Документ 998-2001-п, поточна редакція — Прийняття від 09.08.2001

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 9 серпня 2001 р. N 998
Київ
Про затвердження Порядку здійснення страхових виплат, призначених у зв'язку з нещасним випадком на виробництві
та професійним захворюванням, які спричинили втрату
працездатності, особам, що виїхали за межі України

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Порядок здійснення страхових виплат, призначених у
зв'язку з нещасним випадком на виробництві та професійним
захворюванням, які спричинили втрату працездатності, особам, що
виїхали за межі України (додається).

Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 33

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2001 р. N 998
ПОРЯДОК
здійснення страхових виплат, призначених у зв'язку
з нещасним випадком на виробництві та
професійним захворюванням, які спричинили
втрату працездатності, особам,
що виїхали за межі України

1. Цей Порядок застосовується у разі, якщо міжнародними
договорами України не встановлено інші правила здійснення
страхових виплат, призначених у зв'язку з нещасним випадком на
виробництві та професійним захворюванням, які спричинили втрату
працездатності, особам, що виїхали на постійне місце проживання за
межі України (далі - потерпілий).
2. Згідно з цим Порядком можуть здійснюватися страхові
виплати, передбачені статтею 28 та призначені потерпілому
відповідно до статей 35 і 36 Закону України "Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного захворювання, які
спричинили втрату працездатності" ( 1105-14 ).
3. Фінансування витрат, пов'язаних із здійсненням страхових
виплат потерпілому, у тому числі на перерахування (переказ)
грошових сум за межі України, провадиться за рахунок коштів Фонду
соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та
професійних захворювань (далі - Фонд).
4. Для перерахування (переказу) відповідних грошових сум
потерпілий подає Фонду:
а) заяву за формою, що затверджується Фондом, із зазначенням
способу перерахування (переказу) грошових сум;
б) довідку дипломатичного представництва або консульської
установи України про постійне місце свого проживання за кордоном.
5. Страхові виплати потерпілий одержує за своїм вибором
шляхом:
а) перерахування грошових сум на його рахунок, відкритий у
банківській установі на території України;
б) перерахування грошових сум на його рахунок у кредитній
установі країни його постійного проживання за межами України;
в) поштового переказу грошових сум на адресу потерпілого в
країні його постійного проживання, якщо Україною укладено з нею
угоду про обмін поштовими грошовими переказами.
6. Страхові виплати здійснюються за умови подання потерпілим
Фонду щороку в грудні свідоцтва, яким засвідчується факт
перебування потерпілого в живих, виданого відповідно до
законодавства України дипломатичним представництвом або
консульською установою України.
Замість зазначеного свідоцтва потерпілий може подати Фонду
документ, яким засвідчується факт перебування потерпілого в живих,
виданий відповідною місцевою установою згідно із законодавством
країни проживання потерпілого і легалізований в установленому
порядку дипломатичним представництвом чи консульською установою
України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
Легалізований документ подається до Фонду разом з перекладом
його українською (російською) мовою. Переклад засвідчується в
дипломатичному представництві чи консульській установі України за
місцем постійного проживання потерпілого або в нотаріальному
порядку на території України.
У разі ненадходження зазначеного документа в установлений
термін перерахування (переказ) сум страхових виплат потерпілому
зупиняється до його надходження.
7. Перерахування (переказ) сум страхових виплат здійснюється
Фондом через уповноважений банк у валюті країни проживання
потерпілого або в доларах США за офіційним (обмінним) курсом
Національного банку на день перерахування (переказу).
Уповноважений банк за дорученням Фонду купує відповідну
іноземну валюту з метою здійснення зазначених страхових виплат.
Порядок визначення уповноваженого банку Фонд погоджує з
Національним банком та Антимонопольним комітетом.
8. Перерахування (переказ) сум страхових виплат потерпілому
починається з місяця, що настає за місяцем його від'їзду за межі
України, але не раніше ніж з дня, до якого потерпілому виплачено
відповідні суми до його від'їзду за межі України.
9. Потерпілий, ступінь втрати професійної працездатності
якому не встановлено безстроково, підлягає повторному
медико-соціальному огляду в Україні у порядку, встановленому
законодавством України.
У разі коли потерпілий не має можливості приїхати в Україну
для повторного медико-соціального огляду, встановлення йому
ступеня втрати професійної працездатності може здійснюватися
заочно, без присутності самого потерпілого, за наявності: згоди
потерпілого, підтвердженої його особистою заявою, відповідного
клопотання Фонду та медичних документів лікувальної установи за
місцем проживання потерпілого за межами України, які містять
достатню інформацію для встановлення ступеня втрати професійної
працездатності потерпілим.
10. Медичні документи, зазначені у пункті 9 цього Порядку,
повинні бути засвідчені компетентними органами країни проживання
потерпілого та разом з перекладом на українську (російську) мову
легалізовані в установленому порядку дипломатичним представництвом
чи консульською установою України, якщо інше не передбачено
міжнародними договорами України.
Експертний висновок у разі заочного встановлення ступеня
втрати професійної працездатності потерпілого дається установою
медико-соціальної експертизи відповідно до нормативно-правових
актів з питань медико-соціальної експертизи, які діють в Україні.
Зазначений експертний висновок надсилається Фонду для
вирішення питання про здійснення подальших страхових виплат
потерпілому.
11. Заочне встановлення ступеня втрати професійної
працездатності потерпілим проводиться на підставі договору, який
укладається між відповідною установою медико-соціальної експертизи
та Фондом.
12. Потерпілий подає необхідні документи до Фонду через
дипломатичне представництво або консульську установу України в
країні свого постійного проживання або іншим прийнятним способом.
13. У разі прийняття рішення про зупинення страхових виплат,
зміну їх розміру або припинення Фонд у десятиденний термін
надсилає потерпілому відповідне повідомлення з обгрунтуванням
свого рішення.
14. Потерпілий, який не одержував за час перебування за
межами України страхових виплат, після повернення на постійне
проживання в Україну одержує страхові виплати згідно із
законодавством України.



вгору