Про утворення Державного департаменту з усиновлення та захисту прав дитини
Постанова Кабінету Міністрів України; Положення від 25.03.2006367
Документ 367-2006-п, втратив чинність, поточна редакція — Втрата чинності від 18.04.2011, підстава - 346-2011-п


 
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
 
П О С Т А Н О В А
від 25 березня 2006 р. N 367
Київ
 
{ Постанова втратила чинність одночасно з набранням чинності Указом Президента ( 389/2011 ) на підставі Постанови КМ N 346 ( 346-2011-п ) від 28.03.2011 }
 
Про утворення Державного департаменту
з усиновлення та захисту прав дитини
 
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1068 ( 1068-2007-п ) від 30.08.2007 N 1134 ( 1134-2007-п ) від 19.09.2007 N 905 ( 905-2008-п ) від 08.10.2008 N 464 ( 464-2009-п ) від 13.05.2009 }

 
     Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
 
     1. Утворити у складі Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини як урядовий орган державного управління.
 
     2. Затвердити Положення про Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини, що додається.

 
{ Пункт 3 втратив чинність на підставі Постанови КМ N 464 ( 464-2009-п ) від 13.05.2009 }

 
     4. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 30 березня 1996 р. N 380 ( 380-96-п ) "Питання Центру по усиновленню дітей при Міністерстві освіти" (ЗП України, 1996 р., N 10, ст. 278).
 
     5. Взяти до відома, що Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини розміщується по вул. Десятинній, 14, у м. Києві.
 
     6. Міністерству освіти і науки:
 
     здійснити в установленому порядку заходи щодо ліквідації Центру з усиновлення дітей при Міністерстві освіти і науки;
 
     разом з Міністерством у справах сім'ї, молоді та спорту у тижневий строк вирішити питання передачі документації (електронні та паперові носії) від Центру з усиновлення дітей при Міністерстві освіти і науки до Державного департаменту з усиновлення та захисту прав дитини.
 
     7. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування.

 
     Прем'єр-міністр України                            Ю.ЄХАНУРОВ 
     Інд. 28

 
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2006 р. N 367
 
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент
з усиновлення та захисту прав дитини
 
{ У тексті Положення слово "неповнолітніх" замінено словом "дітей" згідно з Постановою КМ N 1134 ( 1134-2007-п ) від 19.09.2007 }

 
     1. Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини (далі - Департамент) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінсім'ямолодьспорту та йому підпорядковується.
 
     2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінсім'ямолодьспорту, а також цим Положенням.
 
     3. Основними завданнями Департаменту є:
 
     участь у межах своєї компетенції у формуванні та реалізації державної політики з питань дітей і сім'ї;
 
     здійснення заходів щодо забезпечення захисту прав, свобод та інтересів дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
 
     координація діяльності органів і служб у справах дітей, пов'язаної з усиновленням дітей, опікою, піклуванням, їх влаштуванням у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім'ї;
 
     узагальнення практики застосування законодавства з питань усиновлення дітей, опіки, піклування, влаштування їх у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім'ї, запобігання дитячій бездоглядності і безпритульності, захисту прав, свобод та інтересів дітей, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення;
 
     сприяння виконанню Україною зобов'язань, передбачених Конвенцією ООН про права дитини ( 995_021 ) та іншими міжнародними договорами України з питань захисту прав дитини, усиновлення, опіки і піклування.
 
     4. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
 
     1) координує діяльність органів і служб у справах дітей, пов'язану з усиновленням дітей, опікою, піклуванням, влаштуванням їх у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім'ї, запобіганням дитячій бездоглядності і безпритульності, захистом прав, свобод та інтересів дітей;
 
     2) формує банк даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також про кандидатів в усиновлювачі, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів;
 
     3) виконує контрольно-наглядові функції щодо захисту прав, свобод та інтересів дітей, їх усиновлення, опіки, піклування, влаштування у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім'ї, а також їх утримання та виховання у закладах соціального захисту;
 
     4) вживає відповідних заходів у разі порушення законодавства з питань захисту прав, свобод та інтересів дітей;
 
     5) здійснює методичне забезпечення діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також з питань встановлення опіки і піклування над такими дітьми та їх усиновлення, застосування інших передбачених законодавством форм влаштування дітей;
 
     6) розробляє та здійснює заходи щодо забезпечення захисту прав, свобод та інтересів дітей;
 
     7) взаємодіє у процесі виконання покладених на нього завдань з центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування;
 
     8) надає іноземцям та громадянам України, які проживають за межами України, - кандидатам в усиновлювачі в установленому порядку інформацію про дітей, що можуть бути усиновлені;
 
     9) веде облік іноземців та громадян України, які проживають за межами України, - кандидатів в усиновлювачі та дітей, усиновлених ними;
 
     10) направляє іноземців та громадян України, які проживають за межами України, - кандидатів в усиновлювачі до органу опіки і піклування для організації знайомства з дитиною за місцем її проживання;
 
     11) видає іноземцям та громадянам України, які проживають за межами України, - кандидатам в усиновлювачі висновок про згоду на усиновлення дитини для подання до суду;
 
     12) готує разом із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади щорічну державну доповідь про становище дітей в Україні;
 
     13) вносить пропозиції:
 
     Держкомстату - щодо удосконалення системи ведення обліку та звітності з питань, що належать до компетенції Департаменту;
 
     Мінсім'ямолодьспорту - щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників служб у справах дітей, спеціальних установ для дітей, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, а також навчання кандидатів в усиновлювачі, опікунів, піклувальників, прийомних батьків та батьків-вихователів;
 
     14) забезпечує співробітництво центральних органів виконавчої влади з Дитячим фондом ООН, контролює виконання в Україні програм, які підтримуються зазначеним Фондом;
 
     15) бере участь у проведенні через засоби масової інформації інформаційно-роз'яснювальної роботи із захисту прав, свобод та інтересів дітей, оприлюднює інформаційно-довідкові матеріали із зазначених питань;
 
     16) виконує інші функції.
 
     5. Департамент має право:
 
     перевіряти умови утримання і виховання дітей у закладах соціального захисту, спеціальних установах для дітей, у дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях, в сім'ях усиновителів, опікунів, піклувальників;
 
     залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівництва), відповідних структурних підрозділів Мінсім'ямолодьспорту для розгляду питань, що належать до його компетенції;
 
     одержувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування статистичні дані та матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
 
     визначати разом з органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва і Севастополя потребу у створенні дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, закладів соціального захисту дітей;
 
     скликати та проводити наради, семінари, конференції з питань, що належать до компетенції Департаменту, та готувати матеріали для їх проведення;
 
     видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.
 
     6. Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра у справах сім'ї, молоді та спорту.
 
     Директор Департаменту є членом колегії Мінсім'ямолодьспорту.
 
     7. Директор Департаменту має трьох заступників, у тому числі одного першого, яких призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра у справах сім'ї, молоді та спорту, погодженим з директором Департаменту.
 
     8. Директор Департаменту:
 
     здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром у справах сім'ї, молоді та спорту за виконання покладених на Департамент завдань;
 
     призначає на посаду та звільняє з посади керівників структурних підрозділів, інших працівників Департаменту, крім своїх заступників;
 
     розподіляє обов'язки між своїми заступниками;
 
     визначає ступінь відповідальності своїх заступників та керівників структурних підрозділів Департаменту;
 
     притягає до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Департаменту, крім своїх заступників;
 
     підписує видані Департаментом накази, організовує перевірку їх виконання;
 
     затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту;
 
     здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Положенням.
 
     9. У Департаменті може утворюватися колегія у складі директора Департаменту, його заступників і керівників структурних підрозділів. У разі потреби до складу колегії можуть бути включені інші особи.
 
     Персональний склад колегії затверджує Міністр у справах сім'ї, молоді та спорту.
 
     Рішення колегії проводяться в життя наказами Департаменту.
 
     10. Граничну чисельність працівників Департаменту за поданням його директора затверджує Міністр у справах сім'ї, молоді та спорту в межах граничної чисельності працівників Мінсім'ямолодьспорту.
 
     11. Структуру Департаменту затверджує його директор за погодженням з Міністром у справах сім'ї, молоді та спорту.
 
     12. Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджує його директор за погодженням з Міністром у справах сім'ї, молоді та спорту та Мінфіном.
 
     13. Департамент утримується за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінсім'ямолодьспорту.
 
     14. Умови оплати праці працівників Департаменту визначає Кабінет Міністрів України.
 
     15. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

 
{ Зміни, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України втратили чинність на підставі Постанови КМ N 464 ( 464-2009-п ) від 13.05.2009 }



вгору