Про затвердження плану заходів щодо створення мережі екзаменаційних центрів на період до 2030 року
1. Затвердити план заходів щодо створення мережі екзаменаційних центрів на період до 2030 року, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади:
забезпечити виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням;
подавати щороку до 15 січня Міністерству освіти і науки інформацію про стан виконання зазначеного плану заходів для її узагальнення та подання до 15 лютого Кабінетові Міністрів України.
ПЛАН
заходів щодо створення мережі екзаменаційних центрів на період до 2030 року
Найменування заходу |
Строк виконання |
Відповідальні за виконання |
Очікуваний результат |
1. Розроблення та затвердження нормативно-правових актів щодо: діяльності екзаменаційних центрів |
2022 рік |
МОН
|
створено організаційні та правові умови для функціонування екзаменаційних центрів визначено перелік освітніх оцінювань для апробації діяльності екзаменаційних центрів |
процедури проведення освітніх оцінювань в екзаменаційних центрах |
2022-2023 роки |
МОН,
|
унормовано процедури проведення освітніх оцінювань з використанням комп’ютерної техніки у мережі екзаменаційних центрів |
2. Адаптація програмного забезпечення для проведення освітніх оцінювань в екзаменаційних центрах |
2023-2024 роки |
МОН,
|
оновлено програмне забезпечення для проведення в екзаменаційних центрах окремих видів освітніх оцінювань |
3. Створення базової мережі екзаменаційних центрів - відокремлених структурних підрозділів регіональних центрів оцінювання якості освіти |
2023 рік |
МОН
|
створено дев’ять екзаменаційних центрів у містах, де розташовані регіональні центри оцінювання якості освіти створено інфраструктуру для проведення освітніх оцінювань та тестування з використанням комп’ютерної техніки |
4. Розвиток мережі екзаменаційних центрів - відокремлених структурних підрозділів регіональних центрів оцінювання якості освіти шляхом їх створення в усіх обласних центрах |
2024 рік |
МОН
|
забезпечено створення 16 екзаменаційних центрів в обласних центрах, де відсутні регіональні центри оцінювання якості освіти |
5. Проведення навчання працівників екзаменаційних центрів |
2023-2024 роки |
МОН
|
забезпечено якісну фахову підготовку працівників екзаменаційних центрів |
6. Реалізація пілотного проекту організації та проведення освітніх оцінювань в екзаменаційних центрах |
2024 рік |
МОН
|
здійснено апробацію інструментів та процедур проведення окремих видів тестувань з використанням комп’ютерної техніки в екзаменаційних центрах |
7. Розроблення програмного забезпечення для розширення переліку освітніх оцінювань з використанням комп’ютерної техніки у мережі екзаменаційних центрів |
2025-2027 роки |
МОН,
|
розроблено програмне забезпечення для проведення освітніх оцінювань в екзаменаційних центрах |
8. Проведення аналізу діяльності екзаменаційних центрів, розроблення рекомендацій щодо удосконалення діяльності екзаменаційних центрів (за потреби) |
2025 рік, 2027 рік |
МОН
|
вивчено окремі аспекти функціонування екзаменаційних центрів, виконано заходи для вдосконалення їх діяльності вивчено можливості організації освітніх оцінювань з використанням комп’ютерної техніки для осіб з особливими освітніми потребами |
9. Забезпечення пілотного та основного етапів участі України в міжнародному порівняльному дослідженні якості освіти PISA-2025 у формі тестування з використанням комп’ютерної техніки у мережі екзаменаційних центрів |
2024-2025 роки |
МОН
|
забезпечено сталість використання міжнародних моніторингових досліджень для отримання даних про стан національної системи освіти, у тому числі шляхом порівняння результатів України з досягненнями систем освіти інших країн організовано участь осіб з особливими освітніми потребами у моніторинговому дослідженні |
10. Створення у разі потреби додаткових екзаменаційних центрів для обслуговування потреб великих міст, зокрема Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова |
2025-2027 роки |
МОН
|
створено умови для підвищення ефективності організації проведення оцінювань та тестувань з використанням комп’ютерної техніки відповідно до поточних потреб |
11. Забезпечення участі України у міжнародному порівняльному дослідженні якості природничо-математичної освіти TIMSS-2027 у формі тестування з використанням комп’ютерної техніки у мережі екзаменаційних центрів |
2025-2028 роки |
МОН
|
розширено інструментарій моніторингу якості освіти у сфері математики і природничих дисциплін |
12. Започаткування проведення регіональних (локальних) моніторингових досліджень якості освіти на різних її рівнях |
2027-2030 роки |
МОН
|
забезпечено використання цифрових технологій для проведення моніторингу якості освіти |
13. Розроблення та затвердження вимог (організаційних, правових, кадрових, технічних) для створення разових екзаменаційних центрів на базі закладів освіти |
2028-2030 роки |
МОН
|
створено умови для функціонування разових екзаменаційних центрів на базі закладів освіти |
14. Реалізація пілотного проекту впровадження роботи разових екзаменаційних центрів на базі закладів освіти |
2028-2030 роки |
МОН
|
здійснено апробацію інструментарію та процедур проведення освітніх оцінювань, у тому числі для окремих категорій осіб з особливими освітніми потребами, з використанням комп’ютерної техніки у разових екзаменаційних центрах на базі закладів освіти |