Закон України

“Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів”

Дата набуття чинності:
1 січня 2012 року

Закон визначає організаційно-правові особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням на території України футбольних матчів, що організовуються відповідно до національних та міжнародних вимог.

Відповідно до статті 2 Закону його дія поширюється на відносини, що виникають у зв'язку з підготовкою та проведенням на території України футбольних матчів у межах чемпіонату, першості, Кубка України та Суперкубка України серед команд професіональних клубів, а також футбольних матчів під егідою ФІФА та/або УЄФА.

Основні принципи забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів передбачені статтею 4 Закону.

Згідно статті 5 Закону футбольний матч проводиться на території спортивної споруди, призначеної для занять футболом. Кожна спортивна споруда, призначена для занять футболом, повинна відповідати таким критеріям:
  • мати розроблені та затверджені у встановленому законодавством порядку стратегію забезпечення громадського порядку та громадської безпеки, правила (інструкції) дотримання громадського порядку та громадської безпеки (у тому числі правила поведінки глядачів), план евакуації;
  • мати приміщення (не менше двох) з функцією пункту невідкладної або першої медичної допомоги з необхідним обладнанням та легким доступом з приміщень споруди і прилеглої території;
  • передбачати чіткий розподіл глядацьких місць на відокремлені частини (сектори);
  • мати відокремлену ложу для почесних гостей з окремим входом;
  • бути обладнаною системою відеоспостереження за територією споруди і прилеглими територіями, а також технічними засобами фіксації результатів відеоспостереження;
  • бути обладнаною системою громадського оповіщення;
  • бути обладнаною диспетчерським пунктом з можливістю управління системою відеоспостереження, телефонним зв'язком та системою гучного мовлення;
  • бути обладнаною інформаційними табло та стендами з правилами поведінки глядачів, планом евакуації (українською та англійською мовами);
  • передбачати шляхи проїзду спеціальної техніки, у тому числі автомобілів органів внутрішніх справ, швидкої медичної допомоги та підрозділів МНС, а також місця для їх паркування;
  • мати обладнання, необхідне для використання електронного квитка, у тому числі систему турнікетів;
  • мати кімнати зберігання або камери схову предметів, заборонених для пронесення на територію споруди, у разі їх вилучення;
  • мати приміщення для роботи міліції та окреме приміщення для тимчасового тримання правопорушників на час проведення футбольного матчу;
  • мати приміщення для роботи координаційного штабу.

Статтею 7 Закону передбачено, що забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з проведенням футбольних матчів покладається на:
  • оператора спортивної споруди (особа, яка на законних підставах здійснює діяльність з управління спортивною спорудою);
  • організатора футбольного матчу (ФІФА, УЄФА, Федерація футболу України, їх колективні члени, під егідою яких проводиться футбольний матч, а також інші організації або фізичні особи, які на законних підставах виконують функції щодо організації футбольного матчу);
  • спеціальних суб'єктів забезпечення громадського порядку та громадської безпеки (органи та підрозділи Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства надзвичайних ситуацій України);
  • футбольні клуби;
  • місцеву державну адміністрацію та орган місцевого самоврядування.

Обов’язки вищезазначених суб’єктів встановлені статтями 8 – 12 Закону.

Відповідно до статті 13 Закону оператор спортивної споруди та/або відповідний футбольний клуб створюють службу безпеки для виконання функцій із забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою і проведенням футбольних матчів. На службу безпеки спортивної споруди (футбольного клубу) покладаються такі завдання:
  • надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку та громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам;
  • інформування органів внутрішніх справ про вчинені або такі, що готуються, злочини та адміністративні правопорушення, надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень;
  • участь у рятуванні та евакуації людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі виникнення надзвичайних ситуацій або пожежі;
  • вжиття спільно з працівниками міліції передбачених законом заходів для припинення адміністративних правопорушень і злочинів;
  • ознайомлення працівників спеціальних суб'єктів забезпечення громадського порядку та громадської безпеки з планом спортивної споруди і порядком дій та евакуації глядачів у разі виникнення надзвичайної ситуації або пожежі.

Працівники служби безпеки спортивної споруди (футбольного клубу) під час проведення футбольного матчу, а також безпосередньо до і після матчу мають право:
  • у встановленому законодавством порядку здійснювати із залученням стюардів огляд глядачів під час входу на територію спортивної споруди;
  • вживати із залученням обслуговуючого персоналу оператора спортивної споруди (волонтерів, стюардів, контролерів) в межах законодавства заходів для припинення неправомірних дій глядачів. 

Статтею 14 Закону передбачено, що для виконання допоміжних функцій із забезпечення громадського порядку та громадської безпеки можуть залучатися представники обслуговуючого персоналу оператора спортивної споруди (волонтери, стюарди, контролери), суб'єкти надання охоронних послуг, що мають відповідні ліцензії (або їх працівники).

Організатор футбольного матчу, оператор спортивної споруди та футбольний клуб несуть відповідальність за забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території спортивної споруди, її трибунах, а органи внутрішніх справ - на території, прилеглій до спортивної споруди, на шляхах евакуації та в громадських місцях населеного пункту, у якому проводиться футбольний матч, якщо іншого не вимагає характер змагання або перебіг подій під час його проведення (стаття 15 Закону).

Права та обов'язки глядачів під час підготовки та проведення футбольних матчів встановлені статтею 17 Закону.

Згідно статті 18 Закону прохід на територію спортивної споруди забороняється глядачам, які:
  • не мають відповідного квитка;
  • відмовляються від огляду працівниками міліції, служби безпеки спортивної споруди (футбольного клубу) або представниками обслуговуючого персоналу спортивної споруди, який проводиться у встановленому порядку;
  • порушують встановлені правила щодо пронесення на територію спортивної споруди відповідних предметів або речовин;
  • перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння;
  • не досягли 14-річного віку і перебувають без супроводу дорослого.

Також Законом встановлена відповідальність за порушення юридичними особами вимог законодавства про забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв’язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів.
Увага! Інформація застаріла через те, що цей розділ тимчасово не оновлюється!


вгору