заяви додаються документи, що підтверджують перехід права власності або знищення обладнання.

Форми заяв про внесення обладнання до Єдиного реєстру обладнання, про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, про виключення обладнання з Єдиного реєстру обладнання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Ведення Єдиного реєстру обладнання та надання відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, забезпечує вільний та безоплатний доступ до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання.

Відомості, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, надаються у вигляді витягу з Єдиного реєстру обладнання. Витяг з Єдиного реєстру обладнання видається юридичній особі або фізичній особі - підприємцю, органам державної влади (посадовим особам) за письмовим запитом протягом двох робочих днів з дня подання такого запиту.

Форма витягу з Єдиного реєстру обладнання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

{Закон доповнено статтею 2-1 згідно із Законом № 1638-VII від 12.08.2014}

Стаття 2-2. Вимоги до матеріально-технічної бази малих виробництв виноробної продукції

Матеріально-технічна база малого виробництва виноробної продукції включає:

земельні ділянки, що належать суб’єкту господарювання на підставі будь-якого речового права, визначеного законодавством України, на яких суб’єкт господарювання вирощує плоди, ягоди, виноград, а також розміщує товарну пасіку;

відокремлені нежитлові приміщення (цехи, підвали, ангари), призначені для здійснення господарської діяльності, що належать суб’єкту господарювання на підставі будь-якого речового права, визначеного законодавством України;

власну або залучену на договірних засадах акредитовану відповідно до законодавства лабораторію для проведення робіт з перевірки якості та безпечності вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових;

обладнання для виробництва та розливу в споживчу тару вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових, а саме забезпечення:

зважування плодів, ягід, винограду, меду;

подрібнення, пресування плодів, ягід, винограду;

відстоювання сусла з плодів, ягід, винограду, меду;

бродіння сусла з плодів, ягід, винограду, меду;

обробки виноматеріалів плодово-ягідних, виноградних, медових;

зберігання або витримки виноматеріалів плодово-ягідних, виноградних, напоїв медових;

розливу вин плодово-ягідних, виноградних, напоїв медових у споживчу тару;

контролю температури на етапах виробництва та зберігання;

санітарної обробки технологічного обладнання, винопроводів та інвентарю згідно з вимогами законодавства.

Переробку плодів, ягід, винограду, виготовлення, зберігання та обробку виноматеріалів плодово-ягідних, виноградних та/або медових проводять з використанням типового обладнання і технологічних ємностей, виготовлених із корозійностійких матеріалів, відповідно до вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".

Вимоги до матеріально-технічної бази малих виробництв виноробної продукції визначаються цим Законом.

Форма декларації, порядок її подання та реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.

{Закон доповнено статтею 2-2 згідно із Законом № 2360-VIII від 20.03.2018}

Стаття 3. Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і пального

{Назва статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів видаються, призупиняються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Ліцензії на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією видаються лише тим суб’єктам господарювання, які мають повний технологічний цикл виробництва, включаючи викурку і витримку. Суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією, має право здійснювати оптову торгівлю спиртом коньячним і плодовим та зерновим дистилятом без отримання окремої ліцензії на таку оптову торгівлю.

{Частина перша статті 3 в редакції Законів № 1685-III від 20.04.2000, № 3032-III від 07.02.2002, № 797-VI від 25.12.2008; із змінами, внесеними згідно із Законами № 1389-VI від 21.05.2009, № 3232-VI від 19.04.2011, № 5503-VI від 20.11.2012, № 1638-VII від 12.08.2014, № 2628-VIII від 23.11.2018}

Суб’єкт господарювання, який отримав ліцензію на виробництво алкогольних напоїв (вин виноградних, вин плодово-ягідних або напоїв медових) та виробляє їх з виноматеріалів (виноградних, плодово-ягідних або медових) виключно власного виробництва (не придбаних), має право здійснювати оптову торгівлю зазначеними алкогольними напоями без отримання окремої ліцензії на таку оптову торгівлю.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 1534-VIII від 20.09.2016}

Ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу видаються суб'єктам господарювання - юридичним особам, а на виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів - усім суб'єктам господарювання.

{Частина статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3032-III від 07.02.2002, № 2628-VIII від 23.11.2018}

Ліцензії на виробництво тютюнових виробів видаються лише суб'єктам господарювання, які мають повний технологічний цикл виробництва тютюнових виробів, включаючи виготовлення тютюнової суміші, сигаретні цехи. Для суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на виробництво тютюнових виробів у порядку, визначеному законом, але не здійснюють повного циклу виробництва тютюнових виробів, ліцензія дійсна до кінця її строку.

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 1685-III від 20.04.2000}

Ліцензії на право виробництва пального видаються, призупиняються та анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання, до якої додаються:

копії засновницьких документів;

{Абзац другий частини статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5410-VI від 02.10.2012}

{Абзац третій частини статті 3 виключено на підставі Закону № 71-VIII від 28.12.2014}

{Абзац четвертий частини статті 3 виключено на підставі Закону № 71-VIII від 28.12.2014}

{Абзац п'ятий частини статті 3 виключено на підставі Закону № 3032-III від 07.02.2002}

{Абзац шостий частини статті 3 виключено на підставі Закону № 442-VII від 05.09.2013}

атестат виробництва, виданий центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства, а для малих виробництв виноробної продукції - зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства (крім виробництва пального);

{Абзац сьомий частини статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3032-III від 07.02.2002, № 5463-VI від 16.10.2012, № 2360-VIII від 20.03.2018, № 2628-VIII від 23.11.2018}

{Абзац восьмий частини статті 3 виключено на підставі Закону № 3032-III від 07.02.2002}

договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);

{До частини статті 3 включено абзац згідно із Законом № 2360-VIII від 20.03.2018; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

{Абзац десятий частини статті 3 виключено на підставі Закону № 71-VIII від 28.12.2014}

Для отримання ліцензії на право виробництва пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт для виробництва пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці виробництва пального, необхідних для виробництва та зберігання пального;

документ, що підтверджує акредитацію випробувальної лабораторії з визначення показників якості пального, виданий уповноваженим органом;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

технологічна документація (стандарти, регламенти, технологічні інструкції), що стосується виробництва та зберігання пального;

технічні умови щодо виробництва пального заданої якості, які повинні відповідати вимогам технічних регламентів та національним стандартам з якості пального.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018 з урахуванням змін, внесених згідно із Законом № 2725-VIII від 16.05.2019}

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право виробництва пального.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право виробництва пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання ліцензії.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

У заяві на видачу ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і пального зазначається визначена законом інформація.

{Статтю 3 доповнено новою частиною згідно із Законом № 71-VIII від 28.12.2014; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України, рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

{Частина статті 3 в редакції Закону № 3032-III від 07.02.2002; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1253-VII від 13.05.2014}

Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України, не пізніше 30 календарних днів з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.

{Частина статті 3 в редакції Закону № 3032-III від 07.02.2002}

Ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу та алкогольних напоїв видаються суб'єктам господарювання, які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу та алкогольних напоїв, за умови, що використання таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб'єкт господарювання.

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

{Частину статті 3 виключено на підставі Закону № 1638-VII від 12.08.2014}

Дія ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості.

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Дія ліцензії вважається призупиненою з моменту одержання суб'єктом господарювання відповідного письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, а її дія поновлюється з моменту зарахування відповідного чергового платежу за ліцензію до бюджету.

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб'єкта господарювання;

рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання;

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб'єктом господарювання марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту фальсифікації суб'єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів, або пального;

{Абзац шостий частини дев'ятнадцятої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;

{Частину дев'ятнадцяту статті 3 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;

{Частину дев'ятнадцяту статті 3 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

документа, який засвідчує передачу іншому суб'єкту господарювання у власність, володіння та/або користування приміщень та обладнання, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв;

{Абзац частини статті 3 виключено на підставі Закону № 1638-VII від 12.08.2014}

рішення суду про встановлення невідповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції;

{Частину тринадцяту статті 3 доповнено абзацом згідно із Законом № 2360-VIII від 20.03.2018}

рішення суду про встановлення факту переробки, виробництва та/або реалізації малим виробництвом виноробної продукції вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових із виноматеріалів, придбаних та/або отриманих шляхом переробки придбаних плодів, ягід, винограду, меду;

{Частину тринадцяту статті 3 доповнено абзацом згідно із Законом № 2360-VIII від 20.03.2018}

рішення суду про встановлення факту переробки, виробництва та/або реалізації малим виробництвом виноробної продукції вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових із використанням спирту та/або перевищення об’єму виробництва продукції, зазначеного у статті 1 цього Закону.

{Частину тринадцяту статті 3 доповнено абзацом згідно із Законом № 2360-VIII від 20.03.2018}

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб'єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб'єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов'язаних з реорганізацією суб'єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб'єкта господарювання протягом семи робочих днів видає суб'єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1983-VIII від 23.03.2017}

У разі втрати або пошкодження ліцензії орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб'єкта господарювання протягом семи робочих днів видає суб'єкту господарювання дублікат ліцензії. Строк дії дубліката ліцензії не може перевищувати строку дії, зазначеного у втраченій або пошкодженій ліцензії.

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

На виробництво спирту етилового неденатурованого, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, спирту етилового денатурованого, алкогольних напоїв та тютюнових виробів видаються окремі ліцензії на кожен вид діяльності, а в ліцензіях на виробництво алкогольних напоїв також зазначаються коди 2103 90 30 00, 2106 90, 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД залежно від виду продукції, що вироблятиметься. У ліцензії також зазначаються адреси місць провадження діяльності

{Статтю 3 доповнено частиною згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002; із змінами, внесеними згідно із Законами № 1638-VII від 12.08.2014, № 71-VIII від 28.12.2014, № 2628-VIII від 23.11.2018}

{Стаття 3 в редакції Закону № 526/97-ВР від 11.09.97, із змінами, внесеними згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002}

Стаття 4. Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і пального

{Назва статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Встановити річну плату за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного, плодового, зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, пального та для суб'єктів господарювання первинного виноробства в розмірі 780 гривень.

{Частина перша статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Ліцензії видаються терміном на п'ять років, а плата за них справляється щорічно.

Плата за ліцензії справляється до початку виробництва зазначеної продукції органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених цим Законом, і зараховується до місцевих бюджетів.

{Частина третя статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2457-VI від 08.07.2010}

За видачу дубліката ліцензії справляється плата у розмірі 780 гривень і зараховується до місцевих бюджетів.

{Частина четверта статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2457-VI від 08.07.2010}

Не дозволяється сплата за весь термін дії ліцензії.

Сплата чергового платежу за ліцензії здійснюється у розмірах, встановлених цим Законом, і справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії.

У разі зміни найменування суб’єкта господарювання у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство у заяві, яка подається до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України на видачу, зупинення дії та анулювання ліцензій, з доданим до неї платіжним документом про сплату чергового платежу за ліцензію, суб’єкт господарювання зазначає про зміну його найменування у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство.

{Статтю 4 доповнено частиною сьомою згідно із Законом № 1983-VIII від 23.03.2017}

{Стаття 4 із змінами, внесеними згідно із Законами № 775/97-ВР від 23.12.97, № 3032-III від 07.02.2002, № 849-IV від 22.05.2003, в редакції Законів № 2505-IV від 25.03.2005, № 374-V від 17.11.2006}

Стаття 5. Повідомлення про видачу, переоформлення, призупинення, анулювання ліцензії

{Назва статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 71-VIII від 28.12.2014}

Органи ліцензування, що уповноважені видавати ліцензії, зобов’язані надати контролюючому органу за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців інформацію про видані, переоформлені, призупинені або анульовані ліцензії у п’ятиденний строк з дня здійснення таких дій.

{Стаття 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002; текст статті 5 в редакцї Закону № 71-VIII від 28.12.2014}

{Статтю 6 виключено на підставі Закону № 2756-VI від 02.12.2010}

Стаття 7. Виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів на давальницьких умовах

{Назва статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Виробництво спирту етилового, коньячного і плодового  та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв на давальницьких умовах забороняється, крім виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту з давальницької сировини нерезидентами за умови повного вивезення готової продукції за межі митної території України.

{Частина перша статті 7 в редакції Закону № 1685-III від 20.04.2000, із змінами, внесеними згідно із Законами № 3032-III від 07.02.2002, № 2628-VIII від 23.11.2018}

Переробка спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, виноматеріалів на давальницьких умовах на алкогольні напої та їх взаємний натуральний обмін забороняються.

{Частина друга статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3032-III від 07.02.2002, № 2628-VIII від 23.11.2018}

Виробництво тютюнових виробів з давальницької сировини в Україні та вивезення за межі митної території України давальницької сировини для виробництва тютюнових виробів забороняються.

{Частина третя статті 7 в редакції Закону № 3032-III від 07.02.2002}

Переробка на давальницьких умовах винограду, плодів, ягід на виноматеріали дозволяється і здійснюється відповідно до чинного законодавства.

{Стаття 7 в редакції Законів № 361/96-ВР від 12.09.96, № 526/97-ВР від 11.09.97, із змінами, внесеними згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002 - щодо набуття чинності змін див. пункт 4 Прикінцевих положень}

Стаття 7-1. Особливості відпуску та отримання спирту етилового для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини

Відпуск спирту етилового його виробниками та отримання спирту етилового суб’єктами господарювання, які використовують його для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, включеної до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини, здійснюється за умови внесення таких суб’єктів господарювання до Електронного реєстру суб’єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини (далі - Електронний реєстр).

Ведення Електронного реєстру здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Для включення до Електронного реєстру суб’єкт господарювання подає заяву, до якої додаються:

копії документів, що підтверджують наявність власних та/або орендованих приміщень та технологічного обладнання для виробництва продукції з використанням спирту етилового;

копії технічної документації (технічні регламенти, стандарти, технічні умови на продукцію, що виробляється з використанням спирту етилового);

копії технологічних інструкцій (рецептур) на всю номенклатуру продукції, що виробляється з використанням спирту етилового;

перелік технологічного обладнання, що забезпечує виробництво продукції з використанням спирту етилового.

Включення суб’єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини, до Електронного реєстру здійснюється за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, протягом 10 робочих днів з дня отримання заяви, за умови:

внесення витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, встановлених на кожному місці отримання спирту етилового, та витратомірів-лічильників обсягу виробленої продукції, встановлених на кожному місці відпуску продукції, до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;

кількості працюючих не менше 10 осіб;

відсутності податкового боргу на момент прийняття рішення про включення до Електронного реєстру;

внесення місць зберігання спирту до Єдиного реєстру місць зберігання спирту.

Виключення суб’єктів господарювання з Електронного реєстру здійснюється за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, протягом 10 робочих днів на підставі:

заяви суб’єкта господарювання;

виявлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, доданих до заяви на включення до Електронного реєстру;

виявлення факту передачі заявником іншій особі у власність або користування приміщень чи обладнання, що забезпечують виробництво продукції з використанням спирту етилового;

виявлення факту відсутності встановлених витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового та витратомірів-лічильників обсягу виробленої продукції, а також відсутності їх повірки та/або оцінки відповідності;

неподання до п’яти календарних днів поспіль та більше чотирьох разів протягом календарного року даних про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг продукції, виробленої з його використанням.

У разі внесення змін до документів, копії яких додавалися до заяви на включення до Електронного реєстру, суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня їх внесення повідомити про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

{Розділ II доповнено статтею 7-1 згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Розділ III
АТЕСТАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА, ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ

Стаття 8. Атестація виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів

{Назва статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}

Суб'єкти господарювання, виробничі цехи, дільниці, лабораторії та інші структурні підрозділи, які здійснюють виробництво і контроль за виробництвом спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, крім малих виробництв виноробної продукції, та тютюнових виробів, підлягають обов'язковій атестації на відповідність вимогам, що встановлені чинними законодавчими актами України щодо забезпечення життя та здоров'я людей, охорони навколишнього природного середовища, повного технологічного циклу виробництва коньяку, алкогольних напоїв за коньячною технологією і тютюнових виробів, а також відповідність санітарним, пожежним, екологічним нормам і правилам.



вгору